• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks nöjesdykarklubb

Scipio

Patek
2-Faktor
Vart står det att de är hittade och att de lever?

Fast på DN står det att de är hittade :) härliga nyheter!
Klistrade jag in fel länk :( ? Ja, visst är det härliga nyheter. Det har gjort ont i kroppen sen de klargjorde att det är en kamp mot klockan. Tydligen är grottor heliga platser. Det brukar ställas ut buddastatyer långt in i grottan. Ingången är fortfarande fylld långt in med vatten så jag vet inte hur de tänkt få ut alla? Det skulle komma nya regn på onsdag.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Klistrade jag in fel länk :( ? Ja, visst är det härliga nyheter. Det har gjort ont i kroppen sen de klargjorde att det är en kamp mot klockan. Tydligen är grottor heliga platser. Det brukar ställas ut buddastatyer långt in i grottan. Ingången är fortfarande fylld långt in med vatten så jag vet inte hur de tänkt få ut alla? Det skulle komma nya regn på onsdag.
Lätt hänt, det var ju med goda intentioner :D Usch det är inte över än alltså, men borde ju gå att ta med sig tuber och gear och ta ut en i taget? vet dock inte hur pass illa därann grabbarna är :( Håller tummarna!
 

Rearden

Cartier
Lätt hänt, det var ju med goda intentioner :D Usch det är inte över än alltså, men borde ju gå att ta med sig tuber och gear och ta ut en i taget? vet dock inte hur pass illa därann grabbarna är :( Håller tummarna!
inte kul om nån av dem får panik halvvägs heller... ska med en jävla massa extra luft och sättas fast i dig som räddningsdykare på nått vänster. Känns riskabelt för alla..
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
inte kul om nån av dem får panik halvvägs heller... ska med en jävla massa extra luft och sättas fast i dig som räddningsdykare på nått vänster. Känns riskabelt för alla..
Mm sant, lär väl vara ett par passager som är jävligt trånga, samt strömt om det forsar in vatten. Hoppas på goda nyheter inom kort!
 

Rearden

Cartier
Mm sant, lär väl vara ett par passager som är jävligt trånga, samt strömt om det forsar in vatten. Hoppas på goda nyheter inom kort!
Oklart som fan, misstänker att man tar med sig nån typ av lina så man vet att man kommer rätt(?), men det känns som alla alternativ är dåliga.. Skulle vara spännande att veta hur planen ser ut.
 
Varmt å gött? Haha var i Sverige är det det ;)
Ok, jag kan leverera lite dagsfärska siffror från fridykning nerför vägg i kalkbrott; 14 grader på ytan. sisådär 8 en bit ner. Jag tycker det är varmt o gött, men det är nog svinkallt egentligen.:sorry:

Brukar normalt posta i ryssklockstråden, men jag slänger upp dessa här.

Kass skärpa på klockan, men jag ville ha med kräftan också:)
kräft.jpg


Bättre klockskärpa
ejkräft.jpg
 

Rearden

Cartier
Ok, jag kan leverera lite dagsfärska siffror från fridykning nerför vägg i kalkbrott; 14 grader på ytan. sisådär 8 en bit ner. Jag tycker det är varmt o gött, men det är nog svinkallt egentligen.:sorry:

Brukar normalt posta i ryssklockstråden, men jag slänger upp dessa här.

Kass skärpa på klockan, men jag ville ha med kräftan också:)
kräft.jpg


Bättre klockskärpa
ejkräft.jpg
Kan du dyka under kräftsäsongen för att plocka upp middag? :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ok, jag kan leverera lite dagsfärska siffror från fridykning nerför vägg i kalkbrott; 14 grader på ytan. sisådär 8 en bit ner. Jag tycker det är varmt o gött, men det är nog svinkallt egentligen.:sorry:

Brukar normalt posta i ryssklockstråden, men jag slänger upp dessa här.

Kass skärpa på klockan, men jag ville ha med kräftan också:)
kräft.jpg


Bättre klockskärpa
ejkräft.jpg
Respekt!

Men ja, det är svinkallt! Typ så här kallt —>
00 :: D
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Kanske svår fråga att få svar på då passform kan vara en viktig punkt vid val av cyklop men är det bra prylar på XXL annars? Tänkte kanske inte gå på det värsta men mellansegmentet.. ska ha att snorkla med.
Länk:
https://www.xxl.se/search?q=Cyklop
Mares är väl bäst där.
Vad ska du ha det till? Fridykning eller tuber? Fritt brukar prioritera liten volym på bekostnad av brett synfält.

Du måste prova ut en mask som du är inne på.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Mares är väl bäst där.
Vad ska du ha det till? Fridykning eller tuber? Fritt brukar prioritera liten volym på bekostnad av brett synfält.

Du måste prova ut en mask som du är inne på.
Ska prova ut lite och se då men då vet jag att mares håller bäst, som sagt blir det att snorkla (iaf till en början.. har dykt lite innan för att prova så kanske ser till att ta ett cert. kul om man har grejer som funkar och som inte torkar ut på en sommar).
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Köpt ny mask
EDDE76E1-3295-4E6C-B060-6CFB01816041.jpeg


Min gamla pajade och jag försöker hitta en likadan. Har sökt men ej funnit. Om någon skulle komma över en technisub luna så hojta gärna till.

0247F210-BA20-46FD-A313-A0182069C7D7.jpeg
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Cressi funkar för mig som nöjes dyker, på djupet vill man definitivt ha en mask som håller tätt. Att hålla på och tömma masken på vatten stup i ett gör att man tappar fokus, vilket är obra. Om du har målet att ta Cert så vill jag påstå att du får det du betalar för, ergo: ta inte den billigaste. Kom bara ihåg att skölja masken i söt vatten efter dyk/snorkling i salt vatten.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tjena! Kan absolut inget om riktigt dykning men älskar att snorkla. Finns det små lufttuber man kan hålla i handen när man snorklar för att förlänga tiden under vattnet lite?
 
Topp