Klistrade jag in fel länkVart står det att de är hittade och att de lever?
Fast på DN står det att de är hittadehärliga nyheter!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klistrade jag in fel länkVart står det att de är hittade och att de lever?
Fast på DN står det att de är hittadehärliga nyheter!
Lätt hänt, det var ju med goda intentionerKlistrade jag in fel länk? Ja, visst är det härliga nyheter. Det har gjort ont i kroppen sen de klargjorde att det är en kamp mot klockan. Tydligen är grottor heliga platser. Det brukar ställas ut buddastatyer långt in i grottan. Ingången är fortfarande fylld långt in med vatten så jag vet inte hur de tänkt få ut alla? Det skulle komma nya regn på onsdag.
inte kul om nån av dem får panik halvvägs heller... ska med en jävla massa extra luft och sättas fast i dig som räddningsdykare på nått vänster. Känns riskabelt för alla..Lätt hänt, det var ju med goda intentionerUsch det är inte över än alltså, men borde ju gå att ta med sig tuber och gear och ta ut en i taget? vet dock inte hur pass illa därann grabbarna är
Håller tummarna!
Mm sant, lär väl vara ett par passager som är jävligt trånga, samt strömt om det forsar in vatten. Hoppas på goda nyheter inom kort!inte kul om nån av dem får panik halvvägs heller... ska med en jävla massa extra luft och sättas fast i dig som räddningsdykare på nått vänster. Känns riskabelt för alla..
Oklart som fan, misstänker att man tar med sig nån typ av lina så man vet att man kommer rätt(?), men det känns som alla alternativ är dåliga.. Skulle vara spännande att veta hur planen ser ut.Mm sant, lär väl vara ett par passager som är jävligt trånga, samt strömt om det forsar in vatten. Hoppas på goda nyheter inom kort!
Du ska definitivt ta advanced också, skitkul kurs, betydligt roligare än masktömmarorgien på OW.
Och torrdykcert. Mycket najs att vara torr och fin efter varje dyk.
Rescue om du vill testa på lite annorlunda grejer men nu i efterhand tänker jag att vrak / grottdykning hade varit mer givande.
Vrakdyk är najs, vrakdyk på natten är extra najs!
Citerar mig själv: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m64nOL/forsvunna-pojkar-i-thailand-hittade-vid-livOklart som fan, misstänker att man tar med sig nån typ av lina så man vet att man kommer rätt(?), men det känns som alla alternativ är dåliga.. Skulle vara spännande att veta hur planen ser ut.
Har du läst den här? Upp till fyra månaders väntan?!Citerar mig själv: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m64nOL/forsvunna-pojkar-i-thailand-hittade-vid-liv
Tömmda grottan verkar vara plan #1..
Nope - Men det där lät ju hemskt på riktigt. En vecka är illa nog men 4(!) månader.Har du läst den här? Upp till fyra månaders väntan?!
https://www.theguardian.com/world/2018/jul/03/thai-cave-rescue-what-we-know-so-far
Ok, jag kan leverera lite dagsfärska siffror från fridykning nerför vägg i kalkbrott; 14 grader på ytan. sisådär 8 en bit ner. Jag tycker det är varmt o gött, men det är nog svinkallt egentligen.Varmt å gött? Haha var i Sverige är det det![]()
Kan du dyka under kräftsäsongen för att plocka upp middag?Ok, jag kan leverera lite dagsfärska siffror från fridykning nerför vägg i kalkbrott; 14 grader på ytan. sisådär 8 en bit ner. Jag tycker det är varmt o gött, men det är nog svinkallt egentligen.
Brukar normalt posta i ryssklockstråden, men jag slänger upp dessa här.
Kass skärpa på klockan, men jag ville ha med kräftan också
![]()
Bättre klockskärpa
![]()
Morsan tjatar, men än har jag stått emot.Kan du dyka under kräftsäsongen för att plocka upp middag?![]()
Lät ju svinkul ju, jag gör det mot 80% av fångstenMorsan tjatar, men än har jag stått emot.![]()
Bästa dykfilmen, har den på blurayEtt tips till er som inte sett denna otroligt välgjorda och skrämmande dokumentär.
Vet tyvärr inte var den går att streama någonstans.
Respekt!Ok, jag kan leverera lite dagsfärska siffror från fridykning nerför vägg i kalkbrott; 14 grader på ytan. sisådär 8 en bit ner. Jag tycker det är varmt o gött, men det är nog svinkallt egentligen.
Brukar normalt posta i ryssklockstråden, men jag slänger upp dessa här.
Kass skärpa på klockan, men jag ville ha med kräftan också
![]()
Bättre klockskärpa
![]()
Mares är väl bäst där.Kanske svår fråga att få svar på då passform kan vara en viktig punkt vid val av cyklop men är det bra prylar på XXL annars? Tänkte kanske inte gå på det värsta men mellansegmentet.. ska ha att snorkla med.
Länk:
https://www.xxl.se/search?q=Cyklop
Ska prova ut lite och se då men då vet jag att mares håller bäst, som sagt blir det att snorkla (iaf till en början.. har dykt lite innan för att prova så kanske ser till att ta ett cert. kul om man har grejer som funkar och som inte torkar ut på en sommar).Mares är väl bäst där.
Vad ska du ha det till? Fridykning eller tuber? Fritt brukar prioritera liten volym på bekostnad av brett synfält.
Du måste prova ut en mask som du är inne på.
Magiskt.Dykning i cenote Chac mool. Fantastiskt när man kommer till öppningen och ser ljuset som bryter igenom, magiskt.
![]()
![]()
Jäklar vad trevligt!! Oerhört vackert.Dykning i cenote Chac mool. Fantastiskt när man kommer till öppningen och ser ljuset som bryter igenom, magiskt.
![]()
![]()
Hört att grejerna typ aldrig kommer fram när man beställer därifrån så kul att du har positiva erfarenheter.. kanske skulle ge det ett försök.Skall nog testa denna. Fått jäkligt bra betyg
https://www.scubastore.com/scuba-diving/omer-umberto-pelizzari-m1/1245613/p
![]()
Förövrigt bra sida att handla på. Riktigt bra priser och snabb leverans.
Har handlat en del, inget dyrare men alltid kommit och rätt snabbt dessutomHört att grejerna typ aldrig kommer fram när man beställer därifrån så kul att du har positiva erfarenheter.. kanske skulle ge det ett försök.