• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Jag uppfattade som du hade två stycken tapio knivar , samma som min , en i varje storlek...
Dom har blivit dyra , speciellt i USA ...

Åh faan!

Jag ska lägga upp en bild på min lilla i morgon, med klocka givetvis. :rolleyes:
Min stora ligger och mår inte så bra nånstans.... Vet att nån skar i tjärpapp med den.....:dead:

• Like
Reactions: Ako
mora.jpg

Två bilder. Den första en Seamaster 300 från '02 tillsammans med en misshandlad och restaurerad Emerson CQC8 från '04.

Klockan är köpt från Chrono24 och den vet jag inte så mycket om. Kniven är en gåva från en gammal vapenbroder. Sedan den kom till mig har jag satt en V-egg på den (20/20) och stringlat den spegelblank. Måhända är det den enda Emerson jag kommer att äga (före 09 var båda liners av titan).

En SOH Chrono med min Lum Chinese (Carbon Fibre) från Spyderco. Just den här Spydercon är nästan kändis eftersom den använts i Edge Observers recension. Jag fick den som ersättning för en artikel jag skrev för något år sedan.

Min syster har lånat mina knivar i någon månad och fick hem dem häromdagen. Vet inte om det syns om man zoomar men de är hyfsat trakasserade...hack i blad och jag vet inte allt. De låg huller om buller med andra knivar och köksverktyg...suck.

image.jpg

Är det någon som har koll på bästa stället att lämna in sina knivar på slipning i Stockholm? Provade Lagamati vid Odenplan efter att Knivkompaniet stängde, men blev inte riktigt nöjd. Och nej...jag vill inte göra det själv hur enkelt det än är :)

Är det någon som har koll på bästa stället att lämna in sina knivar på slipning i Stockholm? Provade Lagamati vid Odenplan efter att Knivkompaniet stängde, men blev inte riktigt nöjd. Och nej...jag vill inte göra det själv hur enkelt det än är :)
Www.eggen.se
Ligger i garaget på en villa här ute i Västerort. Du kommer inte bli missnöjd. Sist jag var där tog han 50kr/kniv och var klar efter 5min typ (3 knivar). Samtliga vassare än jag någonsin varit med om trots ganska lågbudget knivar.

Www.eggen.se
Ligger i garaget på en villa här ute i Västerort. Du kommer inte bli missnöjd. Sist jag var där tog han 50kr/kniv och var klar efter 5min typ (3 knivar). Samtliga vassare än jag någonsin varit med om trots ganska lågbudget knivar.

• Like
Reactions: V
Allt enligt devisen "Ingen minns en sosse" så har Farbror Nexus bränt sisådär två förmögenheter på knivar under sensommaren. Samtliga ligger hemma hos min kontakt i Staterna som skulle agera mellanhand och därmed rädda mig från tullen.
Det gick självklar åt helvete, men så fort grejerna landat kommer jag dränka den här tråden i Spyderco.

Allt enligt devisen "Ingen minns en sosse" så har Farbror Nexus bränt sisådär två förmögenheter på knivar under sensommaren. Samtliga ligger hemma hos min kontakt i Staterna som skulle agera mellanhand och därmed rädda mig från tullen.
Det gick självklar åt helvete, men så fort grejerna landat kommer jag dränka den här tråden i Spyderco.

Vad är det för spyderco du köpt?
Jag måste få tillbaka min strider från en polare så kan jag dränka tråden med "världens största lilla kniv"

Vad är det för spyderco du köpt?
Jag måste få tillbaka min strider från en polare så kan jag dränka tråden med "världens största lilla kniv"

Är lite osäker faktiskt, var ett tag sedan :/ Men dels en sharpmaker samt en ersättare till min älskade Harpy som jag tydligen lyckades supa bort i våras. Förbaskat trevlig kniv det där, och snygg är den dessutom.

Tillbaka
Topp