Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kommer vara där som utställareNågon här som ska till Knivexpo i Vadstena?
KnivExpo
Välkommen till KnivExpo! Förmodligen norra Europas största Knivmässa! På mässan kommer ni kunna beskåda och köpa en mängd olika produkter, såsom handgjorda knivar, material för knivtillverkning, läder, slöjdmaterial samt maskiner och verktyg för knivmakeri m.m.knivexpo.se
Jag kommer vara där som utställare
Skickar ett pmNice! Hur hittar man dig då?
Jag kommer vara där som utställare
Har inte den som ska tillverka något bra tips? Ska du köpa allt material eller endast knivbladet?Vart kan jag köpa högkvalitativa knivblad?
Ska få en kniv att ha på fiske och vandringsresor tillverkad.
Tack för tipsen, ska kika.Har inte den som ska tillverka något bra tips? Ska du köpa allt material eller endast knivbladet?
Här är några sidor du kan kolla :
slojd-detaljer.se
vvknives.se
mixfishing.se
knivmaterial.se
si-knives.se
Fastnade för Bröströms blad.Har inte den som ska tillverka något bra tips? Ska du köpa allt material eller endast knivbladet?
Här är några sidor du kan kolla :
slojd-detaljer.se
vvknives.se
mixfishing.se
knivmaterial.se
si-knives.se
Kolla in den här: https://www.kalthoffaxes.se/shop-online/small-carver-01Ingen kniv på bild, men både kniv och yxa har arbetat fram denna lilla grytspade
Rötat äppelträ ifrån den lokala lilla parken.
Det ska bli en liten inflyttningspresent till systersonen som precis fått lägenhet med tjejen.
Nu är jag riktigt sugen på att skaffa en riktig täljyxa, den jag har är helt värdelös Tips på sort och vart den kan införskaffas tas gärna emot
Nu är en beställd Ska bli riktigt spännande att uppleva skilnaden mot min Bauhaus-yxaKolla in den här: https://www.kalthoffaxes.se/shop-online/small-carver-01
Hon håller kurser i Stockholm också!
Jag har inte något sämre att jämföra med men jag är supernöjd med min T4. Har kört både vrak och fina kolstålsknivar på den med gott resultat. Har även kört några yxor och stämjärn utan problem. Köper du en Tormek lär du kunna ha den resten av livet så jag tycker att det är värt investeringen.Är det någon i tråden som använder en Tormek T4 som kan ge lite input? Jag tänker använda den till allt möjligt, men kanske framför allt för att slipa upp vrakfynd man gör här och där, alltså inte bara slipa upp en fin liten egg utan ibland hela bladet. Frågan är om man ska välja något billigare alternativ, eller om Tormek är värt det dyrare inköpspriset i långa loppet?
Vad sjukt, tänkte precis skriva här inne och fråga.Är det någon i tråden som använder en Tormek T4 som kan ge lite input? Jag tänker använda den till allt möjligt, men kanske framför allt för att slipa upp vrakfynd man gör här och där, alltså inte bara slipa upp en fin liten egg utan ibland hela bladet. Frågan är om man ska välja något billigare alternativ, eller om Tormek är värt det dyrare inköpspriset i långa loppet?
Det låter som att det blir en Tormek T4 dåVad sjukt, tänkte precis skriva här inne och fråga.
Köper du en Tormek kan du nog ha den livet ut beroende på din ålder
Jag tittade på Wicked Edge, Tsprof, Edge PRO osv, Men dom är ju helt manuella, och kan bara slipa knivar vad jag vet? och dom kostar ju i stort sett lika mycket som en Tormek. Men med en Tormek kan du ju slipa i stort sett alla eggverktyg. Och Tormeks kundservice ska vara grym har jag hört, dom har även massor videos på youtube som visar hur man använder alla jiggar osv.
Slutade i att jag köpte en Tormek T8 som jag hämtade idag. Kvaliten var långt över förväntan.
Den här maskinen kommer jag nog ha livet ut känns det som.
Tycker absolut att prislappen är försvarbar.
Fråga i tråden för köksknivar för bästa svarNågon som kan rekommendera en cleaver (heter det köttyxa på svenska?)? Har kollat lite på Victorinox 7” och Wüsthof 6” men tar gärna emot personliga rekommendationer. Gärna en som är lite allround, mycket kött men även grönsaker. Behöver inte klyva ben etc
Haha visste inte att det var en separat tråd TackFråga i tråden för köksknivar för bästa svar
Låter som en bra idé, Tror inte att du kommer bli besvikenDet låter som att det blir en Tormek T4 då
Jag har ju en T1 till köket, och där gör den ett bra jobb. T4 är som sagt tänkt till allt möjligt
Den sticker verkligen ut. Tycker den blev kalassnygg.Efter ett misslyckat försök att markera var det skulle borras.
Så kunde jag rädda det med lite gamla skateboards.