Trelingon
Basic
Trasiga trumhinnor, trasiga bihålor, titanplattor i ansiktet. Ni låter som en stabil duo
Skämt åt sido, var försiktiga och ta hand om er.
Ja de kanske inte var de bästa dyket jag gjort
![Shifty :shifty: :shifty:](/styles/baisik/xenforo/smilies/shifty.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trasiga trumhinnor, trasiga bihålor, titanplattor i ansiktet. Ni låter som en stabil duo
Skämt åt sido, var försiktiga och ta hand om er.
Kan du hajja din korvätare! Minns att det fanns en ball grotta Blue Hole och Inland Sea som har en tunnel ut till havet vid Gozo. Cousteaus båt Calypso gick som färja på Malta innan han tog över den. Pedarasten och livsnjutaren Errol Flynns båt ligger i en oskön hamn ombyggd till pizzeria.Här var det livat
Någon som har erfarenhet från dykning på Malta?
Kan du hajja din korvätare! Minns att det fanns en ball grotta Blue Hole och Inland Sea som har en tunnel ut till havet vid Gozo. Cousteaus båt Calypso gick som färja på Malta innan han tog över den. Pedarasten och livsnjutaren Errol Flynns båt ligger i en oskön hamn ombyggd till pizzeria.
Tja, varför inte testa Blue Hole och Inland Sea vid Gozo som jag precis tipsade om
Planerar att åka till Malta i slutet på Augusti! Nåt spec dyk man inte får missa??
Det finns några coola vrak runt malta, http://www.scubadiving.com/exploring-underwater-remains-most-bombed-locations-in-world-malta
Planerar att åka till Malta i slutet på Augusti! Nåt spec dyk man inte får missa??
Tja, varför inte testa Blue Hole och Inland Sea vid Gozo som jag precis tipsade om![]()
Jag har varit där två gånger. Riktigt trevlig dykning med bra sikt. Funkar toppen för en weekend. Jag har dykt med Anchor Diving som var helt ok. Dom har ett sammarbete med min lokala klubb Eco Dive på Kungsholmen.Här var det livat
Någon som har erfarenhet från dykning på Malta?
Man brukar kunna gå en kortare refresher utbildning. Hör med någon klubb.Jag tog dykarcert 2013 men pga lite olika omständigheter har det inte blivit något mer än de dyk som krävdes för att fixa certet.
Tips på hur man bör gå vidare? Känns som om jag borde börja om helt.
Östersjön suger
Ytan
![]()
Sikten
![]()
Botten
![]()
och så en selfie...
![]()
Amen fy fan va gött!Malta förra veckan
![]()
Helt galet bra dykning på Malta. Om några dagar ska jag slänga upp fler bilder från några av dem dyken vi gjorde där.Amen fy fan va gött!
Varu på Gozo?Helt galet bra dykning på Malta. Om några dagar ska jag slänga upp fler bilder från några av dem dyken vi gjorde där.
Nope blev bara Malta och Comino (Blue Lagoon) denna gång. Kommer definitivt åka å dyka där igen så då ska jag även köra Gozo.Varu på Gozo?
Ja nu blir du ju tvungen. Vafan kan ingen göra som man säger här på ks för? Du får nu som straff se igenom Harmonie Korines samlade verk!Nope blev bara Malta och Comino (Blue Lagoon) denna gång. Kommer definitivt åka å dyka där igen så då ska jag även köra Gozo.
Hahaha du gissa två gånger? Hur nöjd var jag på en skala 1-10 när jag kollade Gummo?Ja nu blir du ju tvungen. Vafan kan ingen göra som man säger här på ks för? Du får nu som straff se igenom Harmonie Korines samlade verk!
Ganska kasst utbud på dyk grejer på XXL men det kanske är ok ändå utifrån önskad nivå. Masker var det få av och primärt budget alternativ. Testa om de känns ok. Fener så skulle jag köpt med hälrem och boots. Funkar ju dock med plask och bad fenor för enstaka dyk och det är ju inte så strömt där om än ökad risk för skavsår.Tja! Har ett padi openwater cert i bagaget och tänkte försöka mig på att börja dyka lite mer igen. Nu blir det kanske inte så mycket mer än snorkling den här sommaren men skulle ändå behöva lite tips.
Ska till Kroatien om en vecka med flickvän och svärföräldrar och tänkte passa på att börja köpa lite gear. Det jag behöver just nu är cyklop och fenor och tänkte se om ni har några tips på vad som är bra/prisvärt. Som sagt var det ett tag sen jag dök så "värstinggrejer" är jag inte ute efter.
Tänkte annars åka till xxl och handla på mig grejer om ni inte har starka åsikter varför man inte bör göra så. Budgeten är inte helt satt så om ni har tips om bra grejer till vettiga priser är jag idel öra.
Tack på förhand!
Tja! Har ett padi openwater cert i bagaget och tänkte försöka mig på att börja dyka lite mer igen. Nu blir det kanske inte så mycket mer än snorkling den här sommaren men skulle ändå behöva lite tips.
Ska till Kroatien om en vecka med flickvän och svärföräldrar och tänkte passa på att börja köpa lite gear. Det jag behöver just nu är cyklop och fenor och tänkte se om ni har några tips på vad som är bra/prisvärt. Som sagt var det ett tag sen jag dök så "värstinggrejer" är jag inte ute efter.
Tänkte annars åka till xxl och handla på mig grejer om ni inte har starka åsikter varför man inte bör göra så. Budgeten är inte helt satt så om ni har tips om bra grejer till vettiga priser är jag idel öra.
Tack på förhand!
Du behöver gå förbi en dykbutik om du vill ha någorlunda grejer. Bor du i Stockholm har du en mängd olika dykcenter som kan hjälpa dig. Satsa först och främst på mask och snorkel. Boots och fenor är ju inte precis lika känsligt att hyra såsom mask och snorkel enligt mig. Du borde hitta en vettig mask och snorkel för ~ 700-800krTja! Har ett padi openwater cert i bagaget och tänkte försöka mig på att börja dyka lite mer igen. Nu blir det kanske inte så mycket mer än snorkling den här sommaren men skulle ändå behöva lite tips.
Tack på förhand!
Ganska kasst utbud på dyk grejer på XXL men det kanske är ok ändå utifrån önskad nivå. Masker var det få av och primärt budget alternativ. Testa om de känns ok. Fener så skulle jag köpt med hälrem och boots. Funkar ju dock med plask och bad fenor för enstaka dyk och det är ju inte så strömt där om än ökad risk för skavsår.
Om du drar nästa vecka så har du begränsat med tid att hitta något bra o jag tror inte du hittar rätt grejer på XXL. Du behöver en dykbutik, men det enda som du kanske kan hinna hitta innan avresa är väl en egen mask. Dels vill du ha en mask som passar ditt nylle så att den inte läcker, dels kan det vara skönt att ha en mask som inte 700 bakfulla turister har spottat i. Tror dock att du kan hitta en bra mask på plats i kroatien, i alla fall bättre än vad som finns hos XXL. Jag säger hyr rubbet på plats denna gång, ta sedan lite tid på dig att bygga upp din dykutrustning med bra grejer när du kommer hem.
Tack för tipsen!Du behöver gå förbi en dykbutik om du vill ha någorlunda grejer. Bor du i Stockholm har du en mängd olika dykcenter som kan hjälpa dig. Satsa först och främst på mask och snorkel. Boots och fenor är ju inte precis lika känsligt att hyra såsom mask och snorke enligt mig. Du borde hitta en vettig mask och snorkel för ~ 700-800kr![]()