• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

1602593108549.png

Fungerar för mig.

Det är på mobilsidan det saknas.

Bra uppdatering.
Jag saknar dock möjligheten till att skapa bevakning påen sökning. Säg att man söker efter "Moonwatch" på köp/sälj. Då skulle jag vilja få en notis om när det dyker upp en sån annons.
Eller går det redan? isåfall hur gör jag då?

Jag kanske inte har koll egentligen, men jag får känslan av att notifierings-ikonen (klockan) inte uppdateras speciellt automagiskt längre, utan det är mest vid omladdning. Det kanske var så förut med? Eller beror på browser?

Find Threads i övre menyraden, sen kommer Dina startade trådar på nästa menyrad längst till vänster.
Men det går inte att klicka på någons profil längre och välja ”inlägg” eller ”startade ämnen” (eller vad det nu stod tidigare)
Går ju att gå in på profilen och sedan se inlägg men inte startade trådar?

Edit: nvm,läste lite fler kommentarer och det vart visst under ”find” :D

Tidigare när man va i köp/sälj och sökte så fick man resultat endast från köp/sälj, nu får man på alles. Men det kanske är känt?,,

Gillar nya ”notiscentret”, att plupparna ligger kvar tills man varit inne och kollat berörd tråd 👍🏻

Innan så försvann ju markeringen på alla olästa notiser direkt efter man hade tryckt på klockan, så fick man sitta och räkna baklänges för att hålla koll på vart man inte hade kollat..

Någon som har print på hur hemsidan såg ut för typ 3-4 år sedan? Har helt glömt av hur layouten var, hade varit kul att se.
Jag har tyvärr ingen print men tycker fortfarande att gamla loggan och utseendet var snyggare, dvs svart och vitt. Denna uppdatering tycker jag var bra bortsett från lite småsaker som de säkert kommer åtgärda löpande.

Verkar bara va snyggare, snabbare å bättre än så länge! Småbuggar går aldrig att komma ifrån men lär säkert fixas inom kort! Bra jobbat alla inblandade👍

Mestadels bra, men dels känns allt lite inzoomat och dels är det lite dålig kontrast på text och inlägg så det flyter samman lite.. Men det är kanske en vanesak.

En direkt negativ sak är att man måste scrolla längst ner i en tråd för att kunna byta sida.

Snyggt jobbat!

... Men jag skulle gärna se lite mer krut på olika fontstorlekar samt plocka bort onödigt lull :p

Här är ett par förslag som rör mobilversionen, se knallrosa inramningar för där jag har ändrat kontra originalen som är oförändrade. Lite snällare mot ögonen om man skalar av lite.
3.jpg

1.jpg

Me like! Älskar att det kommer upp en liten "pil uppåt" när man är långt ner på sidan som gör att man kommer till toppen av sidan om man trycker på den.

Surfar man på Chrome så har man tidigare får skrollat sig uppåt till toppen. Den var hjälpsam! Kul med lite nya emojis också 😊👍

Nice! Hur mycket kan ni css:a själva, eller är ni inlåsta i XenForo?

Här är en länk som jag brukar fuska med:

Särskilt tips 4 om borders kan vara bra att kika på med avseende på att bemöta dem som kommenterat om "plottrigt".

Border overload coming up! Hälften kan refaktoreras till mindre tunga designelement, skulle bli mindre plottrigt.
Screenshot_20201013-185450__01.jpg

Tillbaka
Topp