Det har en väldigt svaga rökdoft, lite som en tjärad eka har efter ett par år, men inte så det doftar ur fickanRiktigt fin! Luktar den gott också? Tänker rök och linolja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har en väldigt svaga rökdoft, lite som en tjärad eka har efter ett par år, men inte så det doftar ur fickanRiktigt fin! Luktar den gott också? Tänker rök och linolja
Jäklar vad kul @masterkiller! Den butiken vill jag också besöka. Har såklart en 240 Skrama och 140 Jääkäripuukko på bushcraftryggan
Man brukar hitta dom på loppis för mellan 20-100kr typ, kan vara värda lite mer om dom har reklam på sig….Hittade två gamla EKA när jag städade.
Guldpläterade med riksvapnet på. Tippar på 60-tal efter lite googling. Tänkte sälja då jag inte har något affektionsvärde eller intresse för dem direkt. Vad är de värda tror ni?
Nudie skollor
Ja, jag blev inspirerad av @Anthraxabuz när han gjorde egen i säckväv.Kul med egen micarta och riktigt nice färgkombo!
Ja, jag blev inspirerad av @Anthraxabuz när han gjorde egen i säckväv.
Att det blev just jeans beror på att jag hade en bit orange G-10 som jag aldrig lyckats hitta någon användning för, då tänkte jag på sömmarna på jeans
Skulle man gå riktigt bananas skulle det vara kul att göra någon av nitarna med samma nit som på jeansen i koppar.
Absolut. Dels skulle man kunna ta loss den delen som är som en bricka och använda den på samma vis när man nitar. Men då vill man ju nita med koppar (och det har jag inte hittat i rätt tjocklek). Man skulle även kunna sänka ned en nit istället för en "sköld". Man skulle även kunna sänka den så djupt att man täcker den med epoxy och polerar upp ytan så den ser inglasad ut. Ja du hör ju, ideer finns, och det är lätt att spåra urCool ide med niten, borde väl gå att fästa med epoxy som dekoration.
Absolut. Dels skulle man kunna ta loss den delen som är som en bricka och använda den på samma vis när man nitar. Men då vill man ju nita med koppar (och det har jag inte hittat i rätt tjocklek). Man skulle även kunna sänka ned en nit istället för en "sköld". Man skulle även kunna sänka den så djupt att man täcker den med epoxy och polerar upp ytan så den ser inglasad ut. Ja du hör ju, ideer finns, och det är lätt att spåra ur
Oooh, yeah! Nu går vi full circle i recycle, helt i Maria Erixons andaDu får testa dig fram. Men imho så tror jag sköld-alternativet blir bäst om du inte kan nita, förmodligen enklast också.
Oooh, yeah! Nu går vi full circle i recycle, helt i Maria Erixons anda
Det blir ju ända lite kul att bära sina gamla favoriter Thin Finn i framfickan på Tight Terry
Snyggt! Nudie skulle säkert nappa på det där om du orkar…Oooh, yeah! Nu går vi full circle i recycle, helt i Maria Erixons anda
Det blir ju ända lite kul att bära sina gamla favoriter Thin Finn i framfickan på Tight Terry
Jag brukar ju gå till butiken på Söder, tänkte visa den vid nästa besök och se vad dom tycker. Dock inte för massproduktion, det är för kladdigtSnyggt! Nudie skulle säkert nappa på det där om du orkar…