Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var på XXL idag och råkade gå förbi en "måste bort" låda med knivar så jag spontanköpte denna. Har verkligen inte bra koll på knivar men har ändå ett visst intresse.
Den duger nog gott till att öppna paket m.m medKul också att bladen är utbytbara och att det följde med ett gäng extra.
Betalade 300:- och fullpriset ska ha varit 599:-. Var det ett fynd eller blev jag lurad ?
![]()
![]()
![]()
Efter att ha pillat lite med den så vet jag inte om det var ett så bra köp ändå. Känns lite rappligt med lösa blad då dom glappar lite. Blir nog retur på denEn snabb googling ger vid handen att stålet är rätt kasst. Kanske därför det följer med några extra.
Men för paketöppning fungerar den säkert ypperligt.
Såg det, tackHade ingen aning om att det var @TobiasD som driver geared.se. Blev genast en beställning![]()
Tack! Fick just en notis av PostNord att frakten var beställd. Otroligt snabbt får jag säga.Såg det, tackPosta gärna en bild på kniven när du har den! Det är en bra jäkel för pengarna.
Bra val!
Fick hem en liten Spyderco idag. Tänkte ha den som i-fickan-kniv, när man ska skala en frukt eller öppna en flaska.
Lagom stor. Eller typ pytteliten, men en riktig kniv och inte som en pluttig Victorinox.
Men, varför är de inte vassa när man får dem? En stund på vattenstenarna så är eggen spegelblank. Är inte allt annat fel?![]()
![]()
Den heter Spyderco ClipiTool. Har blad och flasköppnare. Finns även med sax ist f flasköppnare.Vad är det för modell på Spyderco?
Absolut inte. Är fullt lagliga att äga - och lagliga att importera med införseltillstånd.Åtminstone ett par av dem ser lite förbjudna ut?
Absolut inte. Är fullt lagliga att äga - och lagliga att importera med införseltillstånd.
Skilj på äga, bära och importera.Åtminstone ett par av dem ser lite förbjudna ut?
Skilj på äga, bära och importera.
Fullt lagliga att äga.
Finns restriktion mot import samt för handlare att sälja. Bära gäller den sk ”knivlagen” som för alla knivar och farliga föremål.
Jag antar att frågan gällde ev. spring- eller stilettknivar? Det är en åldersgräns på sådana. Lagliga att äga om man är 21 år eller äldre.Skilj på äga, bära och importera.
Fullt lagliga att äga.
Finns restriktion mot import samt för handlare att sälja. Bära gäller den sk ”knivlagen” som för alla knivar och farliga föremål.
Från vilken shop ? Hittar bara med saxFick hem en liten Spyderco idag. Tänkte ha den som i-fickan-kniv, när man ska skala en frukt eller öppna en flaska.
Lagom stor. Eller typ pytteliten, men en riktig kniv och inte som en pluttig Victorinox.
Men, varför är de inte vassa när man får dem? En stund på vattenstenarna så är eggen spegelblank. Är inte allt annat fel?![]()
![]()
Beställde från Knivbutik.se, men det kan ha varit den sista de hade denna gång. 399kr ink frakt kostade den. Är du intresserad, kan du alltid mejla o fråga dem.Från vilken shop ? Hittar bara med sax
Från vilken shop ? Hittar bara med sax
@TobiasD kan säkert ta inBeställde från Knivbutik.se, men det kan ha varit den sista de hade denna gång. 399kr ink frakt kostade den. Är du intresserad, kan du alltid mejla o fråga dem.
Vad gäller Spyderco Clipitool har jag enbart Scissors och Serrated Blade i lager men kan ta in bottle opener också. Anledningen till att dessa inte verkar finnas i lager i Sverige är att den Svenska leverantören inte har några hemma för tillfället. Men jag kan isåfall ta hem via leverantören direkt från Spyderco om någon är intresserad.@TobiasD kan säkert ta in![]()
Jag saknar min gamla samling lite....Idag kom den lilla paketöppnaren!
Snabba finnar må jag säga
Första intrycket är att den är perfekt liten fickkniv för ändamålet, kvaliteten återstår att se dock... förväntar mig inga mirakel med tanke på priset.
![]()
Nu fortsätter jakten på en Northwoods![]()
![]()
Jäklar!Jag saknar min gamla samling lite....
![]()
![]()
Den där samlingen kräver en del att skrapa ihop, oavsett lagar. Grymt jobbat