Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
dags att ge sig på slidan, inte riktigt min grej (än) men man måste ju ha en…
Blev ju supersnyggt!
Den lilla Finska gubbkniven får anses färdig
kanon fin Läderarbete är inte min favorit heller...Väntar på några blad och fjädrar som är på härdning. Passade på att göra en fastbladare under tiden. Vg10 damask stål, mammutbete och älgben. Modellen är egentligen en slipjoint fällknivs modell och kallas swayback. Men tycker att den blev bra även som en liten edc fastbladare.
Nu återstår det halvtråkiga läderarbetet..
Du skulle kunna göra ett fodral likt de jag gjort till mina fällisar, fast med en invändig holk till bladet. Då fortsätter hybridtemat liksom?Väntar på några blad och fjädrar som är på härdning. Passade på att göra en fastbladare under tiden. Vg10 damask stål, mammutbete och älgben. Modellen är egentligen en slipjoint fällknivs modell och kallas swayback. Men tycker att den blev bra även som en liten edc fastbladare.
Nu återstår det halvtråkiga läderarbetet..
Nä det är ganska trist.. Därför det är smidigt med fällknivar. Man slipper lägga ner tid på lädretkanon fin Läderarbete är inte min favorit heller...
God idé. Tack för tipset!Du skulle kunna göra ett fodral likt de jag gjort till mina fällisar, fast med en invändig holk till bladet. Då fortsätter hybridtemat liksom?
Har en som fått utstå en hel del och den ser ut som ny borsett från några mindre repor.. nästan irriterande bra speciellt för pengenNy kniv. Ruike 81-SF. Är väl gammal skåpmat/ointressant för er tokar men kul för mig som newbie! Köpt för att den för en billig peng låter mig prova lite olika funktioner. Framelock, kullager, flipper och den monokroma stilen med blåa detaljer som verkar vara poppis. Kommer också få agera som försökskanin för våtslipning. 400kr för allt detta samt en byggkvalitet som antyder ett högre pris får anses vara något av ett kap. Någon som har en, isf hur har den klarat sig i längden?
Jag föredrar frame lock och liner lock för att du (oftast) kan både öppna och stänga kniven lätt med en hand och samtidigt så är det en väldigt stadig konstruktion där det ska mycket till för att den ska gå sönder eller sluta fungera.Jag har rätt gott om fällisar (även om jag nu är en Kershaw chill fattigare efter att ha packat den i handbagaget i lördags; DUH).
Men jag har svårt att se fördelarna med framelock framför andra låsmekanismer.
Kan någon förklara grejen?
Liner lock gillar jag betydligt bättre än framelockJag föredrar frame lock och liner lock för att du (oftast) kan både öppna och stänga kniven lätt med en hand och samtidigt så är det en väldigt stadig konstruktion där det ska mycket till för att den ska gå sönder eller sluta fungera.
Principen är ju exakt samma men skillnaden däremellan är väl oftast att frame lock är betydligt stadigare då det inte bara är en tunn liner som håller bladet. Nackdelen är såklart att det är tyngre att "öppna" låset på en frame lock när man ska stänga kniven.Liner lock gillar jag betydligt bättre än framelock
Rit Dye beställt!
Nu ska den här bugout minin blir svart!
Som du säger, samma princip men klumpigare. Jag har aldrig känt att en bra linerlock inte har stabilitet tillräckligt men jag kanske inte pressar den…Principen är ju exakt samma men skillnaden däremellan är väl oftast att frame lock är betydligt stadigare då det inte bara är en tunn liner som håller bladet. Nackdelen är såklart att det är tyngre att "öppna" låset på en frame lock när man ska stänga kniven.
Nej, man ska nog vara väldigt våldsam eller slita på det bra länge innan en bra liner lock ger sig.Som du säger, samma princip men klumpigare. Jag har aldrig känt att en bra linerlock inte har stabilitet tillräckligt men jag kanske inte pressar den…
Ja vid vanligt bruk får man nog vara väldigt nöjd när den väl ger med sig och köpa en nyNej, man ska nog vara väldigt våldsam eller slita på det bra länge innan en bra liner lock ger sig.
Tog så extremt lång tid för Rit Dye att komma så jag råkade beställa ett par flytanium-skalor.
Coolt! Varit sugen på det där.
…måste bara köpa någon del av paketet öht först.