Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kul att du gillar det! Jag har bandet Ät samma hÄll som du har pÄ bilderna.Jag gillar verkligen de nya banden @NiklasFMen Àr lite nyfiken pÄ Ät vilket hÄll ni alla har dem? Jag Àr nog van att ha öglan utÄt men tycker det Àr mysigt att se texten pÄ bandet frÄn mitt hÄll sÄ det har blivit tvÀrtom med detta
![]()
![]()
![]()
Jag har likadant som du harJag gillar verkligen de nya banden @NiklasFMen Àr lite nyfiken pÄ Ät vilket hÄll ni alla har dem? Jag Àr nog van att ha öglan utÄt men tycker det Àr mysigt att se texten pÄ bandet frÄn mitt hÄll sÄ det har blivit tvÀrtom med detta
![]()
![]()
![]()
Kör ocksÄ det hÄlletJag gillar verkligen de nya banden @NiklasFMen Àr lite nyfiken pÄ Ät vilket hÄll ni alla har dem? Jag Àr nog van att ha öglan utÄt men tycker det Àr mysigt att se texten pÄ bandet frÄn mitt hÄll sÄ det har blivit tvÀrtom med detta
![]()
![]()
![]()
En liten sneak peek pĂ„ vad som Ă€r pĂ„ gĂ„ng. Det ska bli spĂ€nnande att höra vad ni tycker om det hĂ€râŠ
![]()
En liten sneak peek pĂ„ vad som Ă€r pĂ„ gĂ„ng. Det ska bli spĂ€nnande att höra vad ni tycker om det hĂ€râŠ
![]()
Det ser riktigt hÀrligt ut. Bilderna Àr det inget fel pÄ hellerDagstur med favoritklockan.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Underbart perspektiv!Reserapport frÄn Tombo isgruva i Smedjebacken
Destination
Tombo isgruva (Lat 60.0924, Lon 15.4014)
Tidsperiod
2025-04-23, kl 09.00 - 16.00
MÄl med Àventyret
Uppleva Tombo isgruva och naturen dÀromkring
Introducera min 2-Äriga dotter till grottkrypning
Klocka
Rolex Explorer 14270
![]()
Ăventyret
Vi Äkte frÄn Stockholm dagen innan. Sov en natt i stugan. PÄ morgonen Ät vi frukost, gjorde ordning en matsÀck och packade ner typiska saker man bör ha med nÀr man ska tillbringa en heldag utomhus i ett lynnigt AprilvÀder, samt annat som kanske inte Àr fullt lika nödvÀndigt just idag - men vi Àr ju tvÄ och behöver komma överens. Inte lÀge för konflikter nu. Packlista: Ved (torr - tack), yxa (hittade ingen morakniv, mÀrkligt, men har inte tid att leta just nu), elddon, mackor, korv, bamsetidning (jaha - okej), varm choklad, muggar, papper, kikare, tvÄ nallar, sittunderlag.
Hit ska vi:
![]()
Jag hÀngde pÄ en liten actionkamera pÄ dottern för att kunna se Àventyret ur hennes perspektiv i efterhand. Den var instÀlld pÄ att göra en timelapse av det hela, och frÄn denna timelapse har jag plockat ut ett antal bilder som visar pÄ hur det sÄg ut. Bildkvaliteten Àr dÀrefter. I slutet har jag nÄgra bilder tagna med mobilkamera som Àr lite bÀttre, men inte i nÀrheten av vad jag sett frÄn andra medlemmar. Hoppas att ni har överseende med detta.
VÀnta lite, jag ska bara sÀtta en kamera hÀr![]()
KÀnns det bra? Bra! Kom sÄ gÄr vi![]()
En liten bro!
Nu Àr vi ute i skogen!![]()
GÄ försiktigt hÀr, spÄngen Àr halkig![]()
![]()
Hoppsan! Gick det bra? Bra.
Vilken fin pinne! Kom sÄ gÄr vi lÀngre in i skogen!![]()
![]()
Ska vi vila lite? Fina blommor
Oj, vilket stort hinder â vi som nĂ€stan Ă€r framme!
Titta! DÀr ska vi grilla korv sen! Nu gÄr vi till isgrottan!
HĂ€r Ă€r det nog bĂ€st att jag bĂ€r dig nerâŠ
OjâŠ
Det Àr mörkt dÀr inne.![]()
![]()
Ja, titta, is!
Hoho! Eko!![]()
![]()
Ska vi gÄ in dÀr? Inte? NÀ, okej. Ska vi grilla korv istÀllet? Okej!
Upp igenâŠ![]()
![]()
Vad Àr det hÀr för nÄgot?![]()
![]()
Bilder frÄn mobilkamera:
![]()
![]()
![]()
![]()
MÄluppfyllnad
Vi tog oss helskodda hela vÀgen fram till gruvan, och ner genom gruvöppningen. Dottern var dock inte alls sÀrskilt sugen pÄ att vara stanna i det mörka, men desto mer sugen pÄ att grilla korv. Men detta Àr ju bara början!
Naturen runt om Smedjebacken Àr vacker, Àven i grÄtt vÀder. Summa summarum - bra dag!
Jag vill passa pÄ att tacka KS Explorers Club för en fantastiskt trevlig trÄd, och sÀrskilt @NiklasF för initiativet. Tack!