• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks nöjesdykarklubb

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Hur går det för KS Divers? Har ni börjat hoppa in i plurret för i år än?
Själv har jag haft ett ofrivilligt uppehåll i ett par månader i avvaktan på min nya torrdräkt då min förra var trasig, men nu är jag igång igen!

Några som dyker runt Stockholm? Vore kul att styra upp nån dykutflykt.
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Dykningen är igång, kom hem från en tur till St Johns i Egypten för någon vecka sedan. Sedan har det blivit några dyk runt om i Skåne, i början av juni är det planerat en långhelg i Lysekil med dyk.
Några bilder från veckan i Egypten:
OI000001.jpg

Images-576588167.jpg

Images-203264689.jpg

Images-198307301.jpg

Images-29069133.jpg

Images-1651405344.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Dykningen är igång, kom hem från en tur till St Johns i Egypten för någon vecka sedan. Sedan har det blivit några dyk runt om i Skåne, i början av juni är det planerat en långhelg i Lysekil med dyk.
Några bilder från veckan i Egypten:
OI000001.jpg

Images-576588167.jpg

Images-203264689.jpg

Images-198307301.jpg

Images-29069133.jpg

Images-1651405344.jpg

Det har faktiskt blivit mycket haj i Egypten runt StJohn. Såg ni något?
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Det har faktiskt blivit mycket haj i Egypten runt StJohn. Såg ni något?
Vi såg Hammarhaj och Grå revhaj nere i st Johns, vi gjorde två dyk på Elphinstone på väg tillbaka mot Port ghalib där vi förväntade oss Årfenshaj... men de lyste med sin frånvaro tyvärr!!
Nästa resa tror jag blir Deep South på Maldiverna för att kolla på tigerhajarna runt Fuvahmulah 🙂
 

ScubaKing

Audemars
Vi såg Hammarhaj och Grå revhaj nere i st Johns, vi gjorde två dyk på Elphinstone på väg tillbaka mot Port ghalib där vi förväntade oss Årfenshaj... men de lyste med sin frånvaro tyvärr!!
Nästa resa tror jag blir Deep South på Maldiverna för att kolla på tigerhajarna runt Fuvahmulah 🙂

Häftigt, min dröm med Hammarhaj. Hur stor var den, tog du några bilder? Finns gigantiska hammarhajar utanför Bahamas, och då menar jag gigantiska, större än tigerhajarna där.
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Häftigt, min dröm med Hammarhaj. Hur stor var den, tog du några bilder? Finns gigantiska hammarhajar utanför Bahamas, och då menar jag gigantiska, större än tigerhajarna där.
Jag är ganska säker på att det var Scalloped hammerheads vi såg, svårt att uppskatta storleken men säg en längd på ca 2-2,5 meter. Vi såg tre stycken som simmade ihop, men de var väldigt skygga och försvann ut i det blå när jag började fixa med kameran men sen kom de tillbaka en stund senare och då lyckades jag få en kort film på dem!
 

ScubaKing

Audemars
Jag är ganska säker på att det var Scalloped hammerheads vi såg, svårt att uppskatta storleken men säg en längd på ca 2-2,5 meter. Vi såg tre stycken som simmade ihop, men de var väldigt skygga och försvann ut i det blå när jag började fixa med kameran men sen kom de tillbaka en stund senare och då lyckades jag få en kort film på dem!

Läste om +6 meter på Bahamas Tiger Beach.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vart vänder man sig om man vill lära sig dyka på nybörjarnivå i Stockholm? Finns det någon bra som kan ta väl hand om en lite ålderstigen rädd med drömmar?
 

Punchout

Friends of KS
Hej,
Likt mitt klockintresse som var vilande ett par år så börjar mitt dykintresse vakna till liv igen. Har ett par frågor jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag har ett CMAS cert, men jag har inte dykt på ca 20 år. Räcker det med en repetitionskurs eller är det i ärlighetens namn då bättre att ta om hela open water grundkurs (sugen på PADI) isåfall denna gång?
Sedan så skulle jag behöva köpa mask,cyklop,fenor har ni något tips på någon sida/butik med fördelaktiga priser?
Tack! 😊
 
Senast ändrad:

Milanoo

Omega
Hej,
Likt mitt klockintresse som var vilande ett par år så börjar mitt dykintresse vakna till liv igen. Har ett par frågor jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag har ett CMAS cert, men jag har inte dykt på ca 20 år. Räcker det med en repetitionskurs eller är det i ärlighetens namn då bättre att ta om hela open water grundkurs (sugen på PADI) isåfall denna gång?
Sedan så skulle jag behöva köpa mask,cyklop,fenor har ni något tips på någon sida/butik med fördelaktiga priser?
Tack! 😊
Kul att du vill börja dyka igen. Har dålig koll på reglerna. Jag skulle säga att känner du dig bekväm i vattnet så räcker en repetitionskurs, annars skulle jag gå för en Open water.
Dyk lugnt och tänk säkerhet hela tiden!
 

Punchout

Friends of KS
Tack! Ja det kanske är bäst att ta det säkra före det osäkra då det är så pass länge sen jag dök. Du har ingen koll bra på sidor/butik för mask,snorkel,fena paket? :)
 

Milanoo

Omega
Tack! Ja det kanske är bäst att ta det säkra före det osäkra då det är så pass länge sen jag dök. Du har ingen koll bra på sidor/butik för mask,snorkel,fena paket? :)
Har tyvärr dålig koll på den biten. Bäst är nog prova mask hos nån lokal säljare så du får nån du verkligen trivs med.
 
Topp