• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Slog till på en 16610 sub anno 2003 i nyskick i början av min klockkarriär. Kunde ingenting om vintage då, så när kunskapen kring målade index, lug holes, tritium, matte/glossy dial etc började växa kändes den bara som en stor, tråkig, blänkande metallklump. Hängde med i 9-10 månader innan den fick gå. Ersattes drygt ett år senare av en tidig Explorer 14270.

IMG_8188.jpg

Suktade länge efter en Squale 1521... På bild såg den fantastisk ut med sin fina blåa nyans, men på handleden var den som en dö' mört. Gick några veckor där jag ljög för mig själv om vad jag tyckte och tänkte om den, innan jag gav upp och sålde den.

Samma här, suktade också efter min länge men efter ha testat den på en f2 fick jag pinsamt nog dra mig ur

Tänkte direkt på min squale 1521 då jag såg denna tråd. Suktade länge, fick hem den, satte den på armen och tänkte att det kändes som en död bit metall runt armen. Sålde den dagen efter. :)
Va fan! Här går man å suktar efter en squale 1521 å så blir den total dissad i denna tråden!:D
Är den bara fin på bild alltså?

Både min G-shock och sub har blivit sågade här så tycker du ska ta de med ro. Squale tråden finns ju massa nöjda ksare :)

För mig gjorde den inget när jag väl fått den tyvärr, men det är ju bara att testa. Många är ju nöjda liksom.

I inlägget under ditt dissades exempelvis en IWC jag varit ute efter länge :D

Drömkrossartråden ;)
Jo men så är det ju, alla tycker olika och det är ju tur det annars hade vi ju inte haft något att diskutera om som sagt tidigare i tråden!
"Drömkrossartråden" vore verkligen rätt namn på denna tråden :p:D

Höga förväntningar brukar leda till besvikelse. Eller att jag ibland tvingar mig själv att gilla delar av en klocka som jag egentligen inte gillar genom att läsa positiva recensioner om den och försöker förstå helheten.

Jag blev rätt besviken på Seiko monster. Tyckte att den urgröpta boetten som är tänkt att matcha vridringen var så ful. Men det hjälpte inte att läsa hyllningsrecensioner av den. Till slut lämnade jag in den på second hand
och gjorde nog nån glad :)

För mig gjorde den inget när jag väl fått den tyvärr, men det är ju bara att testa. Många är ju nöjda liksom.

I inlägget under ditt dissades exempelvis en IWC jag varit ute efter länge :D

Drömkrossartråden ;)

Jo men så är det ju, alla tycker olika och det är ju tur det annars hade vi ju inte haft något att diskutera om som sagt tidigare i tråden!
"Drömkrossartråden" vore verkligen rätt namn på denna tråden :p:D
Är det något märke som gått säkert i den här tråden? PP kanske?

Är det något märke som gått säkert i den här tråden? PP kanske?
Betydligt färre har ju haft PP jämfört med Rolex men det kanske dyker upp någon :) Att Rolex figurerar här är rätt naturligt då ALLA blivit indoktrinerade att det är vad man skall ha. Samma med Speedy, den måste man testa helt enkelt. Men ingen klocka eller märke är för alla och tur är väl det kanske. Det är ju inga direkt dåliga klockor i den här tråden, vissa är grymma.

Betydligt färre har ju haft PP jämfört med Rolex men det kanske dyker upp någon :) Att Rolex figurerar här är rätt naturligt då ALLA blivit indoktrinerade att det är vad man skall ha. Samma med Speedy, den måste man testa helt enkelt. Men ingen klocka eller märke är för alla och tur är väl det kanske. Det är ju inga direkt dåliga klockor i den här tråden, vissa är grymma.
Såklart att PP är mindre nåbart än Rolex men någon (före detta) Patekägare måste ju ha blivit besviken liksom. Ge er till känna! ;)

Håller med @masterkiller. Har letat klocka i typ 6 veckor nu, varit nära att köpa flera gånger för att nåt ”helt ok” dykt upp när abstinensen krupit sig på. Väntar nu istället på att något ”perfekt”/något jag verkligen letar efter dyker upp (om det nu någonsin händer), tar mer tid men då slipper man en seg besvikelse... :)

Håller med @masterkiller. Har letat klocka i typ 6 veckor nu, varit nära att köpa flera gånger för att nåt ”helt ok” dykt upp när abstinensen krupit sig på. Väntar nu istället på att något ”perfekt”/något jag verkligen letar efter dyker upp (om det nu någonsin händer), tar mer tid men då slipper man en seg besvikelse... :)
Samma här, har alltid köpt på impuls när jag får ett bra prisförslag på en för övrigt bra klocka. Men som jag inte gillar när den väl kommer och nöjdheten med priset man fick försvinner.
Nu ska jag istället spara till något jag verkligen vill ha. Det får ta sin tid.

Får nog också ställa mig i skaran som inte kommit överens med Speedy Pro och 16710. Båda två kändes lite klena väl på armen och fick ingen härlig känsla.

Håller med om Speedy pro. Fruktansvärt snygg att ta bilder på, men kändes aldrig rätt i spegeln. Samma sak med min Sub. Dock saknar jag min Panerai base logo mycket. Det var ren och vacker enkelhet. Och min 16570 är jag väldigt nöjd med trots all kritik i tråden :)

Zelos hammerhead blev jag riktigt besviken på. Fantastisk på bild och dessutom väldigt unik. Dock så sitter allt snett. Känns som de totalt missat det där med kvalitetskontroll.

Samma här, har alltid köpt på impuls när jag får ett bra prisförslag på en för övrigt bra klocka. Men som jag inte gillar när den väl kommer och nöjdheten med priset man fick försvinner.
Nu ska jag istället spara till något jag verkligen vill ha. Det får ta sin tid.
Sådär säger du nu ja. Sen dyker det upp en trevlig Colt eller Oris eller något så är du tillbaka på ruta 1 :p

Va fan! Här går man å suktar efter en squale 1521 å så blir den total dissad i denna tråden!:D
Är den bara fin på bild alltså?
Känns som alla vill ha en blå med polerad boett. Jag köpte en svart med blästrad boett och tror absolut det är rätt för klockan. Blir sjukt toolig istället för blingig
IMG_20180906_135332-01.jpeg

Har inte råkat ut för många klockor som gjort mig besviken direkt. Däremot har många sålts då jag helt enkelt tröttnat efter ett tag.

Dock var dessa två lite tråkigare än väntat.
IMG_20180903_161129-01.jpeg
IMG_20180807_162256-01.jpeg

IWC Ingenieur 3239
IMG_4273.jpg

Skitsnygg och härlig klocka på många sätt! Men tröttnade efter 1 vecka. Ingen känsla!
Jag har svarta och tycker nu efter en månad att det är den snyggaste klockan på marknaden. Ser helt olika ut från olika vyer.
Den vita är snygg också- dock tror jag att den vita med guldindex är rätt levande.

Köpte en speedy reduced en gång i tiden. Tänkte att den skulle vara som Pro fast mindre... den lämnade rätt snabbt :D

297B8EEE-60BC-4159-9926-68FE5C12E3C8.png
Intressant det där, väldigt lika klockor men "orginalet" är så otroligt mycket finare och har i min mening bättre proportioner.
Kan till viss del hålla med några talare här inne om att speedyn kan kännas något tam på armen. Men en mer tidlös och snyggare klocka får man leta länge efter!

Känns som alla vill ha en blå med polerad boett. Jag köpte en svart med blästrad boett och tror absolut det är rätt för klockan. Blir sjukt toolig istället för blingig
IMG_20180906_135332-01.jpeg

Har inte råkat ut för många klockor som gjort mig besviken direkt. Däremot har många sålts då jag helt enkelt tröttnat efter ett tag.

Dock var dessa två lite tråkigare än väntat.
IMG_20180903_161129-01.jpeg
IMG_20180807_162256-01.jpeg
Ja även jag vart sugen på en sådan som sommar dinka men den blästrade du har är allt jävligt ball!

Tillbaka
Topp