Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jobbar på ett hotel som heter Etthem i stockholm, det är ett litet boutique hotel med endast 12 rum.Jag förstår, var jobbar du om man får fråga?
Trevligt! Vad använder du för knivar på jobbet?Jobbar på ett hotel som heter Etthem i stockholm, det är ett litet boutique hotel med endast 12 rum.
Ja! just nu har jag några masahiro, dom funkar bra..Trevligt! Vad använder du för knivar på jobbet?
kanske någon här som vet - Jag fick en uppsättning Global Sai i julklapp. Alla slöa som faan, någon som varit med om samma? Kan det hända att allas kommer i det skicket och kräver en slipning direkt ur paketet, eller fick jag måndagsexemplaren?
nej så ska det inte va. hade bett om kvittot och gått till butiken och fått andra.Låter konstigt.
På föregående alltså, inte att det va konstigtnej så ska det inte va. hade bett om kvittot och gått till butiken och fått andra.
Tänkte jag skulle få ett litet tips. Söker en hyfsat billig (<500kr) fällkniv i mindre format för att kunna ha som fickkniv. Inte galen amerikan med överlevnadsfetisch-känsla, helst. Liten storlek men ändå användbar. Någon som kan styra mig i rätt riktning? Tack på förhand!
Är Eka swede 88 nåt att ha?
Tänkte jag skulle få ett litet tips. Söker en hyfsat billig (<500kr) fällkniv i mindre format för att kunna ha som fickkniv. Inte galen amerikan med överlevnadsfetisch-känsla, helst. Liten storlek men ändå användbar. Någon som kan styra mig i rätt riktning? Tack på förhand!
Allround låter bra för mig. Om den inte är svinhård kan jag slipa den själv på farsans slipsten.Beror också lite på vad du tänker använda den till? EKA kör ju mer eller mindre Sandvik 12c27 rätt igenom. Ett bra "allround" stål men Fällknivens stål är hårdare och håller en vass egg längre om du kommer använda den flitigt. Ett tips är att lägga några timmar på nätet och läsa på lite om olika knivar om du inte gjort det redanEtt tips är Utsidan.se.
Allround låter bra för mig. Om den inte är svinhård kan jag slipa den själv på farsans slipsten.
Har faktiskt ett billigt redan. Gillar dock de gamla vanliga brynena bättre. Har ett skifferbryne som går varm. Men tack för tips!Kan tipsa om att skaffa ett diamantbryne. Detta köper du på biltema/clas ohlsson för en hundring och är smidigt och braAnnars har dy fällknivens diamantbrynen men de är lite dyrare såklart.
Eka Swede 10 kostar 289:- på XXL Sport om du har en sådan nära.Tänkte jag skulle få ett litet tips. Söker en hyfsat billig (<500kr) fällkniv i mindre format för att kunna ha som fickkniv. Inte galen amerikan med överlevnadsfetisch-känsla, helst. Liten storlek men ändå användbar. Någon som kan styra mig i rätt riktning? Tack på förhand!
Är inte den bra mkt större? Vill gärna en en rätt liten. Andra (billigare) tips mottages förstås tacksamt.Eka Swede 10 kostar 289:- på XXL Sport om du har en sådan nära.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=531698
Jämfört med Eka Swede 88 så är den 3 cm längre. Kanske inte "bra mkt större", men något...Är inte den bra mkt större? Vill gärna en en rätt liten. Andra (billigare) tips mottages förstås tacksamt.
Jag kräktes just lite i munnen.
Tips på hur man rengör bladet? Som ni ser så är de ett fint mönster där under smutsen!![]()
Tack för klargörande! Någon butik som har båda? xxl tycks inte ha 8:an.Det finns en kosrtare variant också, Swede 8. Swede 8 &10 har dock ett bredare blad och skär inte lika lätt igenom kartong etc. som den mkt smalare 88:an gör.
Däremot är den robustare i konstruktionen än 88:an och har fler val av skaftmaterial.
Tro mig. 3 cm större kan kännas väldigt stort ibland... Nej, ju mindre den är I hopfälld i fickan desto bättreJämfört med Eka Swede 88 så är den 3 cm längre. Kanske inte "bra mkt större", men något...![]()
Någon som har mått på eka swede 8 hopfälld? Lyckas inte googla mig till det
Darn. Synd att de var så dyra. Båda eka verkar vara ett par cm större.10,5 cm
Jämfört med mina U2 och U4.
U2 är 8,6 cm ihopfälld och U4 är 7,0 cm.