• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockreklam, tidskrifter och broschyrer.

Idag är det 71 år sedan förstabestigningen av Mount Everest.
Så här annonserade klocksponsorerna Rolex och Smiths i Timesbilagan som gavs ut några månader senare:

Bilagor

• Rolexannons.jpg
    Rolexannons.jpg
    571.7 KB · Visningar: 15
  • Smithsannons.jpg
    Smithsannons.jpg
    745.6 KB · Visningar: 15
Samlat på mig en hög originalannonser från företrädelsevis National Geographic, de flesta daterade på baksidan av säljaren. I högen finns bland andra Nautilus från 1977, Pepsi från 78 (och 99), Guldsub från 92, Cartier från 81, Rödsub från 75. Koola! Nu måste jag bara övertala sambon om att de borde få hängas upp…
IMG_9550.jpeg

Samlat på mig en hög originalannonser från företrädelsevis National Geographic, de flesta daterade på baksidan av säljaren. I högen finns bland andra Nautilus från 1977, Pepsi från 78 (och 99), Guldsub från 92, Cartier från 81, Rödsub från 75. Koola! Nu måste jag bara övertala sambon om att de borde få hängas upp…
IMG_9550.jpeg
Va trevligt !!
Gamla NG är en guldgruva för annonser av ur. Har alltid koll efter gamla nummer på antikvariat och loppisar.
Dessutom får man en resa i en annan tidsanda.. världen har ju som bekant förändras..

Tillbaka
Topp