• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Fyndade en rätt rolig Wenger idag, ibland har man tur
25E03E9B-8B42-4C30-97F0-BEA9FD312B81.jpeg

Nu Fre kl: 23:50...
Jag börjar fundera...(jobbar inte hemma, så jag har inte blivit galen) Vi som är här gillar ju knivar lite mer än andra, så det betyder ju att vi nästan alltid har köpt på oss en del vi inte "använder" .
Min tanke är(ingen aning om det är ok med adm), att man kan byta med varandra. Jag har några som jag gärna byter mot något roligt, inga ekonomiska + el - bara ha kul.
Jag lägger ut 2 och ser om det funkar. Skicka PM på bytesförslag. (Typ en till sonen för fiske o boshcraft, som ex)

Här har vi:
Spyderco Dice och Gerber silver trident

84AECE39-4D0B-4566-9FC1-FA6762BEBC5A.jpeg

Senast ändrad:
Halloj knivtokar!

Jag skulle verkligen vilja ha en Northwoods Bullet jack men det kommer väl inte hända...

Finns det någon annan väldigt väldigt lik därute som går att köpa? :)

Nu Fre kl: 23:50...
Jag börjar fundera...(jobbar inte hemma, så jag har inte blivit galen) Vi som är här gillar ju knivar lite mer än andra, så det betyder ju att vi nästan alltid har köpt på oss en massa vi inte "använder" .
Min tanke är(ingen aning om det är ok med adm), att man kan byta med varandra. Jag har några som jag gärna byter mot något roligt, inga ekonomiska + el - ha bara kul.
Jag lägger ut 2 och ser om det funkar. Skicka PM på bytes förslag. (Typ en till sonen för fiske o boshcraft, som ex)

Här har vi:
Spyderco Dice och Gerber silver trident

84AECE39-4D0B-4566-9FC1-FA6762BEBC5A.jpeg
Inget byte som passar mig just nu men kul idé!:)

Halloj knivtokar!

Jag skulle verkligen vilja ha en Northwoods Bullet jack men det kommer väl inte hända...

Finns det någon annan väldigt väldigt lik därute som går att köpa? :)
Dåligt drag i den här tråden! :sorry:
Har iaf lagt ett gäng timmar på Google men hittar inte riktigt det jag söker.
Mina absoluta favoriter är båda Northwoods och det är ju i princip mission impossible :grumpy:
Bullet Jack eller Little Bay hade varit drömmen.
Alla tips om väldigt lika alternativ till dessa tas tacksamt emot då jag har väldigt dålig koll på knivar och vad som är bra kvalitet eller inte...
BFU, stulna från www.
D3EA3A65-51DE-464D-A9F0-21FB9B988B69.jpeg
23B14345-4649-44A7-87A3-453AED910459.jpeg

Dåligt drag i den här tråden! :sorry:
Har iaf lagt ett gäng timmar på Google men hittar inte riktigt det jag söker.
Mina absoluta favoriter är båda Northwoods och det är ju i princip mission impossible :grumpy:
Bullet Jack eller Little Bay hade varit drömmen.
Alla tips om väldigt lika alternativ till dessa tas tacksamt emot då jag har väldigt dålig koll på knivar och vad som är bra kvalitet eller inte...
BFU, stulna från www.
D3EA3A65-51DE-464D-A9F0-21FB9B988B69.jpeg
23B14345-4649-44A7-87A3-453AED910459.jpeg
Vet inte om du hittat till lamnia.com. Om inte så prova med att filtrera på slip-joint å börja bläddra, finns flera märken som har liknande, Böker och Rough Rider tex.
Hoppas du hittar nått.:)

Vet inte om du hittat till lamnia.com. Om inte så prova med att filtrera på slip-joint å börja bläddra, finns flera märken som har liknande, Böker och Rough Rider tex.
Hoppas du hittar nått.:)
Jodå, kikat någon timme där :p
Böker har jag gått igenom utan att hitta något som kittlade tillräckligt för köp.
Ska kika på Rough Rider.
Tack! :D

Kika på Case Cutlery också de har också mycket i samma stuk.:)
Har kollat dem, ganska nära men ingen cigarr så att säga.

Det är nog de där jäkla Northwoods som kittlar mest ändå än så länge...
Beställde dock en Rough Rider Cub sålänge bara för att stilla begäret :p
Kan det verkligen vara någon kvalitet överhuvudtaget på dessa?
Kollade lite reviews och sådär men ändå tveksam, under 200kr måste vara jättemycket pang för pengen?

Var på XXL idag och råkade gå förbi en "måste bort" låda med knivar så jag spontanköpte denna. Har verkligen inte bra koll på knivar men har ändå ett visst intresse.
Den duger nog gott till att öppna paket m.m med :) Kul också att bladen är utbytbara och att det följde med ett gäng extra.
Betalade 300:- och fullpriset ska ha varit 599:-. Var det ett fynd eller blev jag lurad ? :)
IMG_2142.JPEG
IMG_2144.JPEG
IMG_2145.JPEG

Har för mig att det är någon här på brädan som driver en shop, kan någon tagga personen så jag kan kontakta då det är dags för ett litet inköp :)

Tillbaka
Topp