Orco
Basic
Hahaha ja de kanske är det som är förklaringen till prisbildenDet kanske är Postnords nya avgift + moms och väntetid som man betalar för?
Och sedan en sisådär 900% marginal hehe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha ja de kanske är det som är förklaringen till prisbildenDet kanske är Postnords nya avgift + moms och väntetid som man betalar för?
Och sedan en sisådär 900% marginal hehe
Är det alltså exakt samma produkt som säljs vidare? Svårt att se i mobilen.
Är det alltså exakt samma produkt som säljs vidare? Svårt att se i mobilen.
Alltså det var ingen kritik mot Apple, exempelvis av de analyser som gjorts av iPhone X har Apple iaf initialt haft mindre marginaler jämfört med tidigare modeller. Jag har ingen synpunkt på Apples marginaler själv, dock är det ju ett antal som klagar på deras priser.Apple satsar på bra mjukvara iaf (som blivit sämre med åren)
Detta är ju bara ren hårdvara, de har inga utvecklare, finansmän, designers eller andra att betala för. Inte har de reklam på Time Square heller?
Jag ville bara förklara varför det är OK för Apple att ha stora marginaler men kanske inte lika acceptabelt för ren hårdvara.Alltså det var ingen kritik mot Apple, exempelvis av de analyser som gjorts av iPhone X har Apple iaf initialt haft mindre marginaler jämfört med tidigare modeller. Jag har ingen synpunkt på Apples marginaler själv, dock är det ju ett antal som klagar på deras priser.
Inte för att jag någonsin kommer köpa en sådan Winder är det som gäller
Lite OT tro detta går lika bra hehe Se bild
//Simon
Konstigt att en fabrik i Kina hade samma idé och en produkt som ser ut som eran som är första träffen på www.alibaba.com med sökordet "watch stand marble"
Förlåt om jag bryter mot några av KS regler genom att länka produkten men första träffen på "watch stand marble" på Alibaba var denna produkt så det var onekligen enkelt. Glädjer mig dock att ni inte körde all in på "About the watch stand" som vissa kickstarter klockor där inspirationen oftast kommer ifrån skärgården.
Vänligen,
Martin
Konstigt att en fabrik i Kina hade samma idé och en produkt som ser ut som eran som är första träffen på www.alibaba.com med sökordet "watch stand marble"
Förlåt om jag bryter mot några av KS regler genom att länka produkten men första träffen på "watch stand marble" på Alibaba var denna produkt så det var onekligen enkelt. Glädjer mig dock att ni inte körde all in på "About the watch stand" som vissa kickstarter klockor där inspirationen oftast kommer ifrån skärgården.
Vänligen,
Martin
Du är inte ensamHaha ska bli kul att se hur dom tar sig ur detta. Valde tidigare att inte skriva något om pris eller utseende eftersom det bara hade varit negativt, "har du inget snällt att säga kan du vara tyst". Men detta är ju för bra för att vara sant
Tankar om Alibaba länken ovan? Vill du fortsätta ditt skitsnack mot folk som klagade på priset? Kan det vara din AP i reklambilderna?Haha.. ingen koppling alls.
Max för någon hundring!? Hahaha
Återigen, jag har inget med företaget att göra och det är heller inte min AP på bilderna. Applåder till boysen, helt rätt.Tankar om Alibaba länken ovan? Vill du fortsätta ditt skitsnack mot folk som klagade på priset? Kan det vara din AP i reklambilderna?
Älskar att alla blir så förvånade och chockade över att produkten ligger på Alibaba. Om ni bara visste grabbar.. Hahah
Skulle våga påstå att majoritet av allt vi köper kommer från fabriker i Kina som lägger upp sina produkter på Alibaba. Prylar vi köper är oftast inte mer en stock prylar från kinesiska fabriker som lablas om. Med massiva påslag.Berätta då. Du som vet
Älskar att alla blir så förvånade och chockade över att produkten ligger på Alibaba. Om ni bara visste grabbar.. Hahah
Då har du inte så bra koll på världen.Skulle våga påstå att majoritet av allt vi köper kommer från fabriker i Kina som lägger upp sina produkter på Alibaba. Prylar vi köper är oftast inte mer en stock prylar från kinesiska fabriker som lablas om. Med massiva påslag.
Trodde förvisso inte heller att det var en alibaba produkt men blir tyvärr inte förvånad.Ja, vad konstigt att man utgår från att folk talar sanning när det pratas om produktutveckling med mera. Det är väl ingen som har trott att de som ligger bakom själva står i stenbrottet och bryter marmor, men att på en gång dra slutsatsen att det skulle röra sig om en redan färdig Alibaba-produkt vet jag inte om det är rimligt att direkt anta.
Men pinsamt för de som ligger bakom om det nu är samma produkt, (väljer trots övertygelse att vänta på vad @Soran G har att säga), och vad snabbt det kan gå att sänka sig själv för lite cash.
DitoDå har du inte så bra koll på världen.
Jobbar med konsumentprodukter och beställt en hel den från kinesiska handelsplatser. Ofta inte produkterna på bild du får. Mest kopior på kändare produkter om man ser till specifika varumärken. Men sedan är det nog för många förvånansvärt många av de produkterna vi ser i affärerna som är hyllprodukter från Kina.
Har ett liknade arbete och håller helt och hållet med. Påslag på ett par hundra % är heller inget märkvärdigt om förstår hur business är uppbyggt.Jobbar med konsumentprodukter och beställt en hel den från kinesiska handelsplatser. Ofta inte produkterna på bild du får. Mest kopior på kändare produkter om man ser till specifika varumärken. Men sedan är det nog för många förvånansvärt många av de produkterna vi ser i affärerna som är hyllprodukter från Kina.
+1! Stör mig enormt på 800% påslag för exakt samma produkt med påklistrad logga och fejkad backstory... Finns överallt i våra gallerior lm man kollar...Skulle våga påstå att majoritet av allt vi köper kommer från fabriker i Kina som lägger upp sina produkter på Alibaba. Prylar vi köper är oftast inte mer en stock prylar från kinesiska fabriker som lablas om. Med massiva påslag.
Tar du beställningarInte för att jag någonsin kommer köpa en sådan Winder är det som gäller
Lite OT tro detta går lika bra hehe Se bild
//Simon