Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bytt clip till Deep Carry. Blev mycket bättre.
För att demonstrera min okunnighet, det är det högra, kortare, som är deep carry? Om jag skulle gissa så är det längre bättre på ett bälte (och blir därmed mer allround för fler kunder).Nice!
Fattar inte varför dom inte har deep carry som standard.
För att demonstrera min okunnighet, det är det högra, kortare, som är deep carry? Om jag skulle gissa så är det längre bättre på ett bälte (och blir därmed mer allround för fler kunder).
Fin ! Köpte du den privat, eller importerade?Då har man hamnat i Microtech träsket. Köpte en nu när jag var i sommarstugan. Den får stanna i sommarstugan.
Den är köpt i butik i USA och är kvar i USA. Har hus i Florida. Allt skoj som köps där stannar där. Enklast så.Fin ! Köpte du den privat, eller importerade?
Jag har en Microtech Bounty Hunter, men skulle vilja ha flera. Men lär vara omöjligt att få igenom tullen utan speciella tillstånd?
Sen går det att importera för samlare om man söker ett särskilt importtillstånd hos polisen. Kostar pengar. Har inte heller satt mig in i regelverket vad som krävs etc.Fin ! Köpte du den privat, eller importerade?
Jag har en Microtech Bounty Hunter, men skulle vilja ha flera. Men lär vara omöjligt att få igenom tullen utan speciella tillstånd?
Hämtade precis kniven. Sköljde av den under kranen och tycker nog att den är i väldigt fint skick.Är skitglad just nu!
Ropade precis hem en kniv jag suktat efter i ca 30 år men inte haft medel eller möjlighet att skaffa.
Får jag presentera min:
Vintage Cold Steel Master Tanto San Mai, Japan
Tycker att den oskuren ut och i allmänt bra skick för en så pass gammal kniv. Skall bli fantastiskt kul att få hem, rengöra och försiktigt putsa upp. Återkommer då.
Hämtade precis kniven. Sköljde av den under kranen och tycker nog att den är i väldigt fint skick.
Faktiskt sugen på att skaffa en sådan och låta den jag har nu vara en safe queen. Samtidigt kör jag alltid en F1 i skogen, hur står sig din mot F1?Mkt bra, jag har ju en modern 'låg' prisvariant, en CS Reacon Tanto...oxå grym i sin prisklass....
Faktiskt sugen på att skaffa en sådan och låta den jag har nu vara en safe queen. Samtidigt kör jag alltid en F1 i skogen, hur står sig din mot F1?
Faktiskt sugen på att skaffa en sådan och låta den jag har nu vara en safe queen. Samtidigt kör jag alltid en F1 i skogen, hur står sig din mot F1?
Den är även mycket mer estetiskt tilltalande! F1 är sjukt tråkig men smidig storlek. Hade gärna haft en S1 med.Som sagt, S1’an är min absoluta favorit, inte för liten, inte för stor, typ lagom, gör allt F1’an gör fast oxå så mycket mer…
Har ju 2 F1or men dom används knappt sedan jag köpte S1’an
945. Whatsappa foton, är säkert sugen.@yonsson vilken använder du mest nu då, terminus eller 945?
Jag ska nog sälja min 945. Har den på micarta. Asgrym. Men har också 940 och det blir 99% den som åker med.
Det vore coolt med ett sånt riktigt samuraj handtag med rocka under flätat band…Kommer inte använda min vintage Master Tanto då den var i så fint skick. Köpte istället en CS Kobun begagnad på Tradera. Slidan är för slapp för att använda i skogen så funderar på att göra ett annat handtag och slida till den.
Coolt! Men jag fattar inte riktigt. Är det isärplockade knivar du knåpat med eller tillverkar du metallblecken också?
Den där lilla knubbisen du har känns bekant, jag har en liknande.Har fått lite knivar av farsan. Snabbgooglat och försökt hitta knivmakarna men gått bet. Jänkarna är ju tydliga och borde ha en 20-25 år på nacken. Vad kan de va värda?