Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är en av dem. Har ingen massiv erfarenhet men testade en del olika innan jag skaffade ett kit från Shapton och tycker de är goa att jobba med. Enkla att ta fram och köra igång, inte så slabbiga, lite mindre taktil feedback kanske än från typ King och andra mjukare stenar men inget som är ett problem upplever jag.Så här skriver Cleancut om Shapton Pro:
https://www.cleancut.se/butik/knivslipning/slipsten-medel/slippaket-matgeek-shapton-detail
Det finns också en serie som heter Shapton Glass som är 100% Splash&Go. De är mycket hårda och ger ganska lite "feedback" när man slipar, men många gillar dem.
Jag är en av dem. Har ingen massiv erfarenhet men testade en del olika innan jag skaffade ett kit från Shapton och tycker de är goa att jobba med. Enkla att ta fram och köra igång, inte så slabbiga, lite mindre taktil feedback kanske än från typ King och andra mjukare stenar men inget som är ett problem upplever jag.
Håller helt med för övrigt, materialet är inte superviktigt, skaffa valfritt av typ nämnda alternativ och jobba in ett handlag så funkar det fint.
Mitt "resekit" som jag tar med när jag ombeds slipa knivar hos familj eller vänner är två eller tre Shapton glass (500, 2000, 6000) och en eller två diamantstenar från Atoma (140, 400). Med dessa + ett par handdukar och en strigel brukar man kunna få fason på det mesta som inte är för trasigt. Tar liten plats även om det väger lite.![]()
Del av autosamling och några fällisar
![]()
Några till men menade egentligen den del av samlingen som är autos, har många fastbladare och andra fällknivar"Del av" -> Du har fler än så?
Hur är de amerikanska bushknivarna jämfört med F1 och A1? De är i alla fall riktigt snygga!i skog och mark....
![]()
![]()
![]()
Hur är de amerikanska bushknivarna jämfört med F1 och A1? De är i alla fall riktigt snygga!
i skog och mark....
![]()
![]()
![]()
Vilken kamera använder du?? Grymma bilder.
Albert Engströms ateljé. Fint ställe!Emerson Commander...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Albert Engströms ateljé. Fint ställe!
microtech boba fett modellen är ju Riktigt FetDel av autosamling och några fällisar
![]()
microtech boba fett modellen är ju Riktigt FetDel av autosamling och några fällisar
![]()
Mycket braKände att jag ”behövde” lite småkamrater i fickan, till de där småbehoven. Kontaktade Tobias på geared.se som var behjälplig. Så nu ska jag nog klara mig ett litet tag i alla fall.
![]()
CEO modellen är riktigt trevlig.Kunde inte låta bli att köpa en kniv till kontoret... Eller så får den stanna hemma kanske...
(CRKT CEO)
![]()
Härligt. Då har jag nåt att se fram emot. Tyvärr hade butiken jag beställde ifrån inget lager så får vänta ett tag... hatar att vänta...CEO modellen är riktigt trevlig.
![]()
Vänta är riktigt tråkigt. Man vill ju alltid ha direkt.Härligt. Då har jag nåt att se fram emot. Tyvärr hade butiken jag beställde ifrån inget lager så får vänta ett tag... hatar att vänta...![]()
Alltid!Vänta är riktigt tråkigt. Man vill ju alltid ha direkt.
But why?Del av autosamling och några fällisar
![]()
Beacuse I can... nej men lite mer seriöst, lite som att fråga på detta forum varför man behöver mer än en klocka...But why?