• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

ja det var fan dags för lite Saul.
Helt klart! Saul är bra. Men den bästa Saul är ändock Mr Goodman
5AC0C32A-B3D0-4E77-A423-AD1646BF7F3F.jpeg

Det enda jag skulle vilja ha tillbaka från de gamla är att man med enkelt knapptryck kan göra så att dom senaste annonserna kommer högst upp så man slipper sitta å scrolla igenom alla bumpar

Kan vi få en möjlighet till ”Klocksnack Classic” - likt reddit har? :rolleyes:

Inte förtjust i uppdateringen, känns rörig imo. Sen är de här ”liknande trådarna” sjukt oklara - Detta är trådar som ska likna Dagens vintageur.

037DDCF4-781B-43F6-B1CB-74603B365923.png
+1 på detta. Kul med uppgraderingar osv och säkert en vanesak men om det finns en möjlighet att pararellt välja att köra gamla UI skulle det vara nice. Klart trevligare på mobilen även om uppgraderingen säkert har sina fördelar.

Nee... Det här var ingen bra uppdatering. Designen känns rätt jäkla kass faktiskt.
Varför göra allt så stort? Påminner om att förstora upp textstorleken i Iphone.

Iofs bra om man ser kasst...

Men två tummar ner från mig

För mig var den här uppdateringen helt värdelös. Jag gissar att den nya plattformen underlättar annonsfösäljning men för mig som användare gör den forumet värdelöst. Jag kan inte hitta vad jag vill se eller göra med mindre än att jag söker istället för som förut intuitivt klicka mig fram. Jag loggar ut nu, jag kan inte längte scrolla mellan mer eller mindre intressanta ämnen för att se var jag fastnar.

Hur bifogar man en bild så att den INTE är i miniatyr form

EXEMPEL

Bilagor

• 3BFA96EF-DF55-42A7-9A01-3B3456FAD809.jpeg
    3BFA96EF-DF55-42A7-9A01-3B3456FAD809.jpeg
    472.9 KB · Visningar: 12
Snyggt! En grej som jag tror fallit bort är att på ett enkelt sätt se en medlems och även sina egna både startade och kommenterande inlägg. Kanske missar jag bara det. Får kika vidare. Tack för ett bra jobb!

Jag tycker att många verkar vara lite onödigt hårda i sin kritik. Jag gillar inte heller den nya uppdateringen men tror ändå att det kan bli bra när man har fått lite tid till att slipa på det.

Den stora frågan är varför man gjort detta helt utan förvarning och det är på sätt och vis förståeligt att folk reagerar som de gör när det helt plötsligt ser avsevärt annorlunda ut, funktioner som man använt flitigt och förlitat sig på har ändrats eller till och med tagits bort osv.

Det hade kanske varit bra med en liten heads up, om inte annat för att mildra de starka reaktionerna som alltid uppstår vid större förändringar och för att kunna be om åsikter och förslag innan en skarp lansering istället för efter. :)

Hur bifogar man en bild så att den INTE är i miniatyr form

EXEMPEL
Du trycker på den lilla texten i övre vänstra hörnet på bilden där det står lägg till och du kan då välja att lägga till den i full storlek. Inte helt självklart och kanske något man kan förtydliga.

För mig var den här uppdateringen helt värdelös. Jag gissar att den nya plattformen underlättar annonsfösäljning men för mig som användare gör den forumet värdelöst. Jag kan inte hitta vad jag vill se eller göra med mindre än att jag söker istället för som förut intuitivt klicka mig fram. Jag loggar ut nu, jag kan inte längte scrolla mellan mer eller mindre intressanta ämnen för att se var jag fastnar.
Känner du att du gav den nya (relativt drastiska) designen en chans? Klicka runt lite och lär dig av det nya istället så blir det nog bra på en dag eller två. Inte läst dina tidigare inlägg, men lämna hellre lite konstruktiv kritik eller request på ändringar.

När jag använder snabbsökfunktionen kommer träffarna upp sorterade efter relevans. Jag kan välja att sortera efter datum om jag gör en avancerad sökning, men där kan jag inte välja att söka bara i det aktuella forumet. det skulle behöva rättas till ganska snart. Om jag söker enbart på Köp och Sälj så vill jag sorters svaren efter datum.

Det har ju redan påtalats men i hopp om ändring instämmer jag också i att allt känns lite väl inzommat. Lite är egentligen fel ord, det känns som om man tar över en publik dator efter någon som är väldigt, väldigt, väldigt gammal.

Tillbaka
Topp