Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow! Megaläckert! Säg till när du tar beställningar
Tack så mycket! Snart så.. Håller på med ett par andra modeller nu och om de blir bra så vågar jag nog ta beställning...Wow! Megaläckert! Säg till när du tar beställningar
Fantastiskt fin! Ställer mig MER än gärna i kö på en!!!
Mycket snygg sak!
GEC #19
Fin finish och riktigt ”gullig” liten kompis som får hänga med i myntfickan
Jag har tidigare inte varit så förtjust denna typ av blad, men har ändrat uppfattning på dessa mindre knivar, riktigt bra att just skära och tälja med.
Tack så mycket, Nicke! Jag hör gärna av mig när jag känner mig redo!Fantastiskt fin! Ställer mig MER än gärna i kö på en!!!
Efter att ha sett youtube videon där ett besök hos GEC avhandlas kom jag att änka på dig. Det demonstreras hur fjäderspänningen drastiskt påverkas vid slipningen av rygg och bakdel av handtaget i slutskedet. Det är helt klart något du borde testa med din supertröga kniv... det verkar inte krävas mycket.Väldigt fin! Är det "slottsvarianten" som är gjord av någon gammal dörr? Hur är din sån att öppna? Min är så hård att öppna att den i princip är obrukbar om man inte har naglar av stål.
Ska försöka ge mig på det, ska bara försöka komma på hur man ska göra på bästa sätt. Alla tips mottas!Efter att ha sett youtube videon där ett besök hos GEC avhandlas kom jag att änka på dig. Det demonstreras hur fjäderspänningen drastiskt påverkas vid slipningen av rygg och bakdel av handtaget i slutskedet. Det är helt klart något du borde testa med din supertröga kniv... det verkar inte krävas mycket.
jag minns inte om det var under del 2 eller 3 det förklaras...Ska försöka ge mig på det, ska bara försöka komma på hur man ska göra på bästa sätt. Alla tips mottas!
Kanon, tack! Ska kolla igenom dem sen.jag minns inte om det var under del 2 eller 3 det förklaras...
Du ska alltså bara slipa/polera ryggdelen och bakdelen där fjädern är, avlägsna lite material så ändras spänningen i fjädern
Fint litet fodral! Var är det ifrån? Skulle behöva ett till min higonokami.En liten japansk kniv som alltid bor i min ficka.
Köptes tillsammans med kniven av en handlare på Tradera för många år sedan. Inte mycket till hjälp tyvärr.Fint litet fodral! Var är det ifrån? Skulle behöva ett till min higonokami.
Tack ändå!Köptes tillsammans med kniven av en handlare på Tradera för många år sedan. Inte mycket till hjälp tyvärr.
Det är alla andra i den här tråden som budar över digF*n! Försökt buda hem ett par Eka Swede 38 i trä på tratten... Satte maxbud till 220kr och den ena gick för 233kr och den andra för 353kr. Vad är det som händer, dom brukar inte gå över 200kr??! Ska det bli samlarvärde på dessa gamla godingar nu eller är det någon ny "hipster-retro-trend" på G?
hmmpf... får hoppas det, om det är en "fellow knivtok" kan jag leva medDet är alla andra i den här tråden som budar över dig