• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksnack 2.0

Please, ge oss en tummen upp emoji!
emoji106.png
:heart::heart::heart:

@hook @Leben

Vad har det hänt med funktionen att det kom upp förslag på trådar med liknande ord när man startar en ny? Det fungerar i alla fall inte hos mig på MacBook och Safari.
Det var om än inte ett vattentätt, åtminstone ett litet hjälpsystem för att slippa trådstarter i redan befintliga ämnen.

Har ni funderat något på att skapa ett internationellt forum? Tycker personligen funkonaliteten / layouten / hela plattformen är totalt överlägsen de andra forum jag testat som WUS o RF etc.

Tror det finns stor uppsida.

Jag har ett mycket märkligt problem sen några veckor tillbaka. När jag ska skriva i textfältet på KS via mobilen så funkar inte space alltid som den ska. När jag trycker på space för att få mellanslag så får jag istället en bokstav. Och det är alltid första bokstaven i senaste ordet. Om jag skriver orden "sjukt konstigt" så blir det "sjuktskonstigtk".
Jag har en Huawei P10 Plus med Android 8.0.0 och surfar via Chrome. Problem uppstår endast på KS hemsida och inte alltid, men för det mesta. Någon som har liknande problem?

Jag har ett mycket märkligt problem sen några veckor tillbaka. När jag ska skriva i textfältet på KS via mobilen så funkar inte space alltid som den ska. När jag trycker på space för att få mellanslag så får jag istället en bokstav. Och det är alltid första bokstaven i senaste ordet. Om jag skriver orden "sjukt konstigt" så blir det "sjuktskonstigtk".
Jag har en Huawei P10 Plus med Android 8.0.0 och surfar via Chrome. Problem uppstår endast på KS hemsida och inte alltid, men för det mesta. Någon som har liknande problem?

Om du byter från SwiftKey till Gboard så blir det bättre. Fortfarande inte som innan dock.

Om du byter från SwiftKey till Gboard så blir det bättre. Fortfarande inte som innan dock.

Fint! Stort tack för hjälpen.
Jag hade samma problem förut men nu igår när jag började skriva så funkar det precis som vanligt igen :)

Så ni som lider igenom ett alternativt skrivbord eller otäcka webbläsare verkar kunna gå tillbaka till swiftkey och chrome igen :) vad som har uppdaterats eller skett vet jag ej men oj va skönt de är att kunna skriva som folk igen!

Jag hade ju så klart kunnat skicka ett PM, men tänker att fler kanske är intresserade. Såg på din profilbild @RicVin att du står både som admin och moderator. Det måste vara något som jag har missat och det står ju inte med på förstasidan. Är det för samtliga avdelningar? Eller är du admin och moderator endast för fredagstråden? :)

Jag kan förresten passa på att önska att "Hemslöjd, modd och fix” samt ”Recensioner och köpguider” ska flyttas upp i listan så att det hamnar över Lifestyle. Säkert fler som läser Lifestyle, men kanske att det bidrar med lite trafik till Hemslöjd och Recensionerna med en bättre placering på sidan plus att det är ju klockrelaterade avdelningar.

Jag hade ju så klart kunnat skicka ett PM, men tänker att fler kanske är intresserade. Såg på din profilbild @RicVin att du står både som admin och moderator. Det måste vara något som jag har missat och det står ju inte med på förstasidan. Är det för samtliga avdelningar? Eller är du admin och moderator endast för fredagstråden? :)

Jag kan förresten passa på att önska att "Hemslöjd, modd och fix” samt ”Recensioner och köpguider” ska flyttas upp i listan så att det hamnar över Lifestyle. Säkert fler som läser Lifestyle, men kanske att det bidrar med lite trafik till Hemslöjd och Recensionerna med en bättre placering på sidan plus att det är ju klockrelaterade avdelningar.
Saxat från forum-reglerna :):

”Klocksnacks administratörer / ägare är: @hook @leben
Utöver admin finns också våra moderatorer: @yonsson@k0ltrasten @Molle @Jacob @Feskarn @RicVin
Frågor och synpunkter, vem kontaktar jag?
Generellt kan du alltid kontakta vem som helst av oss som driver och modererar forumet. Du kan också använda rapporteringsfunktionen om det är ett inlägg eller liknande du tycker vi ska uppmärksamma, gör det dock med måtta, vi modererar endast i undantagsfall. Vi har dock några olika ansvarsområden för att underlätta om du vill ta kontakt:

@leben : Köp/Sälj, Diskussionsforum
@hook : Diskussionsforum, huvudkontakt om du vill annonsera kommersiellt på forumet
@hook : tekniska frågor, användarkonton, forumdrift
@Jacob : Vintage, allmän moderation
@yonsson : Kobrakai, köp och sälj samt diskussion
@Molle : Kobrakai
@k0ltrasten : Lifestyle

Edit: dock fortfarande oklart vilken roll vår käre @RicVin har (bortsett från fredagstrådarna;) )

När gör vi klocksnack dolt, så det krävs inloggning för att kunna se forumet, samt nya medlemmar endast kan rekryteras via rekommendation/länk från redan registrerad medlem? Det hade varit fett!

Hej @Clark Kent och @Richie
Ett klargörande är på sin plats. Jag har stått med som moderator sen Klocksnack 2.0 fick nya kaptener och för den del nya styrmän..:)
Jag har dock av förklarliga själ suttit i karantän tills igår. Alltså jag har saknat modrättigheter. Tror ledningen helt enkelt inte litat på att jag kan sköta mig, rebell som jag är...
Admin tror jag dock inte jag lyckats nästla mig till. Inte än i alla fall. EDIT: Jomenvisst har jag det!!!
Det kan också varit så att mina gamla ögon missade att man skulle anmäla vilka avdelningar man ville moderera till forumledningen då vi startade.....
Men som sagt. Nu är jag på banan och det ska bli ett sant nöje att banna varenda en som inte postar i FREDAGSTRÅDen på fredag!..;-)

Skämt åsido.. @Clark Kent , var det något du ville fråga mig i egenskap av moderator eller undrade du bara?
Mvh
R

Senast ändrad:
Hej @Clark Kent och @Richie
Ett klargörande är på sin plats. Jag har stått med som moderator sen Klocksnack 2.0 fick nya kaptener och för den del nya styrmän..:)
Jag har dock av förklarliga själ suttit i karantän tills igår. Alltså jag har saknat modrättigheter. Tror ledningen helt enkelt inte litat på att jag kan sköta mig, rebell som jag är...
Admin tror jag dock inte jag lyckats nästla mig till. Inte än i alla fall.
Det kan också varit så att mina gamla ögon missade att man skulle anmäla vilka avdelningar man ville moderera till forumledningen då vi startade.....
Men som sagt. Nu är jag på banan och det ska bli ett sant nöje att banna varenda en som inte postar i FREDAGSTRÅDen på fredag!..;-)

Skämt åsido.. @Clark Kent , var det något du ville fråga mig i egenskap av moderator eller undrade du bara?
Mvh
R

Det var mer en undran. Men alltid bra att veta vilka som kan moderera och i och med att du inte har en specifik avdelning tilldelat kan man ju anta att du har mandat över hela klabbet :)

Det var mer en undran. Men alltid bra att veta vilka som kan moderera och i och med att du inte har en specifik avdelning tilldelat kan man ju anta att du har mandat över hela klabbet :)

Återkommer i ärendet efter erhållet körkort i KS moddning!!! :)
Men du kan ju hojta till om du reagerar på något oavsett. Vi moderatorer har ju kontakt med varandra dagligen. Har inte jag rättigheter så tar jag det med någon som har.

Det går fortare att trycka på ”anmäl”, då tar förste mod som ser det tag i det. Vill helst inte ha massa PM, får redan tillräckligt många. :)

Varför sammanfogas inte trådarna "Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden!" och "Den första och enda Dagens klocktråd!"?
Exakt samma innehåll.
Nja, man kan tycka att det är en hårfin skillnad, men i en ena postar man dagens klocka och i den andra är det meningen att man skall posta vad man gör just då. Med sin klocka.

Varför sammanfogas inte trådarna "Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden!" och "Den första och enda Dagens klocktråd!"?
Exakt samma innehåll.

Jag kan tycka att båda trådarna har en poäng om de bara hade fungerat som det ursprungligen var meningen.

Postar man en närbild på klockan i Vadgördunu-tråden och skriver ”jobbar” eller ”slappar framför tv:n” eller ibland bara klockan utan text, ja då ska man självklart posta i Dagens-tråden. Jag vet att alla inte håller med, men personligen tycker jag att det kan vara kul att se ögonblicksbilder. Det ger lite mer konturer kring medlemmarna som hänger här inne. Det som jag tycker saknas däremot är verkshöjd såsom i exemplen ovan, och en smula finess. Jag tittar hellre på en semesterbild eller något oväntat, ett äventyr eller en bild tillsammans med en intressant historia än bilder från när man går och handlar eller väntar på bussen...där kunde man gott avstå att posta enligt mig.

Sen ska gudarna veta, (lika bra att ta det i plural), att jag också har slarvat men jag försöker att tänka på det.

Dagens Klocka-tråden är ju ändå en klar begränsning mot i början då det väl fanns en tråd för varje dag i veckan :) Jag ser också Dagens-tråden lite som en bildningstråd, speciellt om alla blir bättre på att skriva ut referenser på sina klockor. Förhoppningsvis borde den även hålla högre bildkvalitet med bra skärpa, då man tar ett stillasittande/stående wristshot på sin klocka utan distraktioner i resten av bilden...en förvånansvärt svår uppgift har det visat sig :rolleyes:

EDIT: När jag skummar dagen poster i Vadgördunu-tråden så håller jag helt med dig @Alf Med den nivån kan man lika gärna slå ihop trådarna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp