• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sålde min 39a för att jag intalade mig själv att 36 är originalet och därmed the way to go. Blev en nos (typ) från 2003. Nu lurar jag om jag gjorde fel. Känns för liten? Har ganska stora händer som ger illusionen av liten klocka 😬
Kör Explorer i 39 men använder även en DJ i 36. Båda har sin charm om man ser till boettstorlek och är man OWG så vänjer man sig oavsett med tiden.
 
Nu har knivarna anlänt och väntas skickas ut under veckan.

IMG_2573.jpeg

IMG_2572.jpeg
 
Har nått Schweiz och är framme vid Matterhorn om några dagar.
Aldeles för tidigt eftersom jag bokat min klätterguide först om 4 veckor!
Kommer tydligen hinna utforska varenda led i området...
Passerade Bienne men missade Omega museumet som hade stängt.
Cyklat ett par dagar längs Genevesjön som är riktigt fin.
Sovit några nätter i bivack, men mest på hotell.

20260525_125032.jpg
20260526_112103.jpg
20260522_134924.jpg
20260522_180949.jpg
20260522_180847.jpg
20260523_165053(1).jpg
20260525_164737.jpg
 
Framme nu vid Matterhorn efter 5 veckor på cykel ca 100km/dag.
Långt före det planerade schemat...
Men får nu gott om tid att utforska alla leder här,
Innan klättringen om en månad.
Ska försöka sälja min Kona Sutra touring cykel här.
Det hade gått att ta den på tåg genom Europa fram till Malmö, men inte därifrån hem...
20260529_130903(1) (1).jpg
20260530_105414.jpg
20260529_130148.jpg
 
Framme nu vid Matterhorn efter 5 veckor på cykel ca 100km/dag.
Långt före det planerade schemat...
Men får nu gott om tid att utforska alla leder här,
Innan klättringen om en månad.
Ska försöka sälja min Kona Sutra touring cykel här.
Det hade gått att ta den på tåg genom Europa fram till Malmö, men inte därifrån hem...
20260529_130903(1) (1).jpg
20260530_105414.jpg
20260529_130148.jpg

39mm är egentligen för stort för mina smala armar.
Sen är ju länken väldigt tung.
När jag klättrat tidigare har jag bytt till en i canvas.
Hemma bär jag oftast min DJ 36mm.
 
Ok kära äventyrare! Det här är kanske inte så mycket äventyr utan mer av en gubbhelg. Men det kan nog ses som förberedelser för kommande äventyr.

Hoppade upp på hojjen och körde från Stockholm till Uppsala för en grus-körnings-kurs, Grus 1 och 2, med SMC Uppsala. Två dagar med övningar på Putsbol Folkrace Bana och i skogarna ca 20min öster om Uppsala. Det var mest renodlade off-road hojjar och äventyrshojjar så jag undrade hur min Ducati Scrambler skulle klara sig (eller snarare hur fan jag skulle klara mig som inte kört på 25 år). En Ducati Desert Sled gjorde att jag inte kände mig helt utanför.

Sammantaget kan man säga att det gick bra, inget värre än lite blåmärken och ett brutet kopplingshandtag. Sjukt kul att få sladda runt och sprätta lite grus! Och riktigt nyttigt att träna full broms på grus med och utan ABS.

Jag måste säga att jag verkligen älskar det här landets föreningsliv. 6st utbildade MC-instruktörer som fixar fika, bokar bana, svarar på en miljon dumma frågor från kursdeltagare via mail och sen leder en grym utbildningshelg utan en enda krona i ersättning. Det är fan fint!

Runt handleden hade jag såklart min fars gamla två-tons submariner som jag fick ärva när han gick bort för några år sedan. Den levde ett hårt liv med honom och jag sliter vidare på den i samma anda.


Slänger upp lite bilder och hoppas kunna gör någon lite längre tur med övernattning framöver.



IMG_7454.JPG
IMG_7464.JPG
IMG_7456.jpg
IMG_7449.jpg
IMG_7448.JPG
IMG_7468.jpg
IMG_7439.JPG
IMG_7437.JPG
IMG_7434.JPG
 
Tillbaka
Topp