• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Gjuter förövrigt en del plastisol så att göra form är inte helt obekant, ifall man bara vill ha epoxy scales ba man har nåt bra att gjuta av!:) men du kör press med micarta va?

0B734409-BBBD-40DA-BC18-D1BB4C2B097C.jpeg
Men vad i göstanes ska du till med alla de där pluggarna?? 😉

Någon som kan tips om ett alternativ till SOG Terminus XR? använder den dagligen men vore kanske kul med ett lite lyxigare alternativ i samma storlek.

Bugout är väl uppenbara alternativet men den verkar mjuk i handtaget vilket jag inte tror jag kommer gilla.

Någon som kan tips om ett alternativ till SOG Terminus XR? använder den dagligen men vore kanske kul med ett lite lyxigare alternativ i samma storlek.

Bugout är väl uppenbara alternativet men den verkar mjuk i handtaget vilket jag inte tror jag kommer gilla.
Det är ju typ bugout som du säger ifall den ska va riktigt lik eller ifall du får på nåt med buttonlock som typ Kizer HIC-UP

Edit - eller real steel huginn

DDF0CB8E-79DE-4A36-8508-BD55FD3BD65B.jpeg

Någon som testat Benchmade 945?
Just nu står det mellan SOG Terminus XR LTE och Benchmade 945. Eftersom jag redan har 3st SOG varav en är vanliga Terminus XR så känns det lite fantasilöst att gå på en LTE.

7F996567-6868-4666-9C8C-F6E756504834.jpeg
A444FF48-5198-42F5-B3DD-90DCF6AA8050.jpeg

Anledningen att jag valt bort Bugout är kanten på bladet som sticker upp i infällt läge. Och att jag inte vill ha det mjuka handtaget.

Är en Benchmade 581 Barrage jag har.

Ser ut som kanten på bladet sticker upp en del på den oxå men inget jag någonsin tänkt på innan du påpekade det (med andra ord inget som påverkar funktion).

B030F4CA-C6F0-4BF7-983D-23BC898ABB39.jpeg

Beställde en 945. Håller den inte minst SOG-kvalle så blir det retur.
Nu behöver jag hitta ett deep carry clip också. Några tips på inköpsställen i EU?

Tillbaka
Topp