• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockställ - The Watch Stand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Väldigt underhållande och trist tråd på samma gång. Lite beklämmande att så mycket företagande idag går ut på att köpa in skräp från Kina, paketera det i fin kartong och stämpla på en logo med exklusiva associationer och kränga skiten med flera hundra procents mark up till västerländska konsumenter med livsstilsångest.

Vill tillägga att detta inte är kritik riktad till personerna bakom denna produkt, utan kring det som ekonomiskt fenomen i allmänhet.
 
Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".
Ni har väl fått varuprover långs vägen som ni kontrollerat och godkänt? Om ni jämför retailversionen mot det sista varuprovet - är det då något som skiljer?
 
Kan ni inte ladda upp lite bilder och skisser ifrån designprocessen? :) Kul att följa från skiss till produkt

Ja
Vi förutsatte att lädret var läder i enlighet med vår beställning och det kändes och doftade korrekt.
då är det väl bara att återkalla alla sålda och reklamera. Tror dessvärre inte din variant skiljer sig från 1$-stället från alibaba
 
Det är inte helt oväsentligt i sammanhanget att de som beställt er produkt i tron om att det är ett kvalitétställ med en fin kudde i kalvläder får ett dåligt monterat ställ, med en kudde i skinnimitation. Det är fel moraliskt att villkora en retur på den felaktiga varan genom att kräva att varan returneras i det skick den levererades i. Jag hävdar även att det är fel enligt lag, men till det ska tilläggas att jag ej är mer insatt än en snabb googling. Det jag kommer fram till är att varan är felaktig och således har kunden rätt till full reklamation, men om det är så att varan är använd och skicket således förändrat så kanske annat gäller.

Hur som helst så rekommenderar jag alla de som köpt stället att höra av sig till försäljaren med krav på en reklamation och jag rekommenderar även försäljaren att agera hederligt och ta kontakt med era köpare och erbjuda en reklamation eller kompensation.
 
Det är inte helt oväsentligt i sammanhanget att de som beställt er produkt i tron om att det är ett kvalitétställ med en fin kudde i kalvläder får ett dåligt monterat ställ, med en kudde i skinnimitation. Det är fel moraliskt att villkora en retur på den felaktiga varan genom att kräva att varan returneras i det skick den levererades i. Jag hävdar även att det är fel enligt lag, men till det ska tilläggas att jag ej är mer insatt än en snabb googling. Det jag kommer fram till är att varan är felaktig och således har kunden rätt till full reklamation, men om det är så att varan är använd och skicket således förändrat så kanske annat gäller.

Hur som helst så rekommenderar jag alla de som köpt stället att höra av sig till försäljaren med krav på en reklamation och jag rekommenderar även försäljaren att agera hederligt och ta kontakt med era köpare och erbjuda en reklamation eller kompensation.
Tack för tipset. Det har redan framgått i tråden att alla som vill göra en retur är välkomna att göra det.
 
Det är fel moraliskt att villkora en retur på den felaktiga varan genom att kräva att varan returneras i det skick den levererades i.
Vad har moral med saken att göra? Det är väl snarare rimligt att du ska returnera saker i dess ursprungliga skick? Sen som Soran skriver så får alla som vill returnera göra det men blanda inte in moral.
Jag hävdar även att det är fel enligt lag, men till det ska tilläggas att jag ej är mer insatt än en snabb googling.
Då kanske du inte ska tycka till?
 
Vad har moral med saken att göra? Det är väl snarare rimligt att du ska returnera saker i dess ursprungliga skick? Sen som Soran skriver så får alla som vill returnera göra det men blanda inte in moral.

Då kanske du inte ska tycka till?

Vad dillar du om? Klart det har med moral att göra.
 
Dillar? I Sorans fall är det moraliskt att låta alla returnera, men rörande returer är det självklart att man skickar tillbaka saker i skicket man fick dem.

Ja? Skicket är irrelevant om produkten är felaktig. Tror du t.ex ICA hade sagt samma om de sålt griskött som nötkött osv? Eller om Panerai sålt fakeläder som riktigt läder?

Som företagare är du fullt ansvarig om något går fel. Spelar ingen roll ö.h.t om leverantörer gjort fel. Du skördar eventuella framgångar som företagare - och du tar fullt ansvar för eventuella motgångar. Det är god affärsmoral.
 
Vi har som sagt beställt en produkt med kalvskinn och har inte haft anledning att ifrågasätta det fram tills nu när produkten genomgått ett "test".

Vi förutsatte att lädret var läder i enlighet med vår beställning och det kändes och doftade korrekt.
Hade jag varit i era kläder hade jag pausat försäljningen och tagit reda på vad det är ni säljer. Oavsett vad ni beställt från fabrik är ni ansvariga för er leverans. Det är beklämmande att en kund själv ska behöva upptäcka att det inte är läder. Vad ni beställt är strunt samma. Ni säljer ett klockställ där kudden är gjord av kalvläder, men ni levererar något annat och det ser du inte som extremt problematiskt? Ditt resonemang visar enligt mig på att ni är svåra att lita på. Om ni sedan blivit lurade av fabriken eller inte spelar ingen roll för slutkonsument.

Det enda rätta är att sträcka upp händerna och be urskiljningslöst om ursäkt.
 
Men släpp de någon gång. Pöbeln jagar och soran i säg har förklarat. Varför fortsätta nöta?
 
Hade jag varit i era kläder hade jag pausat försäljningen och tagit reda på vad det är ni säljer. Oavsett vad ni beställt från fabrik är ni ansvariga för er leverans. Det är beklämmande att en kund själv ska behöva upptäcka att det inte är läder. Vad ni beställt är strunt samma. Ni säljer ett klockställ där kudden är gjord av kalvläder, men ni levererar något annat och det ser du inte som extremt problematiskt? Ditt resonemang visar enligt mig på att ni är svåra att lita på. Om ni sedan blivit lurade av fabriken eller inte spelar ingen roll för slutkonsument.

Det enda rätta är att sträcka upp händerna och be urskiljningslöst om ursäkt.
Den som beställt och är missnöjd är välkommen att returnera sin vara. Vi har fört en dialog med leverantören angående lädret som ska vara genuint läder till nästa generations klockställ. Vi har även klargjort i tråden att de som beställt det nuvarande klockstället har optionen att få den nya kudden och byta ut mot den befintliga.
Om du går in hemsidan nu ser nu att vi inte längre marknadsför det som kalvläder efter att vi upptäckt att det inte är det.
 
Fast nu har han ju förklarat och ämnet känns avklarat men så kommer folk in igen. Och som vanligt är de så att folk vill hellre fälla än och fria.

Klart det är så. Men säljer man en premiumprodukt (i jfr med liknande) så blir det drev när köpare inte får något som är speciellt premium levererat. Nu verkar ju säljaren göra rätt för sig - det är bra.
 
Den som beställt och är missnöjd är välkommen att returnera sin vara. Vi har fört en dialog med leverantören angående lädret som ska vara genuint läder till nästa generations klockställ. Vi har även klargjort i tråden att de som beställt det nuvarande klockstället har optionen att få den nya kudden och byta ut mot den befintliga.
Om du går in hemsidan nu ser nu att vi inte längre marknadsför det som kalvläder efter att vi upptäckt att det inte är det.
Men ni har behållt priset, trots att varan är ”defekt” från er produktion. Borde inte prislappen justeras och dessa säljas till ett lägre pris fram tills den ”riktiga” batchen kommer...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp