• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Här är min nya tjänsteklocka med en skum kniv jag tagit av en rövare!

Går att dölja kniven och använda som en batong , eller så sätter man ihop den och får ett
riktigt långt skaft att hålla i.
Skum har ingen aning om vad det är, tips någon ?
Ser ut som en "kubaton knife", går att hitta billigt på nätet om man söker. Tilltalar säkert ninja-wannabes.

Tycker mycket om tråden. Har själv inte så många knivar, men hittade en som jag har Made in USA MTech . Är det någon som vet om det är något bra eller ? Ni har lagt up vackra både knivar & klockor.......:cool:
Mtech kostar $10 dollar på ebay. Gillar man utseendet så tycker jag man kan köpa en, men man bör inte förvänta sig kvalité.

Inte nog med att jag är trött, bakfull och vaknade upp till en taxinota av galaktiska proportioner, min två veckor försenade knivbeställning är nere i jäkla Frankrike och snurrar runt. Väntans tider..

16570 och en japansk rackare i Damaskus stål!
image.jpg
Köpt yxan i sverige?

17 sidor men inte någon "DePaul" på forumet ännu!
- jag var säker på att du skulle dyka upp innan 5:e sidan...

Se där man lär sig något nytt varje dag, efter lite googlande inser jag att det där är ju farliga grejer :)
tack för info.

Vill fråga knivexperterna vad ni tror om denna! Köpte den i STHLM hos Walter Borg! Tyckte dock den kändes lite plastig
när jag kom hem och klämde på den. Är den fake!!? Den heter Spiderco VG-10. På baksidan står det Seki -City Japan!
Masterkiller rekommenderade märket och många jag har pratat med uppskattar märket för sin kvalitet.

OBS! Jag ville ha en liten fickkniv!

Vad tror ni! Fake?

Vore tacksam för svar!

Jo, skickar in en bild på en quartz Eterna med kniven!

nqH1qfx.jpg

CMJJ4Gp.jpg

3LOfWlN.jpg

Vill fråga knivexperterna vad ni tror om denna! Köpte den i STHLM hos Walter Borg! Tyckte dock den kändes lite plastig
när jag kom hem och klämde på den. Är den fake!!? Den heter Spiderco VG-10. På baksidan står det Seki -City Japan!
Masterkiller rekommenderade märket och många jag har pratat med uppskattar märket för sin kvalitet.

Vad tror ni! Fake?

Vore tacksam för svar!

Nu har jag visserligen varit Spydercoentusiast i drygt tre timmar, så jag ska inte svära på det. Men modellen du har är en Dragonfly tillverkad i VG-10stål. Tycker allt ser kosher ut :)

Nu har jag visserligen varit Spydercoentusiast i drygt tre timmar, så jag ska inte svära på det. Men modellen du har är en Dragonfly tillverkad i VG-10stål. Tycker allt ser kosher ut :)

Tackar Nexus!

Jo, den är ju köpt hos en handlare så det är nog ok ändå!
Det är ju kvaliteten på stålet och inte plasten som är det avgörande!

Vad tror ni! Fake?

Vore tacksam för svar!

Jo, skickar in en bild på en quartz Eterna med kniven!

CMJJ4Gp.jpg

Jag tycker den ser ok ut, och har du köpt den hos en väletablerad säljare så borde det inte vara några problem. Dock så finns det massor med kopior och en del är svåra att skilja från riktiga.

Jag har en Spyderco Lil' Matriarch och den upplevs något plastig med sitt FRN-handtag, men den känns trots det bra i handen och den har "liners" i stål vilket gör den stabil.

Schysst liten Spyderco (är det en spyderco bug?), har också funderat på att köpa en sån. Dom kostar ju bara $10+ dollar.

Jag tycker den ser ok ut, och har du köpt den hos en väletablerad säljare så borde det inte vara några problem. Dock så finns det massor med kopior och en del är svåra att skilja från riktiga.

Jag har en Spyderco Lil' Matriarch och den upplevs något plastig med sitt FRN-handtag, men den känns trots det bra i handen och den har "liners" i stål vilket gör den stabil.

Tackar Sumo!

Då har jag fått bra fakta! Tackar!

Tillbaka
Topp