• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Menar såhär, se denna bild som jag ärligt stulit på nätet
Tudor%20Black%20Bay%20Black%20Case%20Side_0.JPG

Boettens tjocklek är två tre ggr tjocklek mot länken och blir i mitt tycke lite lustig övergång där och jag kunde inte släppa just detta alls.
bifall jag hade ju GMTn några veckor, den fick lämna av just den anledningen
 

Marieberg

Omega
Trodde jag hittat min drömklocka 2014 då jag köpte en Rolex BLNR aka Batman. Men ack vad jag bedrog mig, det var nog länken med PCL samt den intetsägande beceln som fick mig att flippa...håller mig i dag till borstade länkar.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
35CEF926-C8C5-44A1-9FC3-95DEA55714B8.jpeg
För mig var det denna Breitling. Gillade utseendet på bilder men i verkligheten var den rätt intetsägande. Ungefär samtidigt som jag satte den runt handleden första gången bestämde jag mig för att sälja den...
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Modern Rolex Daytona & Omega Speedmaster är bland de finare klockorna på bild. Men enormt intetsägande på armen. Fick ingen känsla alls. Och då har jag råkat köpt ett par av dem vid några tillfällen i tillfällig sinnesförvirring..

30198772-3F45-47A1-AE6B-C8C178FFEF3E.jpeg
B00DF985-6D20-4D19-BE13-849CB2D4D8BF.jpeg
9FF32676-F7C8-4A1E-B8F8-D79D1C42CA90.jpeg
0D68045F-FBBA-404F-9BA6-2C01BBEB6046.jpeg
 
Senast ändrad:

papabear

Panerai
2-Faktor
Har som tur är inte upplevt någon sådan besvikelse ännu... gör väldigt grundlig research på de klockor jag är intresserad av och det kan givetvis bli fel ändå men än så länge har jag inte behövt sälja pga missnöje iaf
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Jättespännande tråd! Jag gick länge och suktade efter en 16570 (äldre Exp2) men så fort jag satte på mig den så kändes det inte alls rätt. Hann aldrig genomföra köpet som tur var, så slapp annonsera ut den själv direkt :oops:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hade en Seiko SUN043 som var så snygg på bild, och på armen.. men sjukt stor, obekväm och jag hatade verkligen gummit.

Sen har jag kämpat med min Explorer 214270 ganska länge. Har alltid gillat Explorern, men tycker samtidigt att den är är för blingig och dyr för vad man får. Speciellt efter att jag köpte BB GMTn, som är lite tjock men jag älskar den och kvalitetsskillnaden mot Explorern är inte ens märkbar. Jag skall hålla i den lite till, men den hänger riktigt löst.
 

Apansson

Torpare
Submariner 116618. Dreglat över den klockan så länge. Hela jäkla undersidan av handleden blev bara ett stort klumpigt och tungt clasp för mig. Ej najs som finklocka!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sinn UX
Grym klocka, väldigt bra specikationer, välgjord osv men jag får ingen känsla av den alls. Tyvärr.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
SS Royal Steel 41
Rätt tråkig, gillade inte det runda datumfönstret och klockan var för stor för dess design. Saknade länk och jag blev inte vän med det medföljande läderbandet. Till det positiva var att den höll tiden väldigt bra.
B52C04DC-DA42-46D0-8826-F21793B0B62E.jpeg
Sjöö Sandström har onekligen skjutit sig i foten med 41 mm-modellerna. Tror de hade varit riktigt bra i 39 mm.
 

Barricello

Audemars
Jag verkar i alla fall tröttna på allt jag köper.. Nu har jag iof för 3:e gången införskaffat mej en Submariner modell 116610.
Och jag Tror att jag kommer behålla denna.. om inte för alltid så i alla fall Väldigt länge. ..sen ska jag tillägga att vissa har jag nog ångrat att jag sålt oxå. :) ..just vår sjukdom (beroende) gör att det flippas hejvillt! Lycka till ;)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Intressant att vad den ene älskar (som min Speedy) lämnar andra helt kalla. Och det är väl tjusningen med klockor, vad skulle vi annars ha att skriva om?
Sjöö Sandström har onekligen skjutit sig i foten med 41 mm-modellerna. Tror de hade varit riktigt bra i 39 mm.
Lita så ja och måtten säger inte allt, då jag använt samma band på Speedy Pro i 42 märker man att SS är längre lug-lug. Tyckte Worldtimern i 41 kändes bättre men bara provat snabbt i buitk en gång. Skall man ha Royal Steel skall man nog gå på 36, den verkar alla vara nöjda med.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Orient ray 2 vilket var den första klockan jag köpte, insåg att 42mm helt enkelt var för stort för mig.
 

MARTINOV

Cartier
Suktade länge efter en Squale 1521... På bild såg den fantastisk ut med sin fina blåa nyans, men på handleden var den som en dö' mört. Gick några veckor där jag ljög för mig själv om vad jag tyckte och tänkte om den, innan jag gav upp och sålde den.
 

Uret

Cartier
Suktade länge efter en Squale 1521... På bild såg den fantastisk ut med sin fina blåa nyans, men på handleden var den som en dö' mört. Gick några veckor där jag ljög för mig själv om vad jag tyckte och tänkte om den, innan jag gav upp och sålde den.
Samma här, suktade också efter min länge men efter ha testat den på en f2 fick jag pinsamt nog dra mig ur
 

DonaldCliff

Cartier
Jag köpte en Rolex gmt 1675 för 4-5 år sedan, hade trånat efter denna klocka i flera år utan att köpa den så jag byggde upp en tro inom mig att det hör är klockorna klocka fantiserade om känslan jag skulle få/ha när jag bar den osv
Men när klockan väl satt på armen gillade jag ingenting med den förutom låset:)
Lärdomen av det här är att aldrig vänta och bygga upp en hype utan köpa direkt!
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag köpte en Rolex gmt 1675 för 4-5 år sedan, hade trånat efter denna klocka i flera år utan ATG köpa den så jag byggde upp en tro inom mig att det hör är klockorna klocka fantiserade om känslan jag skulle få/ha när jag bar den osv
Men när klockan väl satt på armen gillade jag ingenting med den förutom låset:)
Lärdomen av det här är att aldrig vänta och bygga upp en hype utan köpa direkt!
Ja, eller försöka pröva klockan på armen först :)
Fick sug efter en el primero chronomaster, testade en hos Franks ur.. funkade inte.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Explorer II - "nya" - omöjligt att få bra passform och ser för stor ut
Tudor Black Bay inhousevarianten - för tjock. Vill verkligen gilla den och har försökt två gånger - går bara inte
Rolex GMT II 116710 - För blank, för "elegant" och för långt från PANAM, Magnum och allt annat från 80-talet som jag förknippar GMT med...
Aqua Terra - Jag vet, jag vet. Skitbra klocka. Jag blir dock bara uttråkad och den åker varje gång
Sticker ut hakan DUKTIGT nu men - Grand Seiko. De är så grymt fina på alla sätt och jag kan verkligen uppskatta hantverket och allt detta. Men - jag vet bara inte. Fastnar liksom aldrig. Jag älskar dem i en månad men sen är det slut liksom. Tror en del har att göra med att de är så fruktansvärt schysst polerade att jag drar mig för att använda (repa) dem... De åker alltid efter en rätt kort tid.
 
Topp