• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockställ - The Watch Stand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja du får nog bygga upp lite renomé innan du tar lyxpriser om vi pratar generellt här nu, tänker på "beror ju på vad man vill signalera".

(Dvs om du vill få försäljning)
Med tanke på de klockor som är modeller för ställen så vill man ju definitivt förmedla en produkt som skall upplevas exklusiv och påkostad. Om man sedan köper det är en annan femma.

Med tanke på de klockor som är modeller för ställen så vill man ju definitivt förmedla en produkt som skall upplevas exklusiv och påkostad. Om man sedan köper det är en annan femma.
Jo jag fattar det men det var inte det jag menade.

Jag menar att det är väldigt väldigt väldigt svårt om jag t ex skulle starta ett nytt klockmärke och ta samma pris som start som en ny Daytona bara för jag vill "signalera" att det är bra skit.

Rolig idé även om vit marmor, mässingspläterat och svart läder kanske gör sig lite väl spretigt för mig. Men priset, kom igen! Du kan få någon kines att leverera en liknade imorgon för en bråkdel av priset.
Jag gillar idé men för max någon hundring.

Såna ställ vill jag köpa! Kan du PM:a en länk?
Jag fick mina utskrivn med 3d skrivare:)
20180413_185215.jpg

Rolig idé även om vit marmor, mässingspläterat och svart läder kanske gör sig lite väl spretigt för mig. Men priset, kom igen! Du kan få någon kines att leverera en liknade imorgon för en bråkdel av priset.
Jag gillar idé men för max någon hundring.
Max för någon hundring!? Hahaha

Är det bara jag som tycker det sker skitfult ut med klockan och öppet clasp på stället?

Känns som att risken för skada är större när den åker ner från stället snarare än om den ligger på en valet tray.

Men kul idé! Don't quit your day job bara!

Tycker den ser bra ut och reagerade inte nämnvärt på priset men ser heller inga konstigheter med att lägga motsvarande en beggad rolle på en trevlig möbel. :)

Bra jobbat boys! Stället är skitfint och det är absolut inget fel på priset. Kör hårt och grattis till ett fantastiskt fint ställ, drivna människor finns det för få av.
Å andra sida så kostar en Daniel Wellington 1 till 1,5 dollar att tillverka och du vet vad de säljer för.

Skulle också velat ha som ovanstående skrev i trä och mässing.
Marmor känns inte som rätt val där.
Priset, ja det är på tok för mycket. Nytt eller inte med tanke på vad det finns för alternativ så kommer det onekligen bli svårsålt.

Personligen tar jag inte av mig klockan när jag kommer hem om det inte är för att byta klocka. När jag väl tar av mig klockan duger nattduksbordet alldeles utmärkt. Med det sagt instämmer jag med dom ovan som föreslår träfot. Skulle gärna se fot i ek, rostfritt stål i ställningen och beige eller svart skinn på kudden.

01.png

Konstigt att en fabrik i Kina hade samma idé och en produkt som ser ut som eran som är första träffen på www.alibaba.com med sökordet "watch stand marble"

02.png

03.png

Förlåt om jag bryter mot några av KS regler genom att länka produkten men första träffen på "watch stand marble" på Alibaba var denna produkt så det var onekligen enkelt. Glädjer mig dock att ni inte körde all in på "About the watch stand" som vissa kickstarter klockor där inspirationen oftast kommer ifrån skärgården.

Vänligen,
Martin

Ja, designen lämnar en del att önska. Alldeles för hög, risk för fallskada speciellt med marmor under. Den ska ju vara snygg och praktiskt för hemmabruk, inte i en säljmonter om jag har förstått er pitch rätt. Materialmässigt är det en trend som är förbi, som någon redan påpekat.

Är det verkligen äkta läder som ni påstår på er hemsida? eller är det PU--läder? Med tanke på att det inte är äkta mässing, utan en plättering om jag förstått det hela rätt.

01.png

Konstigt att en fabrik i Kina hade samma idé och en produkt som ser ut som eran som är första träffen på www.alibaba.com med sökordet "watch stand marble"

02.png

03.png

Förlåt om jag bryter mot några av KS regler genom att länka produkten men första träffen på "watch stand marble" på Alibaba var denna produkt så det var onekligen enkelt. Glädjer mig dock att ni inte körde all in på "About the watch stand" som vissa kickstarter klockor där inspirationen oftast kommer ifrån skärgården.

Vänligen,
Martin

Är det alltså exakt samma produkt som säljs vidare? Svårt att se i mobilen.

01.png

02.png

03.png

Vänligen,
Martin
Va bara tidsfråga innan någon skulle lägga upp detta.
Undertoner av att jag totalsågar sånthär fanns med från start och nu ser ju andra precis vad nog många tänkte från början.
Kinaprylar blandat med stora drömmar och här är resultatet. Suck.

Va bara tidsfråga innan någon skulle lägga upp detta.
Undertoner av att jag totalsågar sånthär fanns med från start och nu ser ju andra precis vad nog många tänkte från början.
Kinaprylar blandat med stora drömmar och här är resultatet. Suck.
Det kanske är Postnords nya avgift + moms och väntetid som man betalar för? ;)

Och sedan en sisådär 900% marginal hehe

01.png

02.png

03.png

Vänligen,
Martin
Hahaha stor humor :D Och folk klagar att Apple har hög marginal på sina produkter.

Hahaha stor humor :D Och folk klagar att Apple har hög marginal på sina produkter.
Apple satsar på bra mjukvara iaf (som blivit sämre med åren)

Detta är ju bara ren hårdvara, de har inga utvecklare, finansmän, designers eller andra att betala för. Inte har de reklam på Time Square heller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp