• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Dresticks

Omega
FD1C8C99-A70F-4B8D-B2EB-5A49A57F2B63.jpeg

Mycket trevlig combo, Spyderco Smock och en Bell&Ross BR03-92 👌👌🙏
 

snajgel

Panerai
Nån som har bra koll på Spyderco?
fick precis hem en Para 3 som jag beställde från amazon.se. Ingen box(!) och känns plastig i skaftet. Har haft och har andra Spyderco men tycker inte den här ger samma kvalitetsintryck som de andra.
Vad tror ni, returnera och beställa från någon annan?

CD75639C-C017-4459-A6D1-CF3EBD6062FD.jpeg
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Nån som har bra koll på Spyderco?
fick precis hem en Para 3 som jag beställde från amazon.se. Ingen box(!) och känns plastig i skaftet. Har haft och har andra Spyderco men tycker inte den här ger samma kvalitetsintryck som de andra.
Vad tror ni, returnera och beställa från någon annan?

CD75639C-C017-4459-A6D1-CF3EBD6062FD.jpeg

jag har nog ett 20-tal och kvalitetskänslan brukar vara likartad på de med runt hål. Byrd-serien känns billigare.

Men stansningen av namn och stålkvalitet ser inte 100 ut på din. När jag kommer hem kan jag kika, men jag tror inte jag sett någon med så dåligt namn…

Återkommer ikväll

Edit; namnet och stålet ser konstigt ut (inte stålkvalitet utan typsnitt och bokstavsplacerimg) men ledskruven ser inte helt 100 ut heller, är det ens en torx?
 
Senast ändrad:

snajgel

Panerai
jag har nog ett 20-tal och kvalitetskänslan brukar vara likartad på de med runt hål. Byrd-serien känns billigare.

Men stansningen av namn och stålkvalitet ser inte 100 ut på din. När jag kommer hem kan jag kika, men jag tror inte jag sett någon med så dåligt namn…

Återkommer ikväll

Känslan är att returnera. Har haft både billigare och dyrare Spydercos och den här känns inte bra. Även den enda som kommit utan box.
Lutar åt retur och beställning från nån annan shop.
Toppen om du kan jämföra, säg till om du vill ha mer bilder!
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Kikat på 9 spyderco som tyvärr alla har gamla loggan. Googlade några para 3-bilder och jag står vid mitt tidigare inlägg. Texten på bladet ser inte rätt ut. Alla mina spydies hade i det närmsta perfekt text.
 

snajgel

Panerai
Kikat på 9 spyderco som tyvärr alla har gamla loggan. Googlade några para 3-bilder och jag står vid mitt tidigare inlägg. Texten på bladet ser inte rätt ut. Alla mina spydies hade i det närmsta perfekt text.
Jag håller med dig! Har kollat en del bilder och som du säger så ser texten helt off ut.
Tack för input!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
F779659D-5DEF-4ABA-A4C5-51BAD9380B7E.jpeg

Man blir ju galen! Har använt min SOG Pentagon XR sjukt mycket sedan jag köpte den men förra helgen tappade jag den på stranden i Halmstad. Var tvungen att beställa en ny. 1800kr åt helvete.

472E5D48-BA9F-47CB-94E4-02A53FB4C8CA.jpeg

Bjussar på lite japansk stämning när jag ändå är igång.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag fortätter med lite WIP på den lilla Mora Eldris
45B88565-53D8-400F-9A89-E43B8CE6BF62.jpeg

Materialet till skaftet, i detta fall skollorna, eftersom den blir delad. Fram är det vit G-10 med en svart G-10 avdelare följt av olivgrön canvas micarta.
971713A9-87D6-44AC-8549-FE4D4E98F4CC.jpeg

Här har jag tagit ur mässingen som agerar rygg/bukfyllnad samt borrat nithålen
4D9AA1CD-20A6-47F7-B9D8-7911C3135FA3.jpeg

Den börjar ta lite kontur, knubbisen 😉
1A6F957D-7B27-4A76-B3AA-3C8E698938A0.jpeg

4E06F38B-C2FD-4BC0-8976-568EE0EC3500.jpeg

Nu är det limmat och väntar på att torka innan jag kan banka nitarna.
Tanken är att ge den en klassisk Barlow-form där fronten är ganska rundad medans bakändan mer är rundad utmed kanterna
 
Topp