• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Blev lite smittad av denna tråden..
image.jpeg

Vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men prylglad som man är så kunde jag inte låta bli att klicka hem en! duger säkert till att öppna något paket eller liknande :)
Snyggt val! Du kommer bli sååå nöjd!:)

Slipsen ni själva el lämnar ni in dem till någon "slipverkstad" ibland? Sett reklam på Facebook om att få till en bra slipning som inte åstadkoms med ett vanligt brynje. En skarp V-form.

Jag har en rackare som blivit av med spetsen (frun vet inte hur det gått till men sett att hon spetsar avocadokärna och river ur.. Så en potentiell källa är hittad) sen är de knivar jag använder dagligen lite ur slag. Tips? Använder brynjet men är inte direkt expert på ämnet.

Slipsen ni själva el lämnar ni in dem till någon "slipverkstad" ibland? Sett reklam på Facebook om att få till en bra slipning som inte åstadkoms med ett vanligt brynje. En skarp V-form.

Jag har en rackare som blivit av med spetsen (frun vet inte hur det gått till men sett att hon spetsar avocadokärna och river ur.. Så en potentiell källa är hittad) sen är de knivar jag använder dagligen lite ur slag. Tips? Använder brynjet men är inte direkt expert på ämnet.
Köp japanska sk whetstones och tillbringa en dag på youtube sen är de löst!

Jag har Spydercos variant för att slipa:
http://www.spyderco.com/catalog/details.php?product=77

Har även en liten slipsten med smärgel från min svärfar som står på en bänk. Lite mycket jobb att dra igång allt det där dock om det behöver slipas någon gång...

Knivbrev ska vara jäkligt bra, kommer skicka till dem när jag behöver slipa nästa gång.

Tillbaka
Topp