• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

xmb216bc

Panerai
Har ingen erfarenhet alls av just den leverantören/aktören/sliparen bara sett vad jag läst på nätet - kan vara värt att läsa på innan man väljer vem som skall få ta hand om dem.
Finns en hel grupp på FB om knivbrev. "Omdömen och erfarenheter av Knivbrev, Positivt och Negativt" Svårt att finna ngt positivt om företaget där. De har även figurerat i SR:s konsumentprogram, minst sagt märkligt uppförande o uttalande från VD. Sök o finn andra för att slipa knivar istället. Många som fått sina knivar förstörda, man kan tycka att kniven är vass när den kommer tillbaka. Men eggen håller inte länge, de har slipat bort för mycket.
 

Flipper2

Rolex
Victorinox Rangewood 55
3C74414C-53FF-4536-9BBA-E62E4ACBA97C.jpeg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Ni som har en LTC från Fällkniven, kan ni dela med er av lite bilder? Är sugen men kan fan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha...
 

Nutte

Omega
Idag blev jag påmind om hur "nördig" man är med vissa saker. Jag var på Cervera och skulle köpa en ny muskotkvarn då den gamla åkt i golvet och spruckit. Expediten/säljaren frågar mig om det är "nödvändigt", eller, "gör det verkligen någon skillnad" med en kvarn jämfört att köpa färdigmalen på burk? Svaret är givetvis att det gör fantastiskt stor skillnad, bara doften som sprider sig i köket när man mal/river är värd kvarnens vikt i guld ;)
Men dagens kniv... kan man klara sig utan en Parmesankniv? Kan man inte bara riva mot ett rivjärn eller köpa färdig på påse?
IMG_3850[19274].jpg

Givetvis inte!!! :p
Jag använder den till att öppna ostron, oslagbar :)
 
Topp