• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

JLC

Panerai
2-Faktor
Haha, men knivar. :D använder du dem någonsin?
Du skulle bli förvånad hur många Top Executives i bl a USA som samlar på high end autos. Knivindustrin och de största internationella mässorna drar nästan lika mkt folk som klockor.
Finns många internationella handlare och massor med knivforum med tusentals medlemmar bara i norden som visar upp sina samlingar, känner själv de med +400 knivar i sina samlingar till rätt stora belopp...
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Du skulle bli förvånad hur många Top Executives i bl a USA som samlar på high end autos. Knivindustrin och de största internationella mässorna drar nästan lika mkt folk som klockor.
Finns många internationella handlare och massor med knivforum med tusentals medlemmar bara i norden som visar upp sina samlingar, känner själv de med +400 knivar i sina samlingar till rätt stora belopp...


Ifrågasätter ejm. Är Genuint intresserad. Tänker att klockor bär och använder man. Får man ena gå runt mes kniv enligt knivlagen? Tänker om det är enbart ha begär liksom. Är För sådant :D
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ifrågasätter ejm. Är Genuint intresserad. Tänker att klockor bär och använder man. Får man ena gå runt mes kniv enligt knivlagen? Tänker om det är enbart ha begär liksom. Är För sådant :D
Kan inte tala för andra men jag bär dem aldrig på mig, och samlar mest. Brukar jag är det i skogen eller somarstugor och då har jag mest robusta fastbladare. Som de flesta har man allt inlåst och tar fram och pillar på nån gång ibland, flippar/byter, säljer, köper nåt nytt lite då och då. Aktiv på knivforum, diskutetrar, visar up etc lite som här på KS...
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Kan inte tala för andra men jag bär dem aldrig på mig, och samlar mest. Brukar jag är det i skogen eller somarstugor och då har jag mest robusta fastbladare. Som de flesta har man allt inlåst och tar fram och pillar på nån gång ibland, flippar/byter, säljer, köper nåt nytt lite då och då. Aktiv på knivforum, diskutetrar, visar up etc lite som här på KS...


Köper det totalt. Kul :)
 
  • Like
Reactions: JLC

BruceL

Omega
2-Faktor
Del av autosamling och några fällisar

013E2520-4FFC-42D7-915F-25FD12E73E66.jpeg
[/QUO
Del av autosamling och några fällisar

013E2520-4FFC-42D7-915F-25FD12E73E66.jpeg
En riktig sån springknife eller stilett eller vad de nu heter nuförtiden, vad är det för kvalite och känsla på de riktiga själv kommer jag bara ihåg de som vi hade när vi var små och de va ju inget att hänga i julgran =)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som vet om Bökers Urban Trapper är gjord i Solingen eller det är Kina-grejer? Är lite sugen på en Gentleman.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Trist. :( Är säkert OK men vill ha något som är tillverkat i Tyskland. Finns det något motsvarande?
Är det stilen eller tillverkaren du är ute efter?
Sneglar du mot USA, Italien etc finns mkt större utbud, eller är det just Tysk-tillverkade du söker?

Finns motsvarande modeller från andra tillverkare.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det stilen eller tillverkaren du är ute efter?
Sneglar du mot USA, Italien etc finns mkt större utbud, eller är det just Tysk-tillverkade du söker?

Finns motsvarande modeller från andra tillverkare.
Helst tillverkat i Tyskland, mest som en kul grej. Har redan en del annat från USA. Sen tycker jag att Böker verkar vara en intressant tillverkare så det hade varit kul att testa något därifrån.
 
Topp