• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockställ - The Watch Stand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den som beställt och är missnöjd är välkommen att returnera sin vara. Vi har fört en dialog med leverantören angående lädret som ska vara genuint läder till nästa generations klockställ. Vi har även klargjort i tråden att de som beställt det nuvarande klockstället har optionen att få den nya kudden och byta ut mot den befintliga.
Om du går in hemsidan nu ser nu att vi inte längre marknadsför det som kalvläder efter att vi upptäckt att det inte är det.
Så det är upp till köparen att ta reda på vad produkten de köpt är gjord av? Och sen återkoppla till er att de fått fel?
Borde det inte ligga på ert ansvar att göra rätt för er och höra av er till alla kunder som köpt och ta tillbaka produkten eftersom ni inte levererat det ni har marknadsfört?

Att ändra infon på hemsidan och ta bort biten där det står att kudden är gjord av läder hjälper ju knappast alla dem som redan köpt den.
Att sen de ska betala samma pris som eventuella nya kunder som kommer få riktigt läder är ju helt sjukt!

Senast ändrad:
Nu uppskattar jag faktiskt Sorans ärlighet - ALL prissättning är tillgång och efterfrågan. Kom igen nu, vad kostar det där kinakramset att tillverka? Inte mycket. Med det samma gäller ju Rolex. Hur tror ni de sätter priset? Så att de maximerar vinsten så klart. Marknaden bestämmer ”värdet”, inte produktionskostnaden.

Själv har jag dock en mycket märklig lust att köpa den där hållaren bara för att förstöra den. Den är provokativ på något vis.

Nu uppskattar jag faktiskt Sorans ärlighet - ALL prissättning är tillgång och efterfrågan. Kom igen nu, vad kostar det där kinakramset att tillverka? Inte mycket. Med det samma gäller ju Rolex. Hur tror ni de sätter priset? Så att de maximerar vinsten så klart. Marknaden bestämmer ”värdet”, inte produktionskostnaden.

Själv har jag dock en mycket märklig lust att köpa den där hållaren bara för att förstöra den. Den är provokativ på något vis.

TS ärlighet läs alla inlägg i tråden så märker du att det är ganska transparant vad det står läder i starten sedan nej det var visst något annat ;)
Att dessa har fåt iden till detta eller hur jag har sett liknande redan på 90 talet.
Samt tror inte dom har ens patent skyddat produkten.
Kostnader på tillverka boxen det är ev det dom har fixat själva.
Det dom marknads för är det som fanns på Ali sidan. Garanterat samma leverantör :rolleyes:

Man kan råda detta i Swe om man har erfarenhet samt kontakter Men inget jag tänker dela med mej till dessa. ;)

//Simon

TS ärlighet läs alla inlägg i tråden så märker du att det är ganska transparant vad det står läder i starten sedan nej det var visst något annat ;)
Att dessa har fåt iden till detta eller hur jag har sett liknande redan på 90 talet.
Samt tror inte dom har ens patent skyddat produkten.
Kostnader på tillverka boxen det är ev det dom har fixat själva.
Det dom marknads för är det som fanns på Ali sidan. Garanterat samma leverantör :rolleyes:

Man kan råda detta i Swe om man har erfarenhet samt kontakter Men inget jag tänker dela med mej till dessa. ;)

//Simon

Läste du längre än till bindestrecket?

"Ärlighet"? Pfft.

Jag förstår verkligen inte varför ni inte ens tar chansen till en räddning att förklara och åtgärda men det hela känns som ni pissar på era köpare och kallar det regn i min uppfattning. Sjukt sorgligt beteende!
Vad anser du behöver förklaras och vad tycker du är en bättre åtgärd för våra köpare än att erbjuda möjligheten att returnera varan, alternativt behålla den och invänta option att få kudden utbytt gratis när den nya versionen kommer?

43BDC445-2FB5-4992-B167-F22B048FE4B7.png
A090CD52-D77D-4091-837C-5F3892C4571D.png

Det står ju ingenstans att det är fejkläder? Ska ni ha samma pris när det är äkta läder? Förstår inte riktigt.

Fö. Borde det vara kvalitétsmaterial med den prislappen kan jag tycka. Istället för chromat och Kina marmor.

Nu har vi fått hem version 2.0 av klockstället. Med kudde i riktigt läder. Alla som beställde produkten före den 15 juni är varmt välkomna att kostnadsfritt byta ut sitt klockställ mot det nya.
The Watch Stand Trio.jpg
Hej!

Jag har läst i denna tråd ett tag och jag fick en idé gällande material med tanke på att era watchstands kanske ser lite kalla ut, inte så varma färger.
Ok, så vad jag tänkte komma till: Bottenplatta i kvalitetsträ och inte någon Kinakvalité
Stång i Mässing
Kudde i brunt läder likt Breitlings boxar.

Mvh Victor

Hej!

Jag har läst i denna tråd ett tag och jag fick en idé gällande material med tanke på att era watchstands kanske ser lite kalla ut, inte så varma färger.
Ok, så vad jag tänkte komma till: Bottenplatta i kvalitetsträ och inte någon Kinakvalité
Stång i Mässing
Kudde i brunt läder likt Breitlings boxar.

Mvh Victor
Tack för tipsen! Vi har ständig kontakt med marknaden och får vi in tillräckligt många förfrågningar på något speciellt så utökar vi sortimentet.

Noen som har noen bra forslag på alternativer til The Watch Stand?
Etter alt som har kommet frem i tråden her så känns det lite ovärt å legge 2k på denna även om den er rett så snygg.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp