• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

SKXGrip.JPG
Seiko SKX009 & Benchmade Mini Griptilian.

Ja, den är tillverkad Pal Blade & Tool Company nångång mellan 1942-44 så förmodligen har den nog tjänstgjort under WWII..!

andra kniven från vänster vad är det för goding?

IT-branschen verkar tuff i dina trakter

En "Virginia blade by Duke Dudley". Fick den idag av kollegan som har de tre knivarna till höger (och Vostokklockan), så jag har inte så mycket mer info om den än att det är en riktigt rejäl pjäs.
Både han och jag kör en del Technical pre-sale, vilket är ungefär som Apocalypse Now fast med powerpoint istället för helikoptrar ;)

En "Virginia blade by Duke Dudley". Fick den idag av kollegan som har de tre knivarna till höger (och Vostokklockan), så jag har inte så mycket mer info om den än att det är en riktigt rejäl pjäs.
Både han och jag kör en del Technical pre-sale, vilket är ungefär som Apocalypse Now fast med powerpoint istället för helikoptrar ;)

den där kniven väckte ett habegär iaf

hade en kollega när jag jobbade på SUN, han hade knivar överallt, indier till råga på allt

Udda tråd som bara måste få mitt första bildbidrag på KS :nailbiting:
image.jpg

Samisk huggare av Max Lundström med blad av Olav Grönvold i samkväm med en Breitling/Wakmann Top Time.

Kul att se! Har varit i Max verkstad utanför Vilhelmina där jag kommer ifrån. Väldigt skicklig samisk slöjdare.
Och väldigt fin Breitling :)

Kul att se! Har varit i Max verkstad utanför Vilhelmina där jag kommer ifrån. Väldigt skicklig samisk slöjdare.
Och väldigt fin Breitling :)

Tack!
Jag kan tänka mig det, har inte själv haft förmånen att vara där. Har du någon kniv av ML också så posta gärna bild.. Huggarna är ju rejäla doningar alltså! Det är en skön dos Mick Dundee, "that's not a knife.." över det hela :cool:

Måste även korrigera mitt tidigare inlägg, bladet är inte smitt av OG utan av Stefan Broström.
image.jpg

fick hem en bling matterhorn quarts caliber 515 min första quarts vet ej om det är sviss men det sägs så , ska öppna boetten snart, hoppet lever grisen i säcken :happyhappy:
guld 028.jpg

om vi nu ändå glidit ifrån ämnet en aning så är jag helt säker på nr1 i listan.nu tillbaka till klockornas värld , i alla fall vettigt :baby:

Bilagor

• 8872735014942.jpg
    8872735014942.jpg
    17.8 KB · Visningar: 151
Tillbaka
Topp