Lika bra att göra en liten update!
Kom hem ifrån Malta nu i Måndags.. Inte lika kul att komma hem ifrån 37c till svenska 15c...
Gjorde totalt 11 dyk på Malta och Gozo
Summerar det jag minns:
Tugboat 2
X-127 (Manoel Island)
Rozi (Cirkewwa)
Left Arch x2 (Cirkewwa)
Right Arch x2 (Cirkewwa)
Um El Faroud x2
Karwela (Gozo)
Inland Sea (Gozo)
P29 (Cirkewwa)
Dök med tre britter och en tysk, riktigt skönt gäng, de lurade dock alltid i mig massa öl efter dyken
Hade lite strul den andra och tredje dagen med mitt ena öra.. Därav de "grunda" dyken på "bågarna" Åkte och köpte mig några askar Sudafed sen var de back in business!
Hela gruppen lyckades övertala en "petig" dykinstruktör att göra en fullständig penetrering av Um El Faroud.. Kan säga att det enda som satte stopp på äventyret var vår decomp
Samtliga fick att stanna i plurret lite längre än planerat..
En liten rolig notis är att hålla stenkoll på alla dessa j*vla fireworms.... De bränns ganska duktigt kan jag intyga..
Sista dagen innan jag åkte så passade jag på att göra min nitroxkurs, detta skulle jag gjort tidigare.. . Kan säga att det kommer jag fortsätta med, helt underbart att man kan förlänga sin bottentid så pass!! Min instruktör fick 6min decomp medans jag hade 14min kvar nodeco när vi var nere på p29.
Mina favoriter var helt klart Um El Faroud, Karwela och p29. Skulle starkt rekommendera att göra dessa dyk på nitrox alt Tech om man nu besitter de kunskaperna..
Väntar nu på att tysken ska komma hem så han kan skicka mig massa trevliga bilder.
Stort tack
@gruby @Gummo för alla grymma tips!
Edit! Självklart så var Seikon med på varje dyk!