Så snygg!!! Vilken super idé och vilket genomförande sen!!!
Fungerar utmärkt som fruktkniv Tror dock en vecka till behövs innan trädet ska börja skördas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så snygg!!! Vilken super idé och vilket genomförande sen!!!
Fungerar utmärkt som fruktkniv Tror dock en vecka till behövs innan trädet ska börja skördas
Tackar så ödmjukastSå snygg!!! Vilken super idé och vilket genomförande sen!!!
Både ja och nej. Jag är väldigt nöjd med utseendet, hur relativt enkelt det var att göra, och hur det var att arbeta i. Jag har dock funderat på om jag borde använt en annan metod vid gjutningen. Det är inte så mycket epoxy mättat i tyget som jag trodde det skulle vara, man är nästan tvungen att efterbehandla med olja eller lack om man vill ha en vattenavvisande yta. Det blev inte blött så det var kvar, men det var en viss blöt jeanskänsla (som iof var skön att hålla i) som mörknade och vart fuktig en stund. Nu har jag ytbehandlat med olja så det är inget bekymmer, men man kan antagligen förädla metodenMycket bra det där!
Är du nöjd med micartan?
De sidor jag beställt ifrån är knivmaterial.se si-knives.se och mixfishing.se Varför inte testa att göra egen? Jag funderar på att testa rag-micarta eller jute…@BarbaBaba vet du om/var man kan få tag på micarta i 3 eller 4mm?
Behöver man inte vacumkammare för att göra egen?De sidor jag beställt ifrån är knivmaterial.se si-knives.se och mixfishing.se Varför inte testa att göra egen? Jag funderar på att testa rag-micarta eller jute…
Nej det går bra utan, tror till och med jag sett test då press blir bättre än vacuumBehöver man inte vacumkammare för att göra egen?
Nej det går bra utan, tror till och med jag sett test då press blir bättre än vacuum
Pioneer X med saxen är riktig användbar. Samma utförande av Alox Pioneer fast utan sax är den kniven som tilldelas Schweiziska ArmenHar länge funderat på någon form av alox. Upptäckte denna LE från förra året. Riktigt snygg färg och kanonuppsättning verktyg. Den är rätt så mkt rejälare än en ”standard” Victorinox (alltså de med plast skal). De var slutsålda i princip överallt men hittade hos en site. Har förmodligen betalat överpris och det är absolut inte en pryl jag behöver. Blir dock smålycklig när jag ser och håller i den.
Kul. Visste inte att de fortfarande hade tilldelning på dessa. Vet du om det gäller alla soldater?Pioneer X med saxen är riktig användbar. Samma utförande av Alox Pioneer fast utan sax är den kniven som tilldelas Schweiziska Armen
Jag har fått intrycket av att alla får den som en del av uniformen än idag. Om det däremot är den som i det civila kalas Alox Pioneer, men i det militära heter Soldiers knife, är den alla får är jag mindre säker på. Jag tycker mig sett att den större modellen med bladet med tumhålet används av vissa förband.Kul. Visste inte att de fortfarande hade tilldelning på dessa. Vet du om det gäller alla soldater?
Hur som helst tycker jag saxen är helt avgörande för att den ska vara värd ett köp, det är ett riktigt användbart verktyg.
Var tvungen att googla lite. Sådant här är ju lite kul.Jag har fått intrycket av att alla får den som en del av uniformen än idag. Om det däremot är den som i det civila kalas Alox Pioneer, men i det militära heter Soldiers knife, är den alla får är jag mindre säker på. Jag tycker mig sett att den större modellen med bladet med tumhålet används av vissa förband.
denna har Tyska Bundeswehr sedan 2003...
Wow. Kniven på bilden är alltså över 100år gammal?En Svensk motsvarighet till den ursprungliga Scheiziska Soldatkniven ifrån Sven Gustaf Anderson 1881-1900. I Sverige kallades det instrumentkniv då det fanns fler verktyg än kniv och korkskruv.
Just nu är den bara rengjord och hornskollorna inoljade, men den ska få en mer noggrann översyn vad det lider
Denna har samma uppsättning som den ursprungliga Schweizaren ifrån 1897 minus det lilla bladet i bak
Japp!Wow. Kniven på bilden är alltså över 100år gammal?
Woop Woop, inga billiga grejjer där inte, älskar Halo….Lite nytt in…