Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här, får förslag för autocorrect men ofta går det inte ens att välja ordet som föreslås. Huawei P10, standard keyboard.
Testar gboard nu, det verkar funka bättre. Bra tips.+1 på problem och enhet. Inte samma problem någon annanstans.
Edit: Precis som för @Kiddy så försvinner problemet om jag byter till Gboard
Är det bara jag som har jättejobbigt med autokorrekt och mellanslag när jag skriver här på forumet? Autokorrekten funkar nästan inte alls men jobbigast är att när jag ska ha mellanslag så blir det ofta en bokstav istället för just mellanslag.
Och bokstaven som blir är på ordet som började. Till exempel: Nu skriversjag utanuattUgå tillbaka ochoändra.
Blir galen på detta! All annan text går felfritt att skriva, Google, whatsapp osv men inte KS.
Android och chrome.
Detta dök upp för några dagar sedan. Kanske 1 vecka tillbaka
Det går ju att stänga av, jag använder det inte. Ett program som gissar sig till vad man skriver? Det gissar ofta fel. Gör mina fel själv.
Ja, det kan bete sig märkligt. För mig fick det för sig att egentligen ville jag skriva ett visst efternamn, ett jag inte vet jag skrivit på år och dag, snart sagt oavsett vad jag skrev och i vilka sammanhang.Mjo visserligen men min telefon har börjat autokorrekta till klockmärken och refnr så jag är rätt nöjd med den funktionen.
Men den skickar ju liksom in bokstäver istället för mellanrum. Detta tror jag uppstod 30 jan när forumet låg nere en kort stund på dagen.
Men ska systemuppdatera och hålla tummarna för att de hjälper.
Stämmer det verkligen? Han är periodare och har alltid varit. Har väl ett jobb och en familj att sköta.Sista jag "såg" honom här var när han fick rätt så ovänlig kritik från en annan medlem. Du hittar hans sista inlägg genom hans profilsida.
Stämmer det verkligen? Han är periodare och har alltid varit. Har väl ett jobb och en familj att sköta.
Känner inte honom men vet att det hänt förr upprepade gånger att han inte postat på länge. Med tanke på att han aldrig bemöter kritik tror jag han är ganska immun mot det.Vet ej. Du har varit här mycket längre än jag och förmodligen känner honom. Han har inte skrivit ett enda ord sedan i augusti.
Jag har också ett jobb och familj att skötaDu med, vad? Nämen, det blir bara skönt om han jobbar nånstans i Norge nu och kommer snart tillbaka med en Omega Central Tourbillion som bevis på att detta märke är bäst
Känner inte honom men vet att det hänt förr upprepade gånger att han inte postat på länge. Med tanke på att han aldrig bemöter kritik tror jag han är ganska immun mot det.
Jag vill ha tillbaka användargränssnittet från Timetotalk-tiden och att alla skriver +1. Vänligen ordna detta snarast.
Här ser vi tydliga indikationer på att det kommer o bli bättre förr.
Bra @Leben att du låste tråden ”frågor och funderingar kring...”.
Visst, jag har hört argumentet att trådens syfte är att förbättra annonser och hjälpa nybörjare att gå på minor, men det var länge sedan tråden fylldes med sådant innehåll. Numera mest gnäll över prissättning på nyproducerade och massproducerade ur som även nybörjare kan googla på 5 röda.
Sammanfattningsvis tror jag inte tråden bidrog med mer positivt än negativt till forumet, allt sammantaget alltså.
+1Håller helt med om att det generellt har varit alldeles för låg kvalitét på inläggen i tråden. Däremot så hade tråden en viktig funktion till exempel när det kom till att påpeka AM-delar, felaktiga delar på vintage och liknande. Detta har tyvärr drunknat bland allt tjafsande.
Jag skulle hellre se att det sätts upp regler för att tråden inte är till för prisdiskussioner, punkt...och om så ändå skulle bli fallet så är det ju bara att dela ut varningar om de som skriver inte lyssnar på hänvisningar till topic. Det är prisdiskussionerna som leder till bråk och dålig stämning. Påpekanden i övrigt brukar tas emot med gott humör. Jag tror dessutom att det är mindre jobb med att moderera en sådan tråd jämfört med att hantera anmälningar av annonser.
Som du skriver @Kleiz så har det tidigare även varit många inlägg där returpolicy m.m. har efterfrågats, men det är ju inte något som är aktuellt längre i och med den nya annonsmallen.
Punkt 10 i riktlinjerna för köp&sälj ger för handen att KS inte tar ansvar för affärer på forumet. Det till trots så borde det ligga i KS intresse att det inte genomförs försäljningar av förfalskningar, medvetet eller omedvetet...och det finns väl ett flertal exempel på enskilda medlemmar som har hissat varningsflagg och avstyrt detta. Admin kan omöjlig ha samma koll och närvaro som oss andra tillsammans, och PM från medlem till medlem med påpekande behöver ju inte betyda att annonsören agerar utan det kan mycket väl bli så att något som inte bör säljas hinner bli sålt. Detta undviks enklast och snabbast om det finns en tråd för annonserna där man kan påpeka felaktigheter.
Så en ny tråd där det i första inlägget tydligt redogörs från admin vad som är ok att påpeka/ifrågasätta är mitt förslag.
Hur förhindrar man dem från skapa nya konton?Det är bara att sätta upp regler och sen våga radera och stänga av de som inte följer regler.
Har själv administrerat ett community med 120,000+ medlemmar. Det var bara att stänga av de som inte följer reglerna. Man blir hatad av 0,2%. Resten tycker att det är skönt att slippa se den där 0,2%.![]()
Behöver inte förhindra. De få själva se det som en ny chans.Hur förhindrar man dem från skapa nya konton?
Systemuppdatera hjälpte inte alls med problemet att skriva här på forumet via telefon. Android och chrome.Mjo visserligen men min telefon har börjat autokorrekta till klockmärken och refnr så jag är rätt nöjd med den funktionen.
Men den skickar ju liksom in bokstäver istället för mellanrum. Detta tror jag uppstod 30 jan när forumet låg nere en kort stund på dagen.
Men ska systemuppdatera och hålla tummarna för att de hjälper.
KS är en av få klockforum som fungerar ypperligt för mig (iOS). Tex WUS är helt bedrövligt. Om KS på Android är som WUS för mig på iOS så förstår jag er frustration.
Nä, det är faktiskt inte egentligen dåligt. Det är autocorrect som spårar för mig. Jag får bara öva på att skriva rättKS är en av få klockforum som fungerar ypperligt för mig (iOS). Tex WUS är helt bedrövligt. Om KS på Android är som WUS för mig på iOS så förstår jag er frustration.