• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Haha... har faktiskt också två Spydercoknivar då jag för nåt år sen fick för mig att det hade vart kul att ha. Den större "Delican" har jag endast använt någon gång till torkat kött... lilla ladybugen däremot sitter vanligtvis på nyckelknippan och används till allt möjligt. Bra skärpa och stålkvalité.

IMG_5513.JPG

Snyggt! Hur är kniven ? Blivit lite sugen på att testa Fällkniven själv.
Bonusfråga angående ditt användarnamn: Du är inte typ släkt med krypteringsstandarden Secure Sockets Layer ?

Haha shit, nej SS Lazio står det för.

Kniven är riktigt skön. Trodde den skulle vara för liten men den sitter skönt i handen. Har för mig att folk har klagat på skaftet, typ att den inte ligger stadigt eller nåt, men för mig har jag svårt att tänka mig en bättre fällkniv.

Eftersom min närmsta chef (Både fysiskt och hierarkiskt) är någon sorts garderobshippie som har haft en del åsikter om att jag sitter och "Vevar med vapen" om dagarna har jag helt sonika införskaffat en balisongtrainer som agerar stressboll.
IMG_20140321_101526.jpg

Jag och en kollega körde en liten snabb GTG på kontoret med tema "Knivar och Pennor". Det märks ju vem av oss som är med i matchen...

Bilagor

• IMG_20140327_130541.jpg
    IMG_20140327_130541.jpg
    128 KB · Visningar: 269
Vet inte om ni gillar sånt här men håll tillgodo. Har inga aktier/intressen i detta, men det är knivinfo.

Jag prenumererar på Krigsmyter från SMB Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek och de startar en knivskola. Först ut var macheten och avsnitt 2 hittar ni här.

http://www.mobforradet.se/fynd/knivskolan_del_2_-_keramiskt_knivset__70794bea/

Avslutningen på gårdagens mail från SMB; Jag bad därför Jan att sammanställa en verkligt
seriös knivskola för att ge dig som prenumererar på mitt nyhetsbrev Krigsmyter
ännu mer nyttig kunskap.
I dagens knivskola kommer du läsa om ett av de mest moderna material som knivar
kan tillverkas av. Undrar du vilket?

Med en tillönskan om en verkligt fin fortsättning på våren för dig och din
familj
Per-Anders Lundström
SMB styresman, utgivare av nyhetsbrevet krigsmyter och entusiast.

Tillbaka
Topp