Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".Så det är mao inte äkta kalvskinn på kudden till The Watch Stand?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".Så det är mao inte äkta kalvskinn på kudden till The Watch Stand?
Ok. Kommer ni att undersöka detta närmare nu när ni ser att materialet smälter?Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".
Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".
Yes absolutOm det nu visar sig att det är plast, kommer ni att skicka ut en ny kudde med kalvskinn till oss som har köpt stället?
Ni har väl fått varuprover långs vägen som ni kontrollerat och godkänt? Om ni jämför retailversionen mot det sista varuprovet - är det då något som skiljer?Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".
Vi förutsatte att lädret var läder i enlighet med vår beställning och det kändes och doftade korrekt.Ni har väl fått varuprover långs vägen som ni kontrollerat och godkänt? Om ni jämför retailversionen mot det sista varuprovet - är det då något som skiljer?
Kan ni inte ladda upp lite bilder och skisser ifrån designprocessen? Kul att följa från skiss till produkt
då är det väl bara att återkalla alla sålda och reklamera. Tror dessvärre inte din variant skiljer sig från 1$-stället från alibabaVi förutsatte att lädret var läder i enlighet med vår beställning och det kändes och doftade korrekt.
Kolla någon sida bak i tråden om du är nyfiken.
Nu har jag ett ställ att hänga/lägga mina klockor på, det duger för mig i nuläget.Absolut! Givet att varan är i det skick den mottogs i.
Tack för tipset. Det har redan framgått i tråden att alla som vill göra en retur är välkomna att göra det.Det är inte helt oväsentligt i sammanhanget att de som beställt er produkt i tron om att det är ett kvalitétställ med en fin kudde i kalvläder får ett dåligt monterat ställ, med en kudde i skinnimitation. Det är fel moraliskt att villkora en retur på den felaktiga varan genom att kräva att varan returneras i det skick den levererades i. Jag hävdar även att det är fel enligt lag, men till det ska tilläggas att jag ej är mer insatt än en snabb googling. Det jag kommer fram till är att varan är felaktig och således har kunden rätt till full reklamation, men om det är så att varan är använd och skicket således förändrat så kanske annat gäller.
Hur som helst så rekommenderar jag alla de som köpt stället att höra av sig till försäljaren med krav på en reklamation och jag rekommenderar även försäljaren att agera hederligt och ta kontakt med era köpare och erbjuda en reklamation eller kompensation.
Vad har moral med saken att göra? Det är väl snarare rimligt att du ska returnera saker i dess ursprungliga skick? Sen som Soran skriver så får alla som vill returnera göra det men blanda inte in moral.Det är fel moraliskt att villkora en retur på den felaktiga varan genom att kräva att varan returneras i det skick den levererades i.
Då kanske du inte ska tycka till?Jag hävdar även att det är fel enligt lag, men till det ska tilläggas att jag ej är mer insatt än en snabb googling.
Vad har moral med saken att göra? Det är väl snarare rimligt att du ska returnera saker i dess ursprungliga skick? Sen som Soran skriver så får alla som vill returnera göra det men blanda inte in moral.
Då kanske du inte ska tycka till?
Dillar? I Sorans fall är det moraliskt att låta alla returnera, men rörande returer är det självklart att man skickar tillbaka saker i skicket man fick dem.Vad dillar du om? Klart det har med moral att göra.
Dillar? I Sorans fall är det moraliskt att låta alla returnera, men rörande returer är det självklart att man skickar tillbaka saker i skicket man fick dem.
Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".
Hade jag varit i era kläder hade jag pausat försäljningen och tagit reda på vad det är ni säljer. Oavsett vad ni beställt från fabrik är ni ansvariga för er leverans. Det är beklämmande att en kund själv ska behöva upptäcka att det inte är läder. Vad ni beställt är strunt samma. Ni säljer ett klockställ där kudden är gjord av kalvläder, men ni levererar något annat och det ser du inte som extremt problematiskt? Ditt resonemang visar enligt mig på att ni är svåra att lita på. Om ni sedan blivit lurade av fabriken eller inte spelar ingen roll för slutkonsument.Vi förutsatte att lädret var läder i enlighet med vår beställning och det kändes och doftade korrekt.
Men släpp de någon gång. Pöbeln jagar och soran i säg har förklarat. Varför fortsätta nöta?
Den som beställt och är missnöjd är välkommen att returnera sin vara. Vi har fört en dialog med leverantören angående lädret som ska vara genuint läder till nästa generations klockställ. Vi har även klargjort i tråden att de som beställt det nuvarande klockstället har optionen att få den nya kudden och byta ut mot den befintliga.Hade jag varit i era kläder hade jag pausat försäljningen och tagit reda på vad det är ni säljer. Oavsett vad ni beställt från fabrik är ni ansvariga för er leverans. Det är beklämmande att en kund själv ska behöva upptäcka att det inte är läder. Vad ni beställt är strunt samma. Ni säljer ett klockställ där kudden är gjord av kalvläder, men ni levererar något annat och det ser du inte som extremt problematiskt? Ditt resonemang visar enligt mig på att ni är svåra att lita på. Om ni sedan blivit lurade av fabriken eller inte spelar ingen roll för slutkonsument.
Det enda rätta är att sträcka upp händerna och be urskiljningslöst om ursäkt.
Fast nu har han ju förklarat och ämnet känns avklarat men så kommer folk in igen. Och som vanligt är de så att folk vill hellre fälla än och fria.Snarare pöbeln som säljer och har noll koll? (Alternativt försöker imitera att de har noll koll)
Fast nu har han ju förklarat och ämnet känns avklarat men så kommer folk in igen. Och som vanligt är de så att folk vill hellre fälla än och fria.
Men ni har behållt priset, trots att varan är ”defekt” från er produktion. Borde inte prislappen justeras och dessa säljas till ett lägre pris fram tills den ”riktiga” batchen kommer...Den som beställt och är missnöjd är välkommen att returnera sin vara. Vi har fört en dialog med leverantören angående lädret som ska vara genuint läder till nästa generations klockställ. Vi har även klargjort i tråden att de som beställt det nuvarande klockstället har optionen att få den nya kudden och byta ut mot den befintliga.
Om du går in hemsidan nu ser nu att vi inte längre marknadsför det som kalvläder efter att vi upptäckt att det inte är det.
Vi kommer behålla nuvarande prissättning tills vidare.Men ni har behållt priset, trots att varan är ”defekt” från er produktion. Borde inte prislappen justeras och dessa säljas till ett lägre pris fram tills den ”riktiga” batchen kommer...
Okej, så plats kostar lika mycket som kalvläder? Där brände du dig och oavsett vad du säljer i framtiden kommer jag aldrig att köpa. Synd, du kunde räddat situationen men valde att inte göra det.Vi kommer behålla nuvarande prissättning tills vidare.
Priset är baserat på tillgång och efterfrågan.Okej, så plats kostar lika mycket som kalvläder? Där brände du dig och oavsett vad du säljer i framtiden kommer jag aldrig att köpa. Synd, du kunde räddat situationen men valde att inte göra det.
Tidernas. Sämsta. Svar.Priset är baserat på tillgång och efterfrågan.
Absolut! Jag hör av mig till dig när vi får hem dem.Jag tar gärna en ny kudde asap.