Vad är de där för trevlig sak?![]()
Spännet börjar sitta löst. Vart köper man sådana här jäkla minimini-bits?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är de där för trevlig sak?![]()
Spännet börjar sitta löst. Vart köper man sådana här jäkla minimini-bits?
Vad är de där för trevlig sak?
Det ska tydligen vara något av det bästa i knivstålsväg på den därNy kniv![]()
![]()
Ja jag tyckte det var kul med svenskt stål och svensk knivproducent. Hög kvalitetskänsla på denna.Det ska tydligen vara något av det bästa i knivstålsväg på den där![]()
Bilden längst ner till vänster, vad heter den grön/svarta?Lite nytt in…
Heretic ManticoreBilden längst ner till vänster, vad heter den grön/svarta?
Tack för svar! En kunskapafråga, var står länsman när det kommer till den typen av öppning?Heretic Manticore
Du får ha den hemma i samlarsyfte men du får inte importera den utan tillstånd från polisen.Tack för svar! En kunskapafråga, var står länsman när det kommer till den typen av öppning?
Vad listar en sån i pris? Finns de o köpa i Sverige?Heretic Manticore
Tror inte de går att köpa i Sverige. Nya. Begagnade går ju..Vad listar en sån i pris? Finns de o köpa i Sverige?
Ny kniv. Ruike 81-SF. Är väl gammal skåpmat/ointressant för er tokar men kul för mig som newbie! Köpt för att den för en billig peng låter mig prova lite olika funktioner. Framelock, kullager, flipper och den monokroma stilen med blåa detaljer som verkar vara poppis. Kommer också få agera som försökskanin för våtslipning. 400kr för allt detta samt en byggkvalitet som antyder ett högre pris får anses vara något av ett kap. Någon som har en, isf hur har den klarat sig i längden?
![]()
![]()
![]()
![]()
Har använt den en del men inte supermycket. Än så länge är den grym. Har inget att anmärka på. Löjligt prisvärd.Vad tycker du så här ett halvår senare? Nöjd?Jag beställde mig precis en för 365 spänn från Amazon. Verkar onekligen mycket pang för pengarna.
Nytt in efter tips av @Jaggis
Civivi Baby Banter i micarta
Mitt favoritmärke och favoritmaterial, känns som en vinnare!
Storleken är perfekt för mig
Enda lilla jag stör mig på är urfasningen för pocket clip på den sidan jag inte har den på…![]()
Den sticker ut, det gör den men jag gillart. Mycket smidig att stänga mot tex den Imperium jag har som sitter mycket längre ner, så pass så det är störigt imho.Är det liner lock som sticker ut så där eller är det bara vinkeln på fotot som lurar ögat?