• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockställ - The Watch Stand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

777CHRONOS

Basic
Professional Dealer
Hej Klocksnack! Jag och en vän har nyligen lanserat vår produkt - The Watch Stand. Tanken med den är att man ska ha någonstans att lägga sin daily klocka när man kommer hem. Den ersätter alltså inte en klocklåda eller winder, utan snarare den byrå/bord där man vanligtvis lägger ifrån sig sin klocka.

Av egen erfarenhet har vi märkt att man inte orkar sätta in klockan i windern eller klocklådan om man ska använda den igen nästa dag. Med klockstället ligger klockan prydligt face up och utan någon risk att repas.

Vi tar gärna emot feedback på produkten och vår hemsida.

www.thewatchstand.com

MG_4192_2048x2048.JPG

IMG_3242 (kopia).jpg

67532196_184195802596528_2793142844013143826_n.jpg

//Soran

Senast ändrad:
Jag måste fråga om kudden. På bilderna så är inga armband stängda, och i och med att kudden lutar ser det ut som en överhängande risk att klockan ska glida framåt. Eller är kudden så pass stor i omkrets att man likt i en klocklåda kan stänga låset och få ”grepp"?

Jag måste fråga om kudden. På bilderna så är inga armband stängda, och i och med att kudden lutar ser det ut som en överhängande risk att klockan ska glida framåt. Eller är kudden så pass stor i omkrets att man likt i en klocklåda kan stänga låset och få ”grepp"?
Vi har testat olika vinklar och med denna (ca 14 graders lutning) har alla (Royal oak 39/41mm, diverse Submariners, Yacht-Master, Panerai, osv) klockor vi testat suttit helt stabilt med öppet clasp/band.

Det går även att ha claspet/bandet stängt om man inte har klockan anpassad för en mindre handled än 16cm.

Jag har inte upplevt att det känns som den ska kasa ner när armbandet är öppet.
Mina handleder är ca 16,5cm och kan även stänga låset när den ligger på kudden.

B681F211-649C-49A1-BFDA-04A998F672AD.jpeg

Jag är nöjd med stället, bra jobbat @Soran G

Senast ändrad:
Hur motiverar ni priset på €119, just nu står € på 10,45, det innebär att klockstället kostar strax över 1200kr.

Min erfaren är att jag alltid stoppar tillbaka klockan i windern när jag byter klocka iaf! Men om man nu bara har en automatare så varför inte!

Men den var inte min kopp av TE tyvärr!

Senast ändrad:
Hur motiverar ni priset på €119, just nu står € på 10,45, det innebär att klockstället kostar 1200kr.

Min erfaren är att jag alltid stoppar tillbaka klockan i windern när jag byter klocka iaf! Men om man nu bara har en automatare så varför inte!

Men den var inte min kopp av TE tyvärr!
I detta tidiga skede går vi ut med attraktiv prissättning för att nå ut till så många som möjligt. Längre fram kommer detta justeras. Vi kommer även addera modeller i mer exotiska material.
Vit marmor och mässingspläterat? Känns lite omodernt om någon skulle fråga mig.
Tack för värdefull feedback! Vad hade du önskat för färg- och materialval?

Senast ändrad:
@Affe menade nog att det var dyrt ;) och jag håller med.

JO! Det var det jag menade, får ju en winder för en klocka för det priset inkl frakt, dock i halv bra kvalité bara! Men det är ju en låda, elektronik, osv i denna, så 1200kr är saftigt kan jag tycka för detta klockställ...

Senast ändrad:
JO! Det var det jag menade, får ju en winder för en klocka för det priset inkl frakt, dock i halv bra kvalité bara! Men det är ju elektronik, osv i denna, så 1200kr är saftigt kan jag tycka...
Resonerar likadant, lägg till nån hundring så får du en vettig winder.
Särskilt attraktivt skulle jag inte vilja kalla det priset.
Hade den kostat en tredjedel hade jag nog övervägt ett köp, men som det ser ut nu fyller denna för 79kr samma funktion :)
0AABB0A3-586A-4FEF-97BD-56883579F72D.jpeg

Tycker också att priset är lite högt men:

Dom flesta här inne tvekar inte på att köpa en klocka för samma pengar som en bättre begnad bil (vissa för samma pengar som en ny bil), köper läderband för tusentals kronor etc. Iom att produkten är riktad till en ”lyxhobbykonsument” så kanske priset speglar målgruppen...?

Tycker också att priset är lite högt men:

Dom flesta här inne tvekar inte på att köpa en klocka för samma pengar som en bättre begnad bil (vissa för samma pengar som en ny bil), köper läderband för tusentals kronor etc. Iom att produkten är riktad till en ”lyxhobbykonsument” så kanske priset speglar målgruppen...?
Absolut men det är ju en helt nylanserad produkt, då kanske man vill börja lite lägre.

Eller? Beror ju på vad man vill signalera. Men väljer man det dyra alternativet måste ju allting veeerkligen stämma rakt igenom från start.
Nja du får nog bygga upp lite renomé innan du tar lyxpriser om vi pratar generellt här nu, tänker på "beror ju på vad man vill signalera".

(Dvs om du vill få försäljning)

Nja du får nog bygga upp lite renomé innan du tar lyxpriser om vi pratar generellt här nu, tänker på "beror ju på vad man vill signalera".

(Dvs om du vill få försäljning)
Möjligt. Jag har testat att sälja saker svindyrt vid start, och det fungerade väldigt bra. Men det kräver ju att man genomgående gör allting bra och lägger ner mycket tid och effort på alla plan.

Möjligt. Jag har testat att sälja saker svindyrt vid start, och det fungerade väldigt bra. Men det kräver ju att man genomgående gör allting bra och lägger ner mycket tid och effort på alla plan.
Lika dyrt som de finare produkterna i samma kategori?

Nåja. Nu går vi lite väl OT kanske.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp