Om någon undrar så har Suitsupply (äntligen) öppnat i Mood
Fick det här mejlet nyss
Äntligen säger jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om någon undrar så har Suitsupply (äntligen) öppnat i Mood
Snacka om breaking news!!Om någon undrar så har Suitsupply (äntligen) öppnat i Mood
Snacka om breaking news!!
Något öppningserbjudande?
Såg det ifrån en uteservering, gick ej in Mao. men det var folk i butiken, kanske smygöppning?Snacka om breaking news!!
Något öppningserbjudande?
Har testat indirekt via BlugialloNån som har testat Munro MTM kostymer? Verkar ligga ganska schysst till i pris.
Vad tyckte du? Hur är kvalitén? Överväger själv att köra en kostym där ifrån, hade landat på strax under 10k ungefär. En MTM via Caruso ligger närmre 15k.Har testat indirekt via Blugiallo
Hade sagt på gränsen till underklädd.Behöver lite råd från KS expertpanel.
Kommer efter semestern påbörja nytt jobb där klädkoden är kavaj och majoriteten går i navy & gråa kostym. Tror ni att denna outfit skulle kunna vara OK på business casual fredagar? Eller är safarijackan reserverad för AW:n och semestern?
Misstänkte det, då får de bli kostym för att inte göra bort sig som ny på jobbet. Tack för hjälpen!Hade sagt på gränsen till underklädd.
Nån månad in när du vill spexa till det lite så kanske, men i början hade jag kört på stilsäkra val.Misstänkte det, då får de bli kostym för att inte göra bort sig som ny på jobbet. Tack för hjälpen!
Behöver lite råd från KS expertpanel.
Kommer efter semestern påbörja nytt jobb där klädkoden är kavaj och majoriteten går i navy & gråa kostym. Tror ni att denna outfit skulle kunna vara OK på business casual fredagar? Eller är safarijackan reserverad för AW:n och semestern?
Det där känns klart mer som ett ytterplagg än som en motsvarighet till en kavaj, så givet att det är business casual på fredagar hade jag nog skjutit på linnekavaj istället under sommardagar.Behöver lite råd från KS expertpanel.
Håller helt med @Lindrian. Ett medskick kan vara att tillämpning av 'casual friday' på arbetsplatser med klädkod kavaj inte är så utbrett i Sverige som utomlands, utan folk brukar hålla sig till kavaj trots fredag. Det är i vart fall min erfarenhet.
Det där känns klart mer som ett ytterplagg än som en motsvarighet till en kavaj, så givet att det är business casual på fredagar hade jag nog skjutit på linnekavaj istället under sommardagar.
Det här med casual friday är ju också något du får känna dig fram med. Bara för att folk ofta har kostym betyder det inte att de alltid har det (dag utan externa möten exv), så ibland är det casual friday på en onsdag...Tackar för all hjälp! Skönt att kunna ha KS som bollplank när mina nuvarande kollegor ser en 4 storlekar för stor polyester-kostym som välklätt. Inte lätt att då kunna få stilråd i fikarummet.
Ingen kommer bry sig om du bär en dykare (om de inte hänger på KS ). Många som gör det här också ibland (inkl undertecknad).Nu när jag ändå har er involverade skulle jag vilja ställa en kompletterande fråga gällande anpassning till mitt nya jobbs klädkod. (dvs "kavaj" där majoriteten går i navy & grå kostym)
Idag äger jag endast dykarklockor (Tudor BB & Longines Hydroconquest) och undrar ifall det är accepterat att glida runt med en dykarklocka på ett kontor där majoriteten har tunnare dress-klockor och några enstaka GMT master II. Jag har uppnått ca 60% av mina sparmål för att införskaffa en 116710BLNR men blev nu väldigt osäker ifall det är rätt väg att gå och börjar istället kika på nya datejusten. Vad tycker ni? Är sport-Rolex och kostym ett stort "no-no" eller skulle det kunna fungera?
I övrigt så är jag 28 år (kommer bli yngst på kontoret) och jobbar inom fastighetsbranschen med fokus på kundkontakter och ekonomi. Min ålder kanske tillåter lite annan klädstil än mina framtida kollegor som är runt 40-50 år?
Ingen kommer bry sig tror jag, men jag hade kikat på annat om allt du har är just dykarklockor.Nu när jag ändå har er involverade skulle jag vilja ställa en kompletterande fråga gällande anpassning till mitt nya jobbs klädkod. (dvs "kavaj" där majoriteten går i navy & grå kostym)
Idag äger jag endast dykarklockor (Tudor BB & Longines Hydroconquest) och undrar ifall det är accepterat att glida runt med en dykarklocka på ett kontor där majoriteten har tunnare dress-klockor och några enstaka GMT master II. Jag har uppnått ca 60% av mina sparmål för att införskaffa en 116710BLNR men blev nu väldigt osäker ifall det är rätt väg att gå och börjar istället kika på nya datejusten. Vad tycker ni? Är sport-Rolex och kostym ett stort "no-no" eller skulle det kunna fungera?
I övrigt så är jag 28 år (kommer bli yngst på kontoret) och jobbar inom fastighetsbranschen med fokus på kundkontakter och ekonomi. Min ålder kanske tillåter lite annan klädstil än mina framtida kollegor som är runt 40-50 år?
Ingen kommer bry sig om du bär en dykare (om de inte hänger på KS ). Många som gör det här också ibland (inkl undertecknad).
Ingen kommer bry sig tror jag, men jag hade kikat på annat om allt du har är just dykarklockor.
Det är inte fel med den typen av sportrolex till kostym, men det är otroligt fantasilöst och inte särskilt snyggt alls om du frågar mig.Nu när jag ändå har er involverade skulle jag vilja ställa en kompletterande fråga gällande anpassning till mitt nya jobbs klädkod. (dvs "kavaj" där majoriteten går i navy & grå kostym)
Mäklarassistent?...jobbar inom fastighetsbranschen med fokus på kundkontakter och ekonomi. Min ålder kanske tillåter lite annan klädstil än mina framtida kollegor som är runt 40-50 år?
Expy funkar finfint till det mesta. Även kostym. Inte min bild.Mäklarassistent?
Oavsett - så länge du inte prickat dressklockornas epicentrum så lär ingen ens märka vad du har på armen. Men visst, är det kostym 90% av tiden så kanske jag hade valt en annan klocka än en dykare. Typ Explorer 1 el något annat utan vridring. Eller så skiter du i vilket eftersom ingen bryr sig och det finns risk att både kollegor och kunder köper sina kostymer på Dressmann, skorna "kvalitet från Ecco" och klockorna på Ur&Penn eller i Thailand.
Kör på kostym men skippa safarijackan om du inte vill se ut som en mupp. Ska du tvunget klä ner dig så kör uddablazer istället.
Mäklarassistent?
Oavsett - så länge du inte prickat dressklockornas epicentrum så lär ingen ens märka vad du har på armen. Men visst, är det kostym 90% av tiden så kanske jag hade valt en annan klocka än en dykare. Typ Explorer 1 el något annat utan vridring. Eller så skiter du i vilket eftersom ingen bryr sig och det finns risk att både kollegor och kunder köper sina kostymer på Dressmann, skorna "kvalitet från Ecco" och klockorna på Ur&Penn eller i Thailand.
Kör på kostym men skippa safarijackan om du inte vill se ut som en mupp. Ska du tvunget klä ner dig så kör uddablazer istället.
Nu när jag ändå har er involverade skulle jag vilja ställa en kompletterande fråga gällande anpassning till mitt nya jobbs klädkod. (dvs "kavaj" där majoriteten går i navy & grå kostym)
NjaExpy funkar finfint till det mesta. Även kostym. Inte min bild.
Yes, var förbi idag.Har Suit Supply öppnat nu? Någon som var där?