BadkarsPiraten
Guld
Tänkte 6 månader på tele2 ala 900 i månaden men jag ger mig, den är bara 35% billigare.
Ingen bryr sig om era jävla mobiltelefoner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte 6 månader på tele2 ala 900 i månaden men jag ger mig, den är bara 35% billigare.
Intressant inlägg.
Jag köpte nyligen en datejust two-tone jubilee 36mm fluted bezel, helt ny, vilket var helt absurt dyrt. Men en klocka jag alltid velat ha och som jag kommer att ha hela livet (förhoppningsvis). Och jag köpte den för min egen skull (ska dock vara ärlig med att jag inte köpte den för hantverkets skull utan för att Jag tycker att det är den snyggaste klockan i hela världen, alltid velat haft den och från ett varumärke som jag beundrar). Dream come true så att säga. Och jag har alltid gillat att ha dyra grejer och velat ha det bästa (Louboutin istället för Rizzo, Chanel istället för Michael Kors osv).. Varför nöja sig (men vad jag tycker är bäst behöver ju inte andra hålla med om..)
Anyhow, sedan jag köpte den har jag dock gömt den under långärmat då jag vet att jag kommer behöva "försvara" mig. Folk i min bekantskapskrets vet nog vad en Rolex är men ingen av dom skulle prioritera att köpa en dyr klocka ("orimligt att lägga så mkt pengar på en klocka!!!"). Dom har DW, Gant och vad det nu kan vara (trots att dom flesta uttryckt att dom gärna vill ha en t.ex. Rolex (=dvs en dyr klocka).
Samtidigt lägger dessa "bekanta"/vänner pengar på festresor, utekvällar, luncher ute 5 dagar i veckan, dyra middagar, taxiresor, spontanshoppar, osv (vilket jag inte gör). Om dom istället sparat pengarna hade dom också kunnat köpa samma klocka, om dom prioriterat samma som jag (och låtit bli att vara avundsjuka)- men så tänker dom inte- Tyvärr är folk tydligen är inte villiga att acceptera att andra prioriterar annorlunda än dom själva. För övrigt kommenterar dom alltid mina dyra saker (väskor, skor, annat) och undrar hur jag har råd med det eller hur mycket sakerna kostar. Kan tillägga att jag är tjej. Alla tjejer är så avundsjuka och missunsamma. Men kul att man hittat klocksnack där fler (jämlikar) är villiga att prioritera en fin klocka eller "dyrare" grejer..![]()
Haha, önskar också jag kunde säga att jag gift mig riktJag har också märkt av det där även fast jag är karl. Brukar hänvisa till att jag är bra på att spara på samma sätt som du beskriver. Samt att jag gift mig rikt.
Oj svenska avundsjukan i hög person. Han har ju faktiskt varit duktig o struntat i att lägga pengar på en onödigt dyr vinterjacka också så nu kan han spendera mer tid tillsammans med sin förkylda familj.Googlade fram nån vettig rubrik.
Kom över den här innan läggdags.
Haha vad fan går den gubben påGooglade fram nån vettig rubrik.
Kom över den här innan läggdags.
Haha, vet du vem han är? https://mikaelsyding.com/the-retarded-hedge-fund-manager/Oj svenska avundsjukan i hög person. Han har ju faktiskt varit duktig o struntat i att lägga pengar på en onödigt dyr vinterjacka också så nu kan han spendera mer tid tillsammans med sin förkylda familj.
Hmm jag omformulerar..... Sicken självgod skenhelig pretto preacher! Som sannolikt gjort sina pengar på en högriskfond med skyhög förvaltningskostnad och lägre genomsnittlig avkastning än vilken trött indexfond som helst.
Hmm jag omformulerar..... Sicken självgod skenhelig pretto preacher! Som sannolikt gjort sina pengar på en högriskfond med skyhög förvaltningskostnad och lägre genomsnittlig avkastning än vilken trött indexfond som helst.
Oj svenska avundsjukan i hög person.
Oj svenska avundsjukan i hög person. Han har ju faktiskt varit duktig o struntat i att lägga pengar på en onödigt dyr vinterjacka också så nu kan han spendera mer tid tillsammans med sin förkylda familj.
Karln är ärlig, bättre än så blir det inte! Vill han ha stort och guldigt för 100k finns det sådana modeller där uteSnackade lite klockor med en polare som inte är intresserad men hade köpt en ny klocka på uret.se och hade då sett rolex priser och kunde inte förstå hur man kunde köpa en 36mm klocka för 100000kr?! "skulle jag köpa en så dyr klocka skulle jag köpa den största och guldigaste som finns för då ska det ju synas att man har pengar". Vet inte om mitt inlägg tillförde så mycket till tråden men tyckte hans uttalande var lite roligt
Jag måste ju säga att jag håller med till en viss del även om jag inte kan bära upp en stor guldig klocka hahaKarln är ärlig, bättre än så blir det inte! Vill han ha stort och gulligt för 100k finns det sådana modeller där ute
Asså, folk gör och ska göra vad de vill med sina surt förvärvade stålars. Jag älskar när en kollega köper något stort och larvigt, förhoppningsvis blir de glada av den där bilen/klockan/TV’n/spisen/köksbänken. Bättre med en ärlig kollega som köper en cabbad Mustang och är glad än en ogin jävel som mest är missunnsam och mumlar om onödig konsumption samtidigt som de drömmer om stordåd de aldrig kommer utföra.
Väldigt många som tänker så men vill inte erkänna det. Tänkte lite liknande när jag köpte min första fina klocka att åldras med, en Armani X-LARGE.Snackade lite klockor med en polare som inte är intresserad men hade köpt en ny klocka på uret.se och hade då sett rolex priser och kunde inte förstå hur man kunde köpa en 36mm klocka för 100000kr?! "skulle jag köpa en så dyr klocka skulle jag köpa den största och guldigaste som finns för då ska det ju synas att man har pengar". Vet inte om mitt inlägg tillförde så mycket till tråden men tyckte hans uttalande var lite roligt
Min polare uttryckte sig exakt så igår också, han fattar inte heller varför jag köper dyra klockor som ej är rolexSnackade lite klockor med en polare som inte är intresserad men hade köpt en ny klocka på uret.se och hade då sett rolex priser och kunde inte förstå hur man kunde köpa en 36mm klocka för 100000kr?! "skulle jag köpa en så dyr klocka skulle jag köpa den största och guldigaste som finns för då ska det ju synas att man har pengar". Vet inte om mitt inlägg tillförde så mycket till tråden men tyckte hans uttalande var lite roligt
Ska väl erkänna att jag också tänkte så innan jag fick upp ögonen för andra märken. Min största dröm då var en blå guldig submariner. Skulle gärna ha en sådan idag också dock, men ändåMin polare uttryckte sig exakt så igår också, han fattar inte heller varför jag köper dyra klockor som ej är rolex