Underhållande som vanligt när du är i farten Mr
@Rozzy, och visst är det så att utomstående aldrig kommer att förstå dessa olika anledningar, hur våra hjärtan kan börja slå lite extra när vi har en speciell klocka på armen, för utomstående är det ju bara är en klocka så klart...
Precis som Rozzy så älskar jag klockor av olika anledningar, för en klocka behöver ju naturligtvis inte vara dyr vid köp, ej heller gammal och väldigt värdefull ekonomiskt för att den skall kännas speciell, för mig räcker det att den ger en emotionell känsla och har ett högt affektionsvärde. Precis som TS så har jag nog ett 50 tal klockor i olika utföranden, allt från den första klockan min mor gav mig för sådär 44 år sedan, och det var nog lite där och då mitt intresse för klockor startade, fram till min senaste klocka som var en Britling Chronomat.
Den första klocka jag vill ta upp, är den klocka som jag fick av min mor när jag var sex, bär den tyvärr inte längre, men den betyder oerhört mycket för mig fortfarande, då min mor inte är i livet längre tyvärr!
Även denna klocka har jag fått av min mor, denna var min 18 års present, den har varit med om mycket, dessvärre har den digitala delen slutat funka, så jag är på jakt efter ett nytt urverk.
Citezen med klassiskt 80-tals utseende.
En annan klocka som får mitt hjärta att bulta lite extra då jag har den på mig är, denna klocka jag fick av min älskade mormor, den hade varit i min morfars ägo en gång i tiden, vem vet vad denna har varit med om, den andas i alla fall HISTORIA lång väg! Min morfar var både sjöman och med i andra världskriget, tänk om en klocka kunde tala.
Om man skall välja ut några andra klockor, som inte har ett emotionellt och högt affektionsvärde på samma sätt som dom tre jag precis presenterade så får det nog bli dessa ur.
Den första klocka jag vill presentera är nog denna Tag Heuer, detta var min första lite dyrare klocka som köptes i mitten av 90-talet.
En annan som gör mig glad är nog denna IWC 3251-001, den har ett väldigt speciellt och unikt utseende tycker jag, frågan är väl bara varför man inte bär den lite oftare då.
Sen måste jag nog in med dessa två Rolex GMTare i denna tråd, dom får verkligen iaf mitt hjärta av sten att slå lite snabbare, den patinan som dom fått är nice. Beträffande den Feta Damen så tog det mig faktiskt tre klockor för att hitta rätt.
Fat Lady från 84-85, älskar att index och visarna börjat få denna gulaktiga ton.
Sist men inte minst så är det denna 16750, den är helt fantastisk i skicket, gillar även hur inserten börjat bli blekt.