• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Först skulle jag vilja säga att den här uppdateringen är kanon! Ser riktigt snyggt ut och känns väldigt snabbt. Jag håller med vissa här om att det ser lite inzoomat ut i webbläsaren men för mig är det ett mindre problem.

Jag är väl bara korkad som inte hittar den men var är den där listan där man kan se alla olästa bevakade ämnen? Den går inte att leva utan! :eek:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Först skulle jag vilja säga att den här uppdateringen är kanon! Ser riktigt snyggt ut och känns väldigt snabbt. Jag håller med vissa här om att det ser lite inzoomat ut i webbläsaren men för mig är det ett mindre problem.

Jag är väl bara korkad som inte hittar den men var är den där listan där man kan se alla olästa bevakade ämnen? Den går inte att leva utan! :eek:

I övre menyraden under ”Watched” :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Inte på min telefon iallafall. Jag måste trycka fram smileyknappen :(
Det är samma för mig. Såhär ser det ut.
PSX_20201013_082919.jpg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
En vanesak förstås, vissa detaljer borta andra tillagda. Överlag ser det modernare och fräschare ut! Ett tips om KS inte har för avsikt att zooma ut vyn några procent, använd Command och +/- på mac och ctrl och +/- på PC för att zooma in och ut på hemsidan. Fick köra den metoden förra gången Teknikens värld bytte hemsida.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Finns det möjlighet att aktivera "mouse over" på aviseringar och meddelanden? Nu måste man klicka på ikonen för att menyn ska visas.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ser helt ok ut. Det är ju alltid några dagars tillvänjning för drastiska förändringar. I början tycker man allt nytt ser konstigt ut av vana, sen efter några dagar så brukar man tycka det är bättre än tidigare.
 

HM80

Cartier
Ser bra ut! Däremot är jag fundersam över en sak. Detta har säkert nämnts av någon annan, men är det meningen att vissa logotyper i diverse signaturer är gigantiska? Vet inte om det är meningen att de ska vara så stora eller om det är error någonstans :)
 

lofgreno

Audemars
Gillar det jag ser so far. :) Bra att kunna ändra storlek på bilderna man lägger in i ett inlägg. Det har jag saknat.

Men går det inte att lägga in bilder i en konversation? Eller missar jag nåt. Ser bara att man kan lägga in en länk till en bild och det får jag inte att fungera riktigt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gillar det jag ser so far. :) Bra att kunna ändra storlek på bilderna man lägger in i ett inlägg. Det har jag saknat.

Men går det inte att lägga in bilder i en konversation? Eller missar jag nåt. Ser bara att man kan lägga in en länk till en bild och det får jag inte att fungera riktigt.

Det har väl aldrig gått med anledning att det inte ska riskera att hamna olämpligt material på KS servrar. Men du kan ju klistra in en Imgur-länk eller liknande.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Snygg uppdatering! Hur gör jag för att sortera säljes-annonserna efter uppläggningsdatum? Gick förut på datorn men inte i mobilen, men ser det inte nu.
 

NiklasM

Omega
Snyggt! Om man får önska till nästa uppdatering är att ha ett tvingande fält i "Säljes" där man anger märke på klockan/klockorna man säljer.
Så oändligt mycket lättare att söka då alla anger sina klockor olika och en del enbart skriver ut modellnummer. Kanske även en funktion att manuellt klicka i "dölj" så man slipper se den annonsen igen.

Oavsett - kul med nytt.
 
Topp