Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir väl skaplig va? Vad är det för material det gråsvarta? Något epoxymaterial?Det börjar närma sig ett färdigt resultat
Snygg men jag tycker det är på håret att de tappar sitt spindel DNA.Ny kniv igen. Spyderco Ikuchi. Sexy.
Det främre bolstret är rosenkrans av älghorn som jag färgat med narvsvärta. Skollorna är koppar och kol i ett slags laminat liknande damast. Den lilla tvärgående avgränsaren gjorde jag med koppartejp och svart papper där limmet färgades med kolpulverBlir väl skaplig va? Vad är det för material det gråsvarta? Något epoxymaterial?
Kreativt! Narvsvärtan gav ju hornet ett helt annat uttryck! Hade planer för några år sedan att pillra lite med egna knivar men det blev mest att man skaffade alla grejer och sedan började med klockor...Det främre bolstret är rosenkrans av älghorn som jag färgat med narvsvärta. Skollorna är koppar och kol i ett slags laminat liknande damast. Den lilla tvärgående avgränsaren gjorde jag med koppartejp och svart papper där limmet färgades med kolpulver
Tack för svar! Ska kika på dessa. Har väl kanske inte tänkt så mycket mer än 1500-2500kr, men kanske kommer långt på dom pengarna!? Men som alltid betalar jag hellre mer pengar för att få det jag vill ha och kvalité för att bli nöjd än att bara köpa något "billigt".Välkommen till fördärvet. En bra kniv är som en bra klocka. Frågan är som alltid, vad får den kosta, hur ska den användas, kommer du tappa bort den, och tusen frågor till. Men jag tänker göra det enkelt för dig. Benchmade 940 eller 535 Bugout är bra knivar som du alltid kan flippa om du inte blir nöjd. Finns många ställen att köpa på men lamnia.com har hyfsade priser och snabba leveranser.
Fick ett blad av en kollega, så nu blir det en fastbladare som omväxling. Tyckte bladet andades Puukko
Jäkligt snygga dom där gamla klassikerna. Jag ska ha någon typ av mässing i bak på min också, måste bara klura på hur den ska fästas på ett snyggt sätt.Läckert!
Har själv funderat på att göra en egen variant.
Jäkligt snygga dom där gamla klassikerna. Jag ska ha någon typ av mässing i bak på min också, måste bara klura på hur den ska fästas på ett snyggt sätt.
Fasiken vad frän!Kollegan jag fick bladet av visade sitt kommande projekt…
Stabbad grankotte
Det kommer bli kanon läckert tror jag. Han har många kul material och idéer om hur dom ska användas Just denna ska få en rygg där han gör ett laminat av kartong och ölburk…Fasiken vad frän!
1500-2500kr funkar. Borde kunna få in en vettig Benchmade med lite tur. Såg att milrab.se har lite rea. Sök på 940.Tack för svar! Ska kika på dessa. Har väl kanske inte tänkt så mycket mer än 1500-2500kr, men kanske kommer långt på dom pengarna!? Men som alltid betalar jag hellre mer pengar för att få det jag vill ha och kvalité för att bli nöjd än att bara köpa något "billigt".
Vet inte vilken jag gillar bäst av just 535 och 940. Såg iaf att det fanns mycket roligt att byta ut på just 535 iaf, sånt gillar jag, att delar och "mod" finns.1500-2500kr funkar. Borde kunna få in en vettig Benchmade med lite tur. Såg att milrab.se har lite rea. Sök på 940.