• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack 2.0

Joakim C

Cartier
Jag tror ni vinner på att byta logotyp, skapa er ett nytt varumärke. Skaka av er det gamla som höll i fem år. Lycka till med det nya!
 
Är väl knappast pga ledningen. Är ju aldrig någonsin någon som hugger på honom. Tvärtom :p

Yes, menade inte att det var pga ledningen. Jag funderade mest över om någon ”lämnat” och kom bara på en.
Har ingen aning om undersköterskans anledning att skjuta ut sig. Men rent allmänt känns det väl mera troligt att om någon lämnar så är det pga att man vill inte vill skylta med sitt klockintresse offentligt efter den senaste tidens tråkiga incidenter. Känns som det har varit en del sådana tongångar bland vissa medlemmar.
 

Blockad

Breitling
2-Faktor
Nytillkommen besökare här med en fråga som kanske redan ställts och besvarats;
Nu när det är en ny ledning, hur ser planerna ut för Klocksnack Podden 2018 och framåt?
En mycket trevlig lyssning i bilen när man åker till och från jobbet!
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
@hook
När jag går in i en tråd via notiser så ställs sidan så att jag direkt kan skriva ett svar i tråden. Tidigare så ställdes sidan så att jag direkt kunde läsa första olästa inlägg ("Nytt"). Nu måste jag själv scrolla upp till första olästa. Ändring i koden eller är det någon inställning jag inte känner till?

Android+Chrome
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Sista jag "såg" honom här var när han fick rätt så ovänlig kritik från en annan medlem. Du hittar hans sista inlägg genom hans profilsida.
Jag känner mig lite skyldig, jag skrev lite affekterade kommentarer angående wristshots i bil som jag sedan ångrat. Jag tror och hoppas dock att han inte lämnade på grund av dem enkom. I vilket fall vill jag yttra en ursäkt till @Undersköterskan och andra jag kanske varit otrevlig mot. Men nog med OT nu. Jag tror på klocksnack 2.0 och jag skall göra mitt bästa för att bidra till en god stämning i allt jag gör här.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Jag känner mig lite skyldig, jag skrev lite affekterade kommentarer angående wristshots i bil som jag sedan ångrat. Jag tror och hoppas dock att han inte lämnade på grund av dem enkom. I vilket fall vill jag yttra en ursäkt till @Undersköterskan och andra jag kanske varit otrevlig mot. Men nog med OT nu. Jag tror på klocksnack 2.0 och jag skall göra mitt bästa för att bidra till en god stämning i allt jag gör här.

Konversationen jag tänkte på var du inte inblandad i.
Sedan är det alltid bra att försöka vara trevligare än man brukar vara. Det kan vi alla satsa på, och inte bara här på KS. ;)
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som har jättejobbigt med autokorrekt och mellanslag när jag skriver här på forumet? Autokorrekten funkar nästan inte alls men jobbigast är att när jag ska ha mellanslag så blir det ofta en bokstav istället för just mellanslag.

Och bokstaven som blir är på ordet som började. Till exempel: Nu skriversjag utanuattUgå tillbaka ochoändra.

Blir galen på detta! All annan text går felfritt att skriva, Google, whatsapp osv men inte KS.

Android och chrome.

Detta dök upp för några dagar sedan. Kanske 1 vecka tillbaka
 
Senast ändrad:

Cliff

Panerai
2-Faktor
Ja, precis. Dessutom är vi ju här för att prata klockor, det känns som att det finns väldigt lite anledning att bli osams över det :)
Ö
Jag känner mig lite skyldig, jag skrev lite affekterade kommentarer angående wristshots i bil som jag sedan ångrat. Jag tror och hoppas dock att han inte lämnade på grund av dem enkom. I vilket fall vill jag yttra en ursäkt till @Undersköterskan och andra jag kanske varit otrevlig mot. Men nog med OT nu. Jag tror på klocksnack 2.0 och jag skall göra mitt bästa för att bidra till en god stämning i allt jag gör här.
Snyggt att be om ursäkt, du sätter den nya tonen. KS 2.0 ser lovande ut.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ö

Snyggt att be om ursäkt, du sätter den nya tonen. KS 2.0 ser lovande ut.
Tack. Man får tänka lite extra på hur man uppfattas när man inte kan läsa av andras reaktioner direkt. När jag började hänga här hade jag en regel: inte dissa klockmärken jag själv inte gillar, även homagemärken och parfymur. Jag står vid den regeln (kanske har jag fallerat nån gång), men har också lagt till regeln att inte posta om jag inte kan bidra med: information, humor/glatt humör eller frågor som driver tråden framåt. Jag hoppas det räcker :)
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Är det bara jag som har jättejobbigt med autokorrekt och mellanslag när jag skriver här på forumet? Autokorrekten funkar nästan inte alls men jobbigast är att när jag ska ha mellanslag så blir det ofta en bokstav istället för just mellanslag.

Och bokstaven som blir är på ordet som började. Till exempel: Nu skriversjag utanuattUgå tillbaka ochoändra.

Blir galen på detta! All annan text går felfritt att skriva, Google, whatsapp osv men inte KS.

Android och chrome.

Detta dök upp för några dagar sedan. Kanske 1 vecka tillbaka
Samma för mig. Ruggigt drygt!
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Är det bara jag som har jättejobbigt med autokorrekt och mellanslag när jag skriver här på forumet? Autokorrekten funkar nästan inte alls men jobbigast är att när jag ska ha mellanslag så blir det ofta en bokstav istället för just mellanslag.

Och bokstaven som blir är på ordet som började. Till exempel: Nu skriversjag utanuattUgå tillbaka ochoändra.

Blir galen på detta! All annan text går felfritt att skriva, Google, whatsapp osv men inte KS.

Android och chrome.

Detta dök upp för några dagar sedan. Kanske 1 vecka tillbaka
Samma här när jag använder SwiftKey på Android.
Bytte till Gboard och det löste problemet.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som har jättejobbigt med autokorrekt och mellanslag när jag skriver här på forumet? Autokorrekten funkar nästan inte alls men jobbigast är att när jag ska ha mellanslag så blir det ofta en bokstav istället för just mellanslag.

Och bokstaven som blir är på ordet som började. Till exempel: Nu skriversjag utanuattUgå tillbaka ochoändra.

Blir galen på detta! All annan text går felfritt att skriva, Google, whatsapp osv men inte KS.

Android och chrome.

Detta dök upp för några dagar sedan. Kanske 1 vecka tillbaka
Samma för mig.

Chrome på Android 7.0 med Swiftkey
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Samma här, får förslag för autocorrect men ofta går det inte ens att välja ordet som föreslås. Huawei P10, standard keyboard.
 
Topp