MYCKET trevlig Burnley! Skulle du få för dig att släppa den så hör av dig![]()
Exakt samma reflektion. Grön micarta är snyggt. Speciellt i kombo med mässing uppenbarligen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var en limited edition för Blade hq. Linnemicarta och mässing. Risken att jag säljer är liten för jag har slutat sälja knivar...
Inget eldstål? Blir ingen korv idag inte.För korvgrillning krävs det ju verktyg.
![]()
HahaInget eldstål? Blir ingen korv idag inte.
Grym kombo!
Jag gör inget annat än att stringla mina Fällkniven (med polerpasta), fungerar alldeles utmärkt för att nå spegelblank egg.Bara för att slipning kom på tal... Jag har en liten U4 som edc i myntfickan, väldigt välanvänd och trevlig på alla sätt. Den har faktiskt haft en helt godkänd skärpa direkt ur kartongen, så jag har inte behövt slipa den. Men nu tänkte jag att den skulle få en ny riktigt blank och fin egg. Jag körde 1000/3000/6000 och skulle avsluta med läder då jag inte hittade strigeln... Min fråga/undran är, är det ens någon idé att strigla så hårt stål? Kommer det göra skillnad? Jag tycker inte jag fått eggen lika skinande blank som exempelvis köksknivarna, eller är det bara stålet som har en annan lyster?
trevlig variant av Kwaiken. Vet inte om jag sett den varianten tidigare.När vi är inne på esee och Kwaiken...![]()
Bara för att slipning kom på tal... Jag har en liten U4 som edc i myntfickan, väldigt välanvänd och trevlig på alla sätt. Den har faktiskt haft en helt godkänd skärpa direkt ur kartongen, så jag har inte behövt slipa den. Men nu tänkte jag att den skulle få en ny riktigt blank och fin egg. Jag körde 1000/3000/6000 och skulle avsluta med läder då jag inte hittade strigeln... Min fråga/undran är, är det ens någon idé att strigla så hårt stål? Kommer det göra skillnad? Jag tycker inte jag fått eggen lika skinande blank som exempelvis köksknivarna, eller är det bara stålet som har en annan lyster?
Jag har aldrig kört pasta på min, det brukar bli fin ändå *se duger åt den som ska ha detJag gör inget annat än att stringla mina Fällkniven (med polerpasta), fungerar alldeles utmärkt för att nå spegelblank egg.
Fan, har inte övervägt zombieberedskapen tillräckligt.Era små tandpetare stoppar inga zombies... men det här gör det
”...there can be only one...”
![]()
När zombieapokalypsen kommer har jag helt andra ”verktyg” som funkar på längre håll än både svärd och tandpetareEra små tandpetare stoppar inga zombies... men det här gör det
”...there can be only one...”
![]()
När zombieapokalypsen kommer har jag helt andra ”verktyg” som funkar på längre håll än både svärd och tandpetarefast de passar inte in i den här tråden.
Han kanske sitter på en stridsvagn 122, man vet aldrigVi har ju jakt-tråden!![]()
Ja det vore ju skoj med lite rejäla grejer. Tyvärr lite svårt att få igenom privatägda tanks med bestyckning här i Sverige. Lite lättare att samla på sånt i USA.Han kanske sitter på en stridsvagn 122, man vet aldrig![]()
Vi kanske ska komplettera jakttråden med ”zombiepreppning”.Vi har ju jakt-tråden!![]()
På tal om det, har alltid en kniv modell större i bilen, just nu en MicroTech, ej auto.
Hade en biroll i operation Rimfrost och fick förklarat för mig av insatsledaren (efter min fråga) att man inte kan ha en sådan i bilen utan att riskera brott mot knivlagen.
Eftersom jag har fem pistol-licenser som jag INTE vill förlora så tog jag bort kniven från bilen idag. Men hur funkar det egentligen? Någon som har koll? Tänker att polisen alltid säger "nej"....