• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Victorinox_x_2II.jpg

Tycker att det behövs en bild på en klocka och en kniv rån samma smarta tillverkare!
I mIna ögon så är Victorinox mästare på att göra praktiska och smarta grejor. Classic Chronograph och Swiss Card Lite (med inbyggd ficklampa och nästan allt som de större knivarna innehåller). Praktiskt och definitivt inte macho, bara praktiskt...

Victorinox_x_2II.jpg

Tycker att det behövs en bild på en klocka och en kniv rån samma smarta tillverkare!
I mIna ögon så är Victorinox mästare på att göra praktiska och smarta grejor. Classic Chronograph och Swiss Card Lite (med inbyggd ficklampa och nästan allt som de större knivarna innehåller). Praktiskt och definitivt inte macho, bara praktiskt...

Jag följer:
IMAG0461_1.jpg

Ja, jag tycker ju att det här är en av de knasigaste trådarna på Klocksnack. Ändå fascinerande.

Såg den här visitkortskniven på Köp & sälj (c) morrism:
image.jpg

Med risk för att hamna i FRA:s avlyssningsnät, skulle jag vilja se den (eller inte) tillsammans med den här klockan. Låt oss kalla detta resekit för Highjackers Delight. Pax för att inte fastna i säkerhetskontrollen på JFK med dessa två på sig:
image.jpg

Ja, jag tycker ju att det här är en av de knasigaste trådarna på Klocksnack. Ändå fascinerande.

Såg den här visitkortskniven på Köp & sälj (c) morrism:
image.jpg

Med risk för att hamna i FRA:s avlyssningsnät, skulle jag vilja se den (eller inte) tillsammans med den här klockan. Låt oss kalla detta resekit för Highjackers Delight. Pax för att inte fastna i säkerhetskontrollen på JFK med dessa två på sig:
image.jpg
Haha underbart!

Är på resa i nästan en månad runt i landet och det blir ju lite larvigt om man ska släpa med sig hela samlingen. Så jag valde de som inte bara är favoriterna utan även objektivt (nåja) mest användbara. Breitling SOH Chrono och en Spyderco Paramilitary2. Användes senast idag för att plocka och skära upp ostron.

marebu7a.jpg

equmu2un.jpg

Någon som vet lite mer om fickknivarna man fick med förr vid köp av Omega? Victorinoxstämplade är de iaf. Min kniv fick far i.o.m ett köp av en Constellation under tidigt 90-tal.

Tillbaka
Topp