• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockställ - The Watch Stand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag förstår fortfarande inte varför "skaparen" av denna fantastiska produkt inte bara sågar allas påståenden kring oäkthet och felaktig beskriving osv, istället så väljer denna att stå i ett hörn och sura över att dom har blivit tagna med handen i kakburken.
Patetiskt rent ut sagt.

Jag förstår fortfarande inte varför "skaparen" av denna fantastiska produkt inte bara sågar allas påståenden kring oäkthet och felaktig beskriving osv, istället så väljer denna att stå i ett hörn och sura över att dom har blivit tagna med handen i kakburken.
Patetiskt rent ut sagt.
Det kan vara så att grabbarna bakom thewatchstand blivit lurade själva. Produkten tillverkas i Kina, men dom kan ha fått löfte från sin leverantör om att det är äkta läder osv...?

Det kan vara så att grabbarna bakom thewatchstand blivit lurade själva. Produkten tillverkas i Kina, men dom kan ha fått löfte från sin leverantör om att det är äkta läder osv...?
Har svårt att tro att detta är fallet efter som att det är dom som är utvecklare och har tagit fram produkten från grunden.
Men men inget förvånar mig kring denna produkt.

Har svårt att tro att detta är fallet efter som att det är dom som är utvecklare och har tagit fram produkten från grunden.
Men men inget förvånar mig kring denna produkt.
Jag håller med dig, tror dom är fullt medvetna om vad det är för produkt dom säljer.
Men tycker att vi ska ge thewatchstand en chans svara på kritiken, sen kan vi låsa denna tråd :)

Jag håller med dig, tror dom är fullt medvetna om vad det är för produkt dom säljer.
Men tycker att vi ska ge thewatchstand en chans svara på kritiken, sen kan vi låsa denna tråd :)
Ja jag sa tidigare att jag skulle sitta lugnt i båten i tråden och det gjorde jag ett tag så kände att jag ville få ur mig lite så men helt klart skall dom nu faktiskt besvara lite mer som framkommit ang deras produkt.
"Sätter mig i båten igen och tar de lugnt" :)

IMG_20180510_150302.jpg
Garanterat plast.

Lås nu är du snäll. Snart har folk druckit några öl och så spårar det. Folk kan själva bilda sig en uppfattning om det är värt att köpa eller inte.
Håller med dig men förra gången jag låste tråden fick jag PM från TS som ville att den skulle låsas upp så han kunde kommentera. Så den får väl vara upplåst ett tag till tänker jag, tills TS känner sig nöjd.

Ja vad säger man? Skiten ser ut som junk, vilket den hela tiden gjort, nu är det även bekräftat att det är junk.
Vad som gör mig fundersam är varför @Soran G tror, eller trodde att medlemarna på klocksnack är enfaldigad mähän?

Låsa tråden?! Varför det?! Håll till topic i tråden så är det ju lugnt!

En vis TS har ju en del frågor och besvara, väntar fortfarande på och få svar hur dom kommit fram till nuvarande pris på strax över 1200kr.

Med tanke på vad som kommit fram, så är jag bara ännu mera nyfiken!

Och jag vill poängtera, att jag inte är emot att folk kan tjäna pengar på sina produkter! Det är ju snarare så att priset ska motsvara produkten!

Låsa tråden?! Varför det?! Håll till topic i tråden så är det ju lugnt!

En vis TS har ju en del frågor och besvara, väntar fortfarande på och få svar hur dom kommit fram till nuvarande pris på strax över 1200kr.

Med tanke på vad som kommit fram, så är jag bara ännu mera nyfiken!

Och jag vill poängtera, att jag inte är emot att folk kan tjäna pengar på sina produkter! Det är ju snarare så att priset ska motsvara produkten!

Tråden kanske behöver lite sallad bilder och ev lite bilder på tvn?

Läste inte hela tråden innan jag beställde men borde kanske gjort det.
Nåväl...
Hämtade ut klockstället idag:
15258677473073012372818476064530.jpg

Som ni ser får det plats 2 klockor, klockorna på bilden är båda 36mm.
Hade pinnen suttit i mitten hade det varit bättre enligt mig.
Jag tycker stället är stilrent och snyggt, det har lite tyngd i sig vilket jag gillar.
MEN... Det första jag fick göra va att försöka skruva fast den mässingspläterade stålpinnen i foten eftersom den glappade.
Nu sitter den hyffsat, men skruven på undersidan är nästan rund. Mjuk skitskruv men den går säkert att byta.
Kudden däremot ställer jag mig väldigt tveksam till att den skulle vara i äkta läder. Den känns alldeles för plastig och tunn.

Helhetsintryck: Det påminner väldigt mycket om något som man köper från Whish, Aliexpress eller liknande.

Tack för att du har handlat.
"Det första jag fick göra va att försöka skruva fast den mässingspläterade stålpinnen i foten eftersom den glappade." Tack för den infon, tar med till vår leverantör.

Vi har beställt läder från vår leverantör och förutsätter därför att det är läder. Givetvis är det plast inne i själva kudden som smälter osv. Åter igen; Vi har utvecklat produkten från grunden och prissätter den därefter. Den som vill kan köpa den (med 14 dagars returrätt) eller inte.

"Det första jag fick göra va att försöka skruva fast den mässingspläterade stålpinnen i foten eftersom den glappade." Tack för den infon, tar med till vår leverantör.

Vi har beställt läder från vår leverantör och förutsätter därför att det är läder. Givetvis är det plast inne i själva kudden som smälter osv. Åter igen; Vi har utvecklat produkten från grunden och prissätter den därefter. Den som vill kan köpa den (med 14 dagars returrätt) eller inte.
Är det läder eller inte?

@Spenniz och alla andra som trott det är läder får returnera varan då antar jag? Eftersom det inte är läder:)

Kan ni inte ladda upp lite bilder och skisser ifrån designprocessen? :) Kul att följa från skiss till produkt

Ser inget behov alls av att låsa tråden. Så länge den är saklig och inte tar ut svängarna till personangrepp eller annat potentiellt trams. Att diskutera en klockrelaterad produkt är, som jaq ser det, precis det KS är till för.

Kan ni inte ladda upp lite bilder och skisser ifrån designprocessen? :) Kul att följa från skiss till produkt
Absolut :)
skiss05.PNG

Ovan: The Watch Stand när det endast fanns som idé i mitt huvud. Här illustrerad med hjälp av min klocka, en kudde från en Rolex-box samt efterbehandling i Photoshop.
skiss01.PNG

skiss02.PNG

Ovan ser du några av de första skisserna på papper.

skiss03.PNG

Ovan: En tidig digital skiss gjord i Photoshop.
skiss04.PNG

Ovan: Digitala 3d-modeller framtagna från våra pappers- och Photoshopskisser.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp