Har kvar lite mer men övrigt måste ha slängts eller något genom åren. Var pilbågar, spjut, revolvers, butterfly & stilettknivar, mer knivar, knogjärn, batonger m.mIngen vapensamling med karatepinnar är skräp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har kvar lite mer men övrigt måste ha slängts eller något genom åren. Var pilbågar, spjut, revolvers, butterfly & stilettknivar, mer knivar, knogjärn, batonger m.mIngen vapensamling med karatepinnar är skräp
någon uppdatering?Övergiven av frun ikväll. Då blir det projekt!!
prövar att göra en egen liten liten kökskniv!
köpte färdigt full tang blad och lite mässing och ämne till handtaget.
kapat av spetsen för att få en k-tip. Borrat, limmat, sågat, täljt, raspar, slipar..
börjar komma nån vart!!
Inte än.. är på jobbresa och bara filat lite mer på det sen bilderna.någon uppdatering?
Blir det en kökskniv, och vad är det för träslag? Ta en olja som är livsmedelsäker, typ en bänkskiveolja som hartsar. Jag brukar köra Ronseal Finishing Oil på köksknivar, skärbrädor och bänkskivorInte än.. är på jobbresa och bara filat lite mer på det sen bilderna.
några tips på vad man behandlar trät med sen?
Kökskniv, Wenger.Blir det en kökskniv, och vad är det för träslag? Ta en olja som är livsmedelsäker, typ en bänkskiveolja som hartsar. Jag brukar köra Ronseal Finishing Oil på köksknivar, skärbrädor och bänkskivor
Tru Oil som används på gevärsstockar/ gitarrer kan nog funka. Ger fint djup och hård ytaInte än.. är på jobbresa och bara filat lite mer på det sen bilderna.
några tips på vad man behandlar trät med sen?
Bökat lite till ikväll..någon uppdatering?
Wenge brukar ha ganska grova porer, jag har ett par köksknivar där det är bränt och borstat på japanskt vis. Det skulle kunna bli snyggt om du först polerar och borstat innan oljan, så porerna framträderBökat lite till ikväll..
en bra bit kvar men framsteg!
detta kan ju till och med bli bra framöver!
Prövade att blöta trät lite för att få en föraning av färgen
Blev en buck 112 idag
Ligger verkligen som gjutet, helt klart en favoritDet där är en av mina absoluta favoritknivar. Helt fantastisk känsla i handen, känns så rätt helt enkelt
Tack så mycket!Blir kanonbra Kul med bladformen och bakänden på handtaget
Vad är det där? En Ontario med nya skalor? Såg najs ut!
Stämmer bra det. En RAT2 med skalor från flytanium. Sen har jag även etsat bladet med syra och stentvättat. Kul projekt.Vad är det där? En Ontario med nya skalor? Såg najs ut!
Upp!Jag ska sälja av ett stort antal high end knivar.
Både autos, custom fällknivar, unika grejjer, fastbladare
Märken bl a:
Microtech vector, kestral, mini socom (SÅLT)
Benchmade (15 olika) (5 sålda)
Spyderco ( 20 olika)
Heretic wrath mob set
Ek knives dolk
Randall 3 st model 14,15 äldre med pockenholtz
Willumsen
Hoback
Damjan Saurus
Ted D (svensk smed som börjar bli erkänd) 7st
Jaeger Blades California rex121 mm
Tora tactical blades
Rockstead Shin
Böker kwaiken mini
Civivi flera modeller
Fällkniven G1
Berg Gollum
AKC F16 och F20 otf autos
twosun
kizer
trouble blades big debt collector (4V stål)
har även fina knivfodral från aga campolin i svartskinn med sammetsfoder, ett stort för 14 knivar, 5 st för 7 knivar. Även 2 rullar för klockor/knivar i brunt svenskt läderhantverk.
Hör av er på pm om intresse.
För mkt att speca i en annons. Har + 100 knivar.