• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks 10:- per klocka insamling (Barncancerfonden)

Henke303

Cartier
Det är nästan uppe i 250.000 nu, fasen vad fint!
Här har ni chansen att bidra med en slant till och samtidigt få en ganska OK klocka. Jag har en Orient Black Raven som jag köpte här på forumet för ett par år sedan då jag ville ha en extra badklocka till en semester. Det första jag gjorde var att tappa den i golvet och spräcka glaset vid kl 6. Klockan är fortfarande toppen och glaset går säkert att fixa. Denna auktionerar jag nu ut till förmån för BCF.

Detta är en dold auktion. PMa mig hur mycket du vill ge för den. Den som lämnat högsta budet kl. 20.00 på lördag 2015-11-21 får klockan mot uppvisande av kvitto på insättning till BCF. Kom ihåg att den har en ganska solid proveniens: någon snubbe som laddar upp en massa kattbilder på Klocksnack har tappat den i golvet en gång.

Klockan kommer med natot på bilderna och den svarta originallänken.

Orient2.JPG
Oriient1.JPG
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är nästan uppe i 250.000 nu, fasen vad fint!
Här har ni chansen att bidra med en slant till och samtidigt få en ganska OK klocka. Jag har en Orient Black Raven som jag köpte här på forumet för ett par år sedan då jag ville ha en extra badklocka till en semester. Det första jag gjorde var att tappa den i golvet och spräcka glaset vid kl 6. Klockan är fortfarande toppen och glaset går säkert att fixa. Denna auktionerar jag nu ut till förmån för BCF.

Detta är en dold auktion. PMa mig hur mycket du vill ge för den. Den som lämnat högsta budet kl. 20.00 på lördag 2015-11-21 får klockan mot uppvisande av kvitto på insättning till BCF. Kom ihåg att den har en ganska solid proveniens: någon snubbe som laddar upp en massa kattbilder på Klocksnack har tappat den i golvet en gång.

Klockan kommer med natot på bilderna och den svarta originallänken.

Orient2.JPG
Oriient1.JPG
Varför en dold auktion?
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
100 inlägg! Firar det med motsvarande summa till BCF för att fortsätta stödja det som förmodligen är bland det värsta som kan drabba en familj.
 

WBergdahl

Panerai
250k är vi upp i... Lite mindre än 50k på 45 dagar, vilket kan bli knepigt, tyvärr
Alla som kan, släng in en slant så att vi kommer så nära det bara går!
Slängde in 200kr bara för att
 

BCKSTRM

Rolex
Har förvisso inte gjort 20 affärer men 10:- per affär är å andra sidan sjukt billigt ;)
Kunde man inte ha som krav att man betalar 10:- för annonser men att pengarna går till BCF?
 
P

Philippe Stern

Guest
Krav är väl synd att ha på detta. Men lägger man en tjuga varje gång man gör en affär så blir det ju dubbelt upp! :)
20 kr är ganska mycket för vissa. Nästan 10% för @Tärnan av inköpspriset på sitt fynd. #allaskamed
Idag fick jag klockan som jag vann på Tradera för några dagar sedan, kan inte så mycket om tillverkaren annat än att det är en av många från Schweiz som funnits länge. Det är ett mekaniskt verk men jag kan inte så mycket om sådant.

Den tillverkades mellan 1950-1965 har jag kunnat utläsa från nätet. Priset? 267 SEK. Armbandet hade jag själv ett som jag satte på idag.

Bilderna gör sig inte riktigt rättvisa, den är i finare skick än så.

Är det någon som kan något om verket? Det står 17 juveler på framsidan samt antimagnetic. Är det ett inhouseverk eller satte de in verk från extern tillverkare?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är nästan uppe i 250.000 nu, fasen vad fint!
Här har ni chansen att bidra med en slant till och samtidigt få en ganska OK klocka. Jag har en Orient Black Raven som jag köpte här på forumet för ett par år sedan då jag ville ha en extra badklocka till en semester. Det första jag gjorde var att tappa den i golvet och spräcka glaset vid kl 6. Klockan är fortfarande toppen och glaset går säkert att fixa. Denna auktionerar jag nu ut till förmån för BCF.

Detta är en dold auktion. PMa mig hur mycket du vill ge för den. Den som lämnat högsta budet kl. 20.00 på lördag 2015-11-21 får klockan mot uppvisande av kvitto på insättning till BCF. Kom ihåg att den har en ganska solid proveniens: någon snubbe som laddar upp en massa kattbilder på Klocksnack har tappat den i golvet en gång.

Klockan kommer med natot på bilderna och den svarta originallänken.

Orient2.JPG
Oriient1.JPG
Hur gick det med denna? Vem vann auktionen?
 
Topp